آزمایش‌های پزشکی چهار پناهجوی کره شمالی حاکی از وجود مقادیر بیش از حد مجاز مواد رادیو اکتیو در خون آنها بوده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، مقامات کره جنوبی اعلام کرده اند چهار پناهجوی کره شمالی ساکن در نزدیکی مرکز آزمایش‌ های هسته ای این کشور در معرض تشعشع اتمی قرار داشته‌ اند.

با این حال مقامات کره جنوبی تاکید کرده اند که نتیجه مثبت آزمایش چهار پناهنده کره شمالی نمی‌ تواند دلیل قطعی بروز آلودگی در منطقه باشد و برای نتیجه‌ گیری نهایی، به شواهد بیشتری نیاز است. 

 به گفته آنها، آزمایش‌های پزشکی این چهار پناهجوی کره شمالی حاکی از وجود مقادیر بیش از حد مجاز مواد رادیو اکتیو در آنها بوده است. این افراد تا قبل از فرار به کره جنوبی در استان «کیلجو» در شمال شرق کره شمالی سکونت داشتند. منطقه «پونگ-ری» محل اصلی انجام آزمایش های هسته ای کره شمالی در این استان واقع است.

در این افراد نشانه‌ هایی از تغییرات غیرعادی کروموزوم هم دیده شده؛ هر چند پژوهشگران کره جنوبی تاکید داشتند که نمی توان این تغییرات را مشخصا به تشعشعات اتمی نسبت داد و ممکن است ناشی از عوامل دیگری باشد.

به گفته مقامات کره جنوبی، تمامی شش آزمایش هسته‌ ای کره شمالی در تونل‌ هایی انجام شده که زیر کوه های واقع در این استان در عمق زمین حفر شده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از گزارش‌ های تایید نشده در مورد شیوع بیماری‌ هایی در کیلجو خبر داد که علائم آنها می‌ تواند حاکی از قرار گرفتن مبتلایان در معرض پرتوهای رادیو اکتیو باشد. اوایل ماه جاری، یک روزنامه محلی چاپ استان هم مرز کره شمالی در چین اطلاعاتی را در مورد نحوه حفاظت در برابر تشعشعات اتمی برای استفاده خوانندگان خود چاپ کرد اما مشخص نیست که آیا در این محل نشانه‌ هایی از آلودگی رادیو اکتیو دیده شده است یا نه.

در حال حاضر، کره جنوبی میزبان 114 تن از ساکنان منطقه کیلجو است که از سال 2006 به بعد به کره جنوبی پناهنده شده‌ اند اما فرار آنها قبل از آزمایش های هسته‌ ای اخیر کره شمالی صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.