آزمایش بمب هیدروژنی نشان داد پیونگ یانگ به توسعه کلاهک هسته ای که بتواند بر یک موشک بالستیک قاره پیما نصب شود و بتواند به قلمروی آمریکا حمله کند، بسیار نزدیک شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین در گزارشی نوشت: تلویزیون رسمی کره شمالی دقایقی پیش اعلام کرد این کشور یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است.

پیش از این منابع پس از اعلام وقوع دست ‌کم دو زمین ‌لرزه مصنوعی در نزدیکی مرکز هسته ‌ای کره شمالی واقع در شمال شرق این کشور، از اقدام پیونگ ‌یانگ برای انجام ششمین آزمایش هسته ‌ای خود خبر داده بودند. ابتدا سازمان زمین ‌شناسی آمریکا اعلام کرد که زمین ‌لرزه‌ای به بزرگی 6.3 در مقیاس ریشتر را در این منطقه این ثبت کرده است. پس از آن، مرکز لرزه نگاری چین اعلام کرد زمین ‌لرزه دومی با قدرت 4.6 ریشتر را به فاصله هشت دقیقه پس از زمین‌ لرزه اول به ثبت رسانده است که احتمالا ناشی از انفجار بوده است.

رئیس کمیته امور دفاعی پارلمان کره جنوبی گفت قدرت انفجار ششمین آزمایش هسته ‌ای پیونگ یانگ، 1000 کیلوتن (معادل یک مگاتن) بوده که این رقم قدرت انفجاری معادل چهار برابر بمب هسته‌ ای منفجرشده آمریکا در شهر «ناکازاکی» ژاپن است. خبرگزاری یونهاپ هم گزارش داد که آزمایش هسته ای جدید، 9.8 بار قدرتمندتر از پنجمین آزمایش هسته ‌ای کره شمالی بوده است.

آزمایش امروز یکشنبه پیونگ یانگ نشان داد کره شمالی به توسعه کلاهک هسته ای که بتواند بر یک موشک بالستیک قاره پیما نصب شود و بتواند به قلمروی آمریکا حمله کند، بسیار نزدیک شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.