ژنرال ارشد آمریکایی به سربازان این کشور که در نروژ مستقر هستند، گفته است که برای جنگ با روسیه آماده باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، فاکس نیوز گزارش داد ژنرال «رابرت نلر» که فرمانده یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا متشکل از 200 هزار نیرو است در سخنانی خطاب به 300 تن از تفنگداران دریایی آمریکا در نروژ از آنها خواست آماده یک جنگ بزرگ با روسیه باشند.

او گفت: امیدوارم که پیش بینی من اشتباه باشد اما یک جنگ در آستانه وقوع است.

وی افزود: «شما همین الان هم در اینجا در حال جنگ هستید؛ یک جنگ اطلاعاتی، و یک جنگ سیاسی.»

او همچنین اظهار داشت: «حوزه‌ های تمرکز عملیاتی بعدی آمریکا، با وجود درگیری‌ های سال‌ های اخیر بر سر اوکراین و گرجستان و همچنین حوزه اقیانوس آرام، روسیه خواهد بود؛ در حالی که واشنگتن پس از 20 سال مداخله در خاورمیانه به تدریج تمرکزش را در این منطقه کم خواهد کرد.»

این هشدار ژنرال نلر در حالی بیان می شود که اخیرا «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس به عنوان نخستین وزیر خارجه این کشور پس از شش سال به «مسکو» سفر کرد؛ در حالی که سطح روابط دو کشور در پایین ترین حد خود قرار دارد.

اخیرا روسیه هم به کشور همسایه خود، نروژ هشدار داده بود که تصمیمش برای میزبانی از یک واحد جدید از تفنگداران دریای آمریکا تا پایان سال 2018 به روابط دو کشور آسیب خواهد زد.

این در حالی است که در پی دخالت سال 2014 روسیه در اوکراین، انگلیس نیز بیش از 7200 سرباز در استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان مستقر کرده و آن را در چارچوب تلاش‌ های ناتو برای دفع هرگونه تجاوز روسیه به شرق اروپا عنوان کرده است.

سرهنگ «رونالد گرین» یک مقام نظامی دیگر آمریکا هم در جمع 300 تن از تفنگداران دریایی آمریکا در نروژ گفت: «به خاطر داشته باشید که چرا اینجا هستید. همانطور که شما آنها را می بینید آنها هم شما را می‌ بینند. ما در اینجا 300 تفنگدار دریایی داریم اما در عرض یک شب می‌ توانیم این تعداد را به 3000 نفر برسانیم.»

این در حالی است که کارشناسان هشدار داده اند که هرگونه تلاش برای افزایش روابط کشورهای غربی با روسیه باید به زمانی موکول شود که «ولادیمیر پوتین» دیگر در قدرت نباشد.

رئیس جمهور روسیه اخیرا اعلام کرد که برای انتخابات سال آینده کاندید می شود و از آنجا که انتظار می رود وی پیروز این انتخابات شود، به این معناست که او دستکم تا سال 2022 در قدرت خواهد بود.

دکتر «اندرو فاکسال» از انجمن «هنری جکسون» می گوید: من فکر می کنم تا زمانی که پوتین در قدرت است، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.