این مذاکرات که روز گذشته متوقف شده بود با میانجی گری اردن از سر گرفته شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، مذاکرات میان گروه های مسلح و روسیه که با میانجی گری اردن در اردن برگزار شد، شکست خورد و ارتش سوریه برای بازپس گیری شهر«بصری الشام» به زودی عملیات نظامی خود را آغاز می کند.

پیش از این سخنگوی مخالفان مسلح سوری گفت که مذاکرات میان ارتش آزاد سوریه با افسران ارتش روسیه در جنوب سوریه از سر گرفته شد.

این مذاکرات که روز گذشته متوقف شده بود با میانجی گری اردن از سر گرفته شد.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که پرچم سوریه بر فراز ساختمان های شهر«داعل» در شمال شهر «درعا» به اهتزاز در آمد.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که پس از ورود ارتش سوریه به شهر داعل، به نزدیکی پایگاه های جبهه النصره و داعش در حومه غربی«حوران» رسید.

در تحولی دیگر،«محمد الحمرا» مسئول پرونده بازگشت آوارگان سوری در لبنان گفت: نزدیک به 1200 آواره سوری در سه بخش طی یک ماه به کشورشان باز می گردند.

 

الحمرا افزود که دولت سوریه تسهیلات لازم برای آوارگانی که مایل به بازگشت به کشورشان هستند را تأمین کرده است.

در همین حال، یک عامل  انتحاری کمربند انفجاری خود در در مقابل مدرسه «الغسانیه» در مرکز شهر حسکه را منفجر کرد که در پی آن تعدادی از شهروندان زخمی شدند.

یک منبع در فرماندهی پلیس به خبرنگار خبرگزاری سانا اعلام کرد:به دنبال وقوع یک انفجار تروریستی انتحاری در مقابل مدرسه «الغسانیه» در مرکز شهر تعدادی از شهروندان زخمی شدند که حال برخی وخیم اعلام شده است.

 

انهدام چندین پهپاد ناشناس در نزدیکی پایگاه نظامی روسیه 

ارتش روسیه چندین پهپاد ناشناس را در نزدیکی پایگاه نظامی روسیه در «حمیمیم»سرنگون کرد.

یکی از مسئولان نظامی در پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در سوریه گفت پدافند هوایی روسیه شب گذشته یک مجموعه از پهپادهای ناشناس را در نزدیکی پایگاه نظامی حمیمیم سرنگون کرد.

پایگاه نظامی حمیمیم روسیه نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پس از غروب آفتاب سیستم های کنترل هوایی وابسته به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه مجموعه ای از اهداف هوایی کوچک ناشناس را در مسافت نزدیک به شمال شرق پایگاه رصد کردند.

در این بیانیه آمده است که همه اهداف هوایی توسط ضد هوایی های ارتش روسیه سرنگون شدند و  این حادثه تلفات مادی یا انسانی در پی نداشت.همچنین این پایگاه به شکل طبیعی فعالیت خود را پس از این حادثه ادامه داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.