نزدیکان ترامپ به طور فزاینده ای نگران آن هستند که تحقیقات درباره پرونده فساد (اخلاقی و مالی)، بیش از تحقیقات درباره تبانی احتمالی با روس ها، ریاست جمهوری ترامپ را تهدید کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد با افزایش گمانه‌ زنی‌ ها درباره احتمال اخراج «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات نوامبر 2016 آمریکا و یا «رود روزنستاین» قائم مقام دادستان کل آمریکا توسط دونالد ترامپ، بیش از 200 کارمند سابق وزارت دادگستری آمریکا با امضای نامه‌ ای تهدید کردند که در صورت انجام این کار، به کنگره فشار خواهند آورد که واکنش نشان دهد.

در بیانیه ای که به امضای 245 تن از این مقامات سابق درآمده، آمده است: «وظیفه ما و نمایندگان ماست که با هر تلاشی از سوی رئیس جمهور و یا دیگران برای دخالت در کار دادگستری مقابله کنیم.»

امضاکنندگان این نامه که کارمندان سابق وزارت دادگستری آمریکا از دوران ریاست جمهوری «جان اف کندی» تا به امروز هستند، بابت حملات پیاپی رئیس جمهور آمریکا علیه مجریان قانون در این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

در ادامه این نامه آمده است: «حملاتی که علیه کارمندان زن و مرد خوب ما در این وزارتخانه صورت می گیرد، موجبات آزار ما را فراهم آورده است. این کار نه تنها توهین به بخش خدمات عمومی، بلکه تلاش برای مانع تراشی بر سر اجرای درست قانون و نوعی فساد است.»

در روزهای اخیر، گمانه زنی ها درباره اینکه ترامپ به زودی روزنستاین (مسئول تحقیقات درباره تبانی ترامپ و روسیه در انتخابات 2016) را اخراج می کند، افزایش یافته است. رئیس جمهور آمریکا همچنین مولر را به دلیل نقشش در این تحقیقات مورد حمله قرار داده و بر اساس گزارش ها، تاکنون دو بار برای اخراج وی تلاش کرده است.

یورش ماموران اف بی آی به دفتر کار و هتل محل سکونت «مایکل کوهن» وکیل شخصی ترامپ، خشم رئیس جمهور آمریکا را برانگیخته است. ترامپ این اقدام را «مایه ننگ» و حمله به آمریکا خواند.

دادگستری آمریکا تایید کرده است که دادستان‌ ها در حال تحقیق از مناسبات مالی مایکل کوهن هستند. 

دادستان ها همچنین تاکید کرده‌ اند که تحقیقات آنها نه بر فعالیت کوهن به عنوان وکیل، بلکه بر مناسبات و تراکنش‌ های مالی او متمرکز است.

آن گونه که مدارک مربوط به این تحقیقات نشان می‌دهد کوهن از ماه‌ ها پیش زیر ذره بین اف‌ بی‌ آی بوده است.

علنی کردن مدارک مربوط به این تحقیقات قضایی در حقیقت پاسخ وزارت دادگستری به ادعای وکیل کوهن است که با اشاره به مصونیت مکاتبات میان وکلا و موکلان‌ شان، خواستار توقف و بازگرداندن مدارکی شده که ماموران اف‌ بی‌ آی طی یورش چند روز پیش از محل سکونت و دفتر کار کوهن جمع‌ آوری کرده‌ اند.

در همین خصوص یکی از دادستا‌ن‌ های پرونده کوهن به قاضی گفته یورش ماموران به دفتر و محل اقامت کوهن با هدف جمع‌ آوری مدارکی که مرتبط به همین تحقیقات قضایی با احتمال ارتکاب افعال مجرمانه صورت گرفته است.

همزمان و در خبری تازه وال‌ استریت ‌ژورنال در گزارشی خبر داده که مایکل کوهن به نیابت از یکی از چهره‌ های جمع‌ آوری کننده کمک‌ های مالی برای حزب جمهوری‌ خواه با یکی از مدل‌ های مجله پلی‌ بوی توافقی به ارزش 1.6 میلیون دلار تنظیم کرده است.

در واکنش به این گزارش «الیوت برایدی» سرمایه‌ گذار اهل لس‌ آنجلس با انتشار بیانیه ای اذعان کرده که با یکی از زنان مدل مجله پلی‌ بوی رابطه جنسی داشته است.

به نظر می‌ رسد با تکرار و گسترش پرونده ادعایی مربوط به رسوایی اخلاقی ترامپ اکنون افراد بیشتری به این موضوع فراتر از حواشی اتهام یک «رسوایی جنسی که رسانه‌ ای شده» اهمیت می‌ دهند.

روز گذشته همچنین گزارش شد که جمعی از رهبران مسیحیان انجیلی قصد دارند ماه آینده در جلسه‌ ای با دونالد ترامپ رو در رو از نگرانی‌ هایشان صحبت کنند. آنها نگران از دست دادن وجهه رئیس‌ جمهور در میان مسیحیان هستند که می‌ تواند موقعیت جمهوری‌ خواهان در انتخابات میان دوره ای نوامبر امسال را هم تضعیف کند.

مایکل کوهن که سال‌ هاست به عنوان وکیل شخصی ترامپ فعالیت می‌ کند، پیش‌ تر تایید کرده بود که در سال 2016 و مدتی پیش از آغاز رسمی کارزارهای انتخاباتی ترامپ، با پرداخت 130 هزار دلار به «استورمی دانیلز» هنرپیشه فیلم‌ های مستهجن حق السکوت پرداخت کرده است.

دانیلز اعلام کرده است که سال‌ ها پیش با دونالد ترامپ رابطه جنسی‌ داشته اما در سال 2016 ترامپ و وکلای او در پی پرداخت حق السکوت به او برآمده‌ اند تا او درباره این رسوایی به رسانه‌ ها چیزی نگوید.

کاخ سفید این ادعا را که دونالد ترامپ با این هنرپیشه رابطه داشته را رد می کند.

مشاوران ترامپ به طور فزاینده ای نگران آن هستند که تحقیقات درباره پرونده فساد (اخلاقی و مالی) که پای کوهن هم در آن گیر است، بیش از تحقیقات درباره تبانی احتمالی با روس ها، ریاست جمهوری ترامپ را تهدید کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.