یکی از سخنگویان گروه های مسلح گفت که مذاکرات میان هیأت مذاکره کننده گروه های مسلح سوری و افسران روس امروز چهارشنبه برای رسیدن به توافقی بر سر پایان جنگ در جنوب سوریه شکست خورده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، مذاکرات میان گروه های مسلح و روسیه بر سر پایان جنگ در جنوب سوریه شکست خورد.

یکی از سخنگویان گروه های مسلح گفت که مذاکرات میان هیأت مذاکره کننده گروه های مسلح سوری و افسران روس امروز چهارشنبه برای رسیدن به توافقی بر سر پایان جنگ در جنوب سوریه شکست خورده است.

«ابو شیما» سخنگوی اتاق عملیات مرکزی در جنوب سوریه که نماینده گروه های وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه که با روس ها مذاکره می کند گفت:« مذاکره با  روسیه در بصری الشام به دلیل اصرارشان بر تحویل سلاح های سنگین شکست خورده است.»

در پی شکست این مذاکرات برخی منابع مخالفان سوری از بمباران مواضع گروه های مسلح در جنوب غرب سوریه توسط جنگنده های ارتش روسیه خبر دادند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که جنگنده های ارتش روسیه امروز چهارشنبه جنوب غرب سوریه را برای نخستین بار طی چهار روز اخیر بمباران کردند.

این دیده بان تأکید کرد که جنگنده های روسی شهرک های «طفس و صیدا» را بمباران کردند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که نزدیک به 30 شهرک و روستا در جنوب سوریه طی هفته گذشته به کنترل دولت مرکزی درآمده است.

همچنین  گروه های مسلح در منطقه بصری الشام تحویل سلاح های سنگین  خود به ارتش جمهوری عربی سوریه را در چارچوب روند آشتی ادامه می دهند.

خبرنگار نظامی خبرگزاری سانا تأکید کرد  که یگانی از ارتش یک زرهی ب ام ب ،یک تانک ، یک توپ 57 میلی متر را از گروه های مسلح تحویل گرفته است.

این خبرنگار افزود که این روند تا زمان اتمام دریافت تجهیزات و سلاح و مهمات گروه های تروریستی ادامه خواهد داد.

در تحولی دیگر، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات میان دولت سوریه و مخالفان در شهر «سوچی» روسیه در اواخر ماه جاری برگزار می شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای اردنی خود در مسکو تاکید کرد: همه تحریم‌ها علیه سوریه باید لغو و امکان بازگشت آوارگان سوری به کشورشان فراهم شود.

وزیر امور خارجه روسیه گفت که در مذاکره با وزیر خارجه اردن  دو طرف بر راه حل سیاسی بحران سوریه و حفظ حاکمیت ملی و وحدت اراضی این کشور و ضرورت از بین بردن تروریست های«داعش» در جنوب سوریه تاکید کردند.

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که ده ها کامیون پر از کمک های انسانی منتظر اجازه دولت سوریه برای عبور از مرزهاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.