ستاد تبلیغات جنگ سوریه اعلام کرد که گذرگاه مرزی «نصیب» در مرزهای سوریه با اردن توسط ارتش سوریه آزاد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین،ستاد تبلیغات و اطلاع رسانی جنگ اعلام کرد که ارتش شهر«النعیمه» و «مزارع الشرعه» را در شرق استان «درعا» آزاد کرد.

این ستاد تأکید کرد که ارتش همچنین «لشکر 38 دفاع هوایی» در غرب شهر«صیدا» و «لشکر 99» در شمال النعیمه در استان درعا را آزاد کرد.

ستاد تبلیغات جنگ سوریه اعلام کرد که گذرگاه مرزی «نصیب» در مرزهای سوریه با اردن توسط ارتش سوریه آزاد شد.

پیش از این خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که یک فرمانده در ائتلاف منطقه ای حامی دمشق گفت که نیروهای دولتی سوریه در جنوب این کشور و در نزدیکی مرزهای سوریه با اردن در حال پیشروی هستند و شماری از روستاها را آزاد کردند و به زودی به گذرگاه استراتژیک «نصیب» می رسند.

این فرمانده نظامی به خبرگزاری رویترز گفت که ارتش سوریه و همپیمانانش در استان درعا طی مدت کوتاهی به گذرگاه نصیب خواهند رسید.

خبرگزاری رویترز در خبر دیگری اعلام کرد که برخی از شاهدان عینی در مرزهای اردن با سوریه می گویند که زره پوش هایی را دیده اند که پرچم روسیه بر آنها بوده و به سمت گذرگاه مرزی نصیب می روند.

گروه های مسلح سوریه در جنوب این کشور با طرف روسی بر سر تحویل سلاح های خود به توافق رسیدند.

دو طرف همچنین بر سر استقرار پلیس نظامی روسیه در مناطق تحت کنترل گروه های مسلح به توافق رسیدند.

خبرگزاری رویترز در این زمینه به نقل از «ابراهیم الجباوی» سخنگوی کمیته مذاکره کننده گروه های مسلح در جبهه جنوبی اعلام کرد که این توافق شامل استقرار پلیس نظامی روسیه در منطقه مرزی با اردن و تحویل سلاح های سنگین می شود.

 

در همین حال، برخی منابع رسانه ای از مذاکرات و تماس های گسترده میان کردهای سوریه و دولت برای رایزنی درباره آینده مناطق تحت کنترل کردها خبر دادند.

روزنامه «الوطن» سوریه نوشت که دیدارها میان دو طرف اخیرا زیاد شده است و هدف از آن توافق بر سر بازگشت مناطق تحت سیطره کردها به کنترل دولت است و انتظار می رود که «نیروهای دموکراتیک سوریه»(قسد) مناطق تحت سیطره خود را پس از آن که آمریکا آنها را تحقیر کرده و پشت شان را خالی کرد، تحویل دولت سوریه دهند.

الوطن به نقل از برخی منابع آگاه نوشت: این دیدارها هنوز به مرحله مذاکرات جدی نرسیده است اما فضای عمومی میان دو طرف در حال حاضر برای رسیدن به توافق خاصی از مراحل سابق بهتر است.

به گفته برخی منابع محلی فرماندهان کرد در آخرین دیدار و مذاکره با دولت که در شهر «الشدادی» در ریف جنوبی «الحسکه» برگزار شد پیشنهاد تحویل نوار مرزی سوریه با ترکیه به دولت را ارائه کردند. این اقدام، اقدامی علیه ترکیه توسط قسد و دمشق به شمار می رود.

این منابع افزودند که  دولت سوریه نیز در مقابل تحویل گرفتن نوار مرزی بازگشایی مراکز امنیتی دولت در شهرها و شهرک هایی مانند«الرقه»، «الطبقه»،«البصیره» و «ذیبان» که در کنترل قسد است را به عنوان شرط تعیین کرد. مذاکرات میان دو طرف در این زمینه همچنین ادامه دارد.

به باور بسیاری کردها خود را برای هر گونه احتمالی در مرحله ای که واشنگتن حمایت از آنها را پایان دهد،آماده می کنند زیرا تاریخ ثابت کرده است که آمریکایی ها در نقض هر گونه تعهدی که آن را در خدمت منابع خود نمی بینند، تردیدی نمی کنند.

از جهتی دیگر، المیادین گزارش داد که ارتش رژیم اسرائیل به یکی از مراکز ارتش سوریه در منطقه«خان ارنبه» در ریف«القنیطره» تجاوز کرد اما این تجاوز تلفاتی نداشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.