پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نیویورک تایمز در سرمقاله خود نوشت:

پایان کریسمس، پایان ترامپ

رئیس جمهور آمریکا در محاصره بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است و احتمالا از روزهای قبل از سال نو برای کاهش بازخورد تحقیقات او استفاده می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود نوشت: اگر در هفته های اخیر مسیرهای لیبرال رسانه های اجتماعی را از نظر گذرانده باشیم، در می یابیم که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در محاصره «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است و احتمالا از روزهای قبل از سال نو برای کاهش تبعات تحقیقات او استفاده می کند.

کریسمس آمده و رفته است اما مولر نرفته است.

به گفته «نانسی پلوسی» و دیگر رهبران دموکرات، لایحه مالیات که ترامپ به تازگی آن را به قانون تبدیل کرده است، صرفا گمانه زنی نیست بلکه «آرماگدون» (جنگ واقعی) است. مخالفت آنها صحیح است، اما چگونه میلیون ها رای دهنده ای که به ضمانت های کوچکتر در چک های خود و پول بیشتری در جیب های خود توجه می کنند، این موضوع را فهماند؟

برخی از این آمریکایی ها ممکن است چنین نتیجه گیری کنند که قانونگذاران نباید مورد اعتماد قرار گیرند - و این که رئیس جمهور کاملا مریض نیست.

من واکنش احمقانه ترامپ را نادیده نمی گیرم. او هنوز هم می توانست مولر را از کار برکنار کند. برخی از حملات محافظه کاران به اف بی آی به وضوح چنین کاری را آسان می کند.

و لایحه مالیات ابزاری بی پروا و فاسد برای قانونگذاران جمهوری خواه است تا به کمک آن تامین کنندگان مالی خود را راضی کنند و کارهای بزرگی انجام دهند.

اما در پایان چه؟ این کارها اشتباهات تاکتیکی است. این کار می تواند تضعیف موضع او برای انتخابات پاییز 2018 و نوامبر 2020 را با مشکل مواجه کند.

اما من نگران هستم. هنگامی که مخالفان ترامپ به بسیاری از آنچه که او می گوید و انجام می دهد واکنش نشان دهند، با چنین خشم بی قاعده ای، مانور واقعی در برابر دغدغه های احمقانه او را دشوارتر می سازند. هنگامی که ما به طور مداوم چنین سناریوهایی را به وجود می آوریم، موقعیت را برای آینده دشوارتر می کنیم.

خشم، استراتژی نیست و نیازی نیست که از حدود حقایق موجود در اختیارمان خارج شود. تحقیقات در مورد تبانی ترامپ با روسیه در انتخابات 2016 را در نظر بگیرید. آنها می توانند همین فردا متوقف شوند و یا ما با شواهد بیش از اندازه کافی از روابط تجاری فاسد، نبرد برای کسب منافع، کانال های مخفی، قضاوت های وحشتناک و دروغ در میان نزدیکان ترامپ مواجه شویم تا به رای دهدگان شواهد کافی در مورد عدم صلاحیت ترامپ برای این پست را ارائه کنند.

یافته های نهایی مولر می تواند بسیار زشت باشد اما هنوز هم می تواند تحت تاثیر یکی سری اتفاقات قرار بگیرد.

پیش بینی ها در مورد نتیجه کار متفاوت است. برخی از رسانه های اجتماعی پیش بینی می کنند که حمله به مولر که پیش از کریسمس آغاز شد ادامه داشته باشد، و اعتراضات خیابانی را پیش بینی می کند که موجب سرکوب وحشیانه نیروهای دولتی به این اعتراضات شود. 

همه علائم در حال حاضر نشان می دهند که دموکرات های در انتخابات میان دوره ای دستاوردهای بزرگی خواهند داشت و با توجه به اوضاع کنونی کشور بعید است که آنها کنترل کنگره را به دست نگیرند. اما برخی تحریکات ما، ممکن است این روند را به خطر اندازد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.