نتایج نظرسنجی جدید موسسه سیاست گذاری عمومی وابسته به حزب دمکرات آمریکا، نشان می دهد که 48 درصد آمریکایی ها از استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کشورشان حمایت می کنند.

به گزارش جماران و به نقل از نشریه هیل، این نتایج که دیروز (سه شنبه) منتشر شد، نشان می دهد که تعداد آمریکایی هایی که خواستار استیضاح ترامپ هستند بیش از مخالفان آن است و 41 درصد گفته اند که موافق استیضاح ترامپ نیستند. 
فقط 43 درصد از آمریکایی ها گفته اند که ترامپ دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را بطور کامل تمام خواهد کرد و 45 درصد معتقدند که رئیس جمهوری آمریکا نمی تواند این مدت دوام بیاورد.
این نتایج نشان داد که بیش از سه چهارم (77 درصد) نظردهندگان انتظار دارند سخنگویان رئیس جمهوری همواره راست بگویند. فقط 14 درصد انتظاری به جز این داشتند. 
نظرسنجی اخیر در بازه زمانی 12 تا 14 مه (22 تا 24 اردیبهشت) با حضور 692 رای دهنده و ضریب خطای مثبت و منفی 3.7 درصد انجام شده است. 
ترامپ با مجموعه از اقدامات جنجال برانگیز از جمله اخراج ناگهانی «جیمز کومی» رئیس پلیس فدرال آمریکا (FBI) و نیز انتشار گزارش هایی درباره افشای اطلاعات فوق محرمانه به مقام های روسیه مواجه است. 
به دنبال اخراج کومی در هفته گذشته کاخ سفید به دنبال ارائه گزارش های ضد و نقیض و ناهماهنگ درباره دلیل اخراج کومی موضعی دفاعی گرفت و ترامپ در پیامی توِییتری نوشت: ممکن نیست که نماینده من در جایگاه بایستد و با دقت به سوالات پاسخ دهد. 
نتایج این نظرسنجی، ارتباط نزدیکی با میزان محبوبیت ترامپ در نظرسنجی های جدید دارد که نشان می دهد 40 درصد از اقدامات رئیس جمهوری را قبول دارند و 54 درصد مخالف آن هستند. 
محبوبیت ترامپ در ماه های نخست ریاست جمهوریش، پایین بوده است و طبق گزارش موسسه گالوپ وی پایینترین میزان محبوبیت را در مقایسه با هر رئیس جمهوری جدیدی از زمان آغاز نظرسنجی ها در سال 1953 داشته است.
«آگس کینگ» سناتور کنگره آمریکا از ایالت «مین» روز سه شنبه گفت: در صورتی که ترامپ از رئیس پیشین FBI خواسته باشد که تحقیقات درباره ‏روابط کاخ سفید با روسیه را متوقف کند، استیضاح خواهد شد.‏
در تازه ترین جنجال سیاسی در آمریکا، رسانه های این کشور مدعی شدند که رئیس جمهوری آمریکا از جیمز کومی خواسته بود که به ‏تحقیقات نهاد تحت امر خود درباره روابط مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی، با مسکو پایان دهد‎.‎
«پیچ پیت» کارشناس مسائل حقوقی و قانون اساسی آمریکا با توجه به اقدامات جنجال برانگیز اخیر دونالد ترامپ یکی درمورد اخراج رئیس FBI و گزارش واشنگتن پست درباره ارائه اطلاعات محرمانه به روسیه توسط ترامپ، گفته است که هنوز به مرحله استیضاح ترامپ نرسیده ایم.
وی گفت: ما هنوز نمی دانیم که شخص رئیس جمهوری در ماجرای تحقیق FBI از ارتباط با روسیه، آیا کومی را تحت فشار قرار داده، آیا اعمال نفوذ در ماجرای این تحقیق کرده است؛ چنانچه یکی از این دو اتفاق افتاده باشد آنگاه رئیس جمهوری مرتکب نقض قانون شده است.
این کارشناس در مصاحبه با سی ان ان افزود: در دیدار با روس ها هم مشخص نیست که رئیس جمهوری چه اطلاعات محرمانه ای به آنها داده است و آیا از مسائل حفظ حریم اطلاعاتی و جاسوسی عبور کرده و در این زمینه خیلی فراتر رفته است یا نه. در مساله استیضاح رئیس جمهوری، باید مشخص کرد که آیا وی مرتکب جرم شده است و اگر چنین بود آنگاه این مساله با کنگره آمریکا است که آیا این موارد برای استیضاح شخص رئیس جمهوری کافی است یا نه.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.