با استعفای یکی دیگر از وکلای ترامپ، وکیل بیل کلینتون در دوره استیضاحش جایگزین او شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد «تای کاب» یکی از وکلای ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سمت خود استعفا کرد.

کاب که حدود یک سال پیش وکیل ترامپ شده بود، اعلام کرده که تا پایان ماه مه در جمع وکلای ترامپ خواهد ماند تا کارها را به جانشینش تحویل دهد. 

کاب گفته که هفته ها پیش از ترامپ تقاضا کرده بود که استعفایش پذیرفته شود و قصد بازنشستگی دارد. او مسئولیت تماس و ارتباط با هیئت تحقیق پرونده درباره نقش احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته آمریکا و تبانی این کشور با ترامپ (راشا گیت) را داشت؛ هیئتی که به ریاست «رابرت مولر» تحقیق می‌ کند. 

 

Ty-Cobb

تای کاب

 

«امت فلاد» یکی از وکلای بیل کلینتون در دوره استیضاحش، جایگزین کاب می‌ شود. کلینتون در دوره ریاست جمهوری اش درباره رابطه اش با یکی از زنان شاغل در کاخ سفید دروغ گفته بود و برای همین استیضاح شد. استیضاح او در مجلس نمایندگان رای آورد اما در مجلس سنا، رای لازم را نیاورد.

«رودی جولیانی» شهردار پیشین نیویورک و از مقام‌ های قضایی سابق آمریکا هم به تازگی به گروه وکلای دونالد ترامپ اضافه شده است. جولیانی که دوستی دیرینه‌ ای با رئیس جمهور آمریکا دارد، گفته که می‌ خواهد کمک کند تنش‌ ها بین وکلای ترامپ و هیئت تحقیق به ریاست مولر کاهش یابد.

10 روز پیش هم «جان داود» یک عضو دیگر گروه وکلای ترامپ از تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا کنار رفته بود. جان داود اصلی ترین وکیل مدافع دونالد ترامپ در پرونده تحقیقات دستگاه قضایی آمریکا درباره دخالت احتمالی روس ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بود.

مطبوعات آمریکا به نقل از منابع قضایی نوشتند جان داود به علت این که متوجه شده بود دونالد ترامپ به توصیه ها و پیشنهادهای حقوقی وی توجهی نمی کند، به فعالیت خود به عنوان وکیل رئیس جمهور پایان داد.

در همین حال، گزارش‌ های دیگر از بی‌ اعتماد شدن ترامپ به توانایی جان داود در مقابله با تحقیقات بازرس ویژه پرونده ترامپ - روسیه حکایت داشت. به گفته برخی منابع، از آنجایی که تحقیقات در مورد پرونده روسیه پیشرفت های بسیاری داشته، ترامپ احساس خطر کرده و در حال ایجاد تغییراتی در تیم حقوقی خود است.

ترامپ از زمان روی کار آمدن سایه استیضاح شدن را بر سر خود حس می کند. او اخیرا خودش مستقیما به این موضوع اذعان کرد. رئیس‌ جمهور آمریکا روز پ شنبه در یک گردهمایی در «میشیگان» گفت: ما مجبوریم مجلس نمایندگان آمریکا را حفظ کنیم زیرا اگر حرف‌ های «ماکسین واترز» را گوش کنید می‌ شنوید که او می‌ گوید ترامپ را استیضاح می‌ کنیم.

ماکسین واترز از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا است که خواستار استعفا یا استیضاح ترامپ شده است. با این حال او هفته گذشته طی مراسمی از رئیس‌ جمهور آمریکا خواست تا استعفا دهد. واترز گفت: «خب فکر نکنم مجبور باشم این جنگی را که تاکید دارم شما باید استیضاح شوید ادامه دهم چون معتقدم شما لیاقت ندارید آنجا باشید. پس بیرون بروید!»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.