کارزار دیجیتالی که میلیاردر کالیفرنیایی دو ماه پیش با تبلیغات تلویزیونی به راه انداخته بود، توانسته به خوبی در مسیر تلاش برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا جریان سازی کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله پولتیکوی آمریکا در گزارشی نوشت: هنگامی که «تام استیر» میلیاردر حامی دموکرات ها، دو ماه پیش کارزاری را در تلاش برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا آغاز کرد، برخی از رهبران حزب دموکرات آن را به عنوان یک پروژه نامطمئن رد کردند و حتی استیر فکر کرد که تنها می تواند یک میلیون امضا برای این کار خود جمع آوری کند.

اما بعد از آن تقریبا 4 میلیون امضای دیجیتالی برای استیضاح ترامپ طی این کارزار جمع آوری شد تا جایی که این موضوع مطرح شد که این طرح می تواند بخشی از جریان اصلی دموکرات ها در سال 2018 باشد. این پروژه به یک ابزار بالقوه قدرتمند تبدیل شد: فهرستی از ایمیل های میلیون ها فعال با انگیزه که او می تواند بلافاصله برای سازماندهی و جمع آوری پول پروژه خود از آنها کمک بگیرد و این می تواند به عنوان یکی از پرطرفدارترین اطلاعات در سیاست های دموکرات ها تبدیل شود.

موفقیت دیجیتالی استیر اکنون کنجکاوی شدیدی را ایجاد کرده که او با این اطلاعات چه خواهد کرد - و این که آیا او از آنها خارج از پایگاهش در کالیفرنیا بر علیه کاخ سفید استفاده خواهد کرد یا خیر.

کارشناسان می گویند اقدام استیر زمینه جدیدی را در سازماندهی دیجیتالی در چارچوب غیر سنتی سیاسی دوران ترامپ ایجاد کرده، هرچند که در ابتدای کار از تبلیغات سنتی تلویزیونی بهره گرفته شد؛ تبلیغاتی که از 20 اکتبر تاکنون متوقف نشده است. تاکنون 3.73 میلیون نفر طومار دیجیتالی استیر را که در سایت NeedToImpeach.com الصاق شده، امضا کرده اند.

نظرسنجی مشترک شبکه ان بی سی نیوز / وال استریت ژورنال که این هفته منتشر شد، نشان داد که 41 درصد از آمریکایی ها اکنون از استیضاح ترامپ استقبال می کنند. این رقم بالاتر از درصدی است که از ترامپ در انتخابات 2020 حمایت می کنند.

فقط 36 درصد رای دهندگان گفتند که اگر ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020 شرکت کند، قطعا و یا احتمالا به او رای خواهند داد. 52 درصد تمایل خود را برای رای به یک دموکرات اعلام کردند، در ضمن 41 درصد آمریکایی ها می گویند تمایل دارند که کنگره جلسه استیضاح ترامپ را برگزار کند و 54 درصد هم تمایلی به برگزاری استیضاح ندارند.

و در جریان رای گیری اخیر، 58 نماینده دموکرات در مجلس، از درخواست سناتور «ال گرین» برای استیضاح حمایت کردند.

ال گرین نماینده تگزاس در مجلس نمایندگان در ماه جاری اعلام کرد که ترامپ اشتباهات زیادی مرتکب شده است که از نفرت و خصومت او سرچشمه می گیرد.

«استیو کوهن» دیگر نماینده کنگره نیز در ماه گذشته پنج طرح برای استیضاح ترامپ معرفی کرد که هیچ کدام از آنها در مجلس نمایندگان رای نیاورد، کوهن با انتقاد از عملکرد مجلس نمایندگان گفت تا زمانی که کنگره در کنترل جمهوری خواهان است، استیضاح ترامپ تقربیا غیر ممکن است.

کوهن گفت: تا زمانی که مجلس نمایندگان شبیه به شاخه ای از دولت عمل می کند، انتظار ندارم جلسه استیضاح ترامپ برگزار شود.

استیر خودش هم در مصاحبه اخیرش به افزایش حمایت ها از استیضاح ترامپ اذعان کرد، در حالی که «نانسی پلوسی» و «چاک شومر» رهبران حزب دموکرات مدعی شده اند که این کار از دستور کار حزب منحرف شده است. آنها معتقدند تلاش برای استیضاح ترامپ در سطح ملی موثر نیست چرا که در کنگره با شکست مواجه می شود و همچنین می تواند انگیزه ای برای حامیان جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بعدی باشد

استیر در مصاحبه اخیر با برنامه «سی اسپن» گفت: «ما به چیزی بسیار بزرگ تر از آنچه فکرش را می کردیم رسیده ایم و هدف خود را از رقم اولیه یک میلیون امضا، به 5 میلیون امضا ارتقاء داده ایم.»

استیر به عنوان یکی از اهداکنندگان مهم سیاسی در سال 2016 و یک فعال برجسته حزب دموکرات در کالیفرنیا در زمینه مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی، مدتهاست تمرکز خود را بر دستیابی به فرمانداری یا سناتوری این ایالت در سال 2018 معطوف کرده است. اما تلاش های اخیر برای استیضاح ترامپ از سوی او، حتی این گمانه زنی را مطرح کرده که او چشم به ورود به کاخ سفید دارد.

استیر در مورد تمایلات سیاسی خود در مصاحبه با سی اسپن در این هفته گفت: «من آن را رد نکردم، و من در واقع تلاش می کنم تعیین کنم که چه چیزی می تواند مثبت ترین تاثیر متقابل را داشته باشد. من کاملا جاه طلب هستم و می خواهم بخشی از گروهی از افرادی باشم که آمریکا را در مسیر درست و موفق قرار می دهند.»

در حالی که استیر اذعان کرد که «من باید به زودی تصمیم بگیرم»، اضافه کرد که عامل تعیین کننده این خواهد بود که «من چه کاری می توانم انجام دهم تا در برابر آنچه که  فکر می کنم تهدید جدی برای ایمنی و سلامت مردم آمریکا است، ایستادگی کنم.»

برخی کارشناسان می گویند که تلاش اخیر استیر، که او می گوید بیش از 20 میلیون دلاری هزینه داشته است، نشان دهنده تغییر بازی در نحوه استفاده بازیگران سیاسی از رسانه های دیجیتال است.

در نتیجه همین «ارتش سایبری» است که اکنون استیر به ستاره ای در میان رای دهندگان و فعالان تبدیل شده است.

استیر همچنین هفته گذشته ویدئویی 2.5 دقیقه ای در فیس بوک منتشر کرد و در آن اینگونه استدلال کرد که ترامپ چندین مورد اتهام دارد که استیضاح وی را لازم می گرداند.

او تاکید کرد که چگونه می تواند از جنبش خود و فهرست امضاکنندگانش در ایمیل علیه ترامپ استفاده کند. «اما اکنون سوال این است که چگونه می توان از صدای جمعی از آمریکایی ها برای تغییر بحث استفاده کرد و اجازه داد صداها شنیده شوند و آمریکایی های دیگر هم به این اجتماع بپیوندند.»

براساس نظر سنجی که سی ان ان انجام داده میزان محبوبیت ترامپ در یک سال نخست ریاست جمهوری اش در پایین ترین سطح میان روسای جمهوری سابق این کشور از سال 1981 تاکنون قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.