به گزارش جماران؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه گفت که این کشور همواره در شرایط تحریم قرار داشته و واشنگتن هر زمان که از جانب مسکو احساس رقابت می کند برای مهار کردن روسیه به تحریم متوسل می شود.

وی امروز (پنجشنبه) در گفت و گوی سالانه خود با شهروندان روس که مستقیم از شبکه های تلویزیونی پخش می شد، اظهار کرد: هر زمانی که شرکای ما در سطح جهانی مسکو را رقیب جدی محسوب کردند، به بهانه های گوناگون تحریم های ضدروسی وضع کردند و این در طول تاریخ روسیه بارها تکرار شده که در دوره شوروی سابق هم رخ داد و در این مساله تعجب آور نیست.
رئیس جمهوری روسیه یاداوری کرد که سنای آمریکا به بهانه های بی اساس سعی می کند تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کند و در این مساله وضعیت خارق العاده ای وجود ندارد.
پوتین همچنین خاطرنشان کرد: اوضاع اقتصادی جهانی و کاهش بهای نفت به عنوان کالای اصلی صادراتی بیشتر از تحریم ها به اقتصاد روسیه ضربه وارد کرده است. 
رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت: اگر غربی ها تحریم های خود را تمدید کنند، ما هم مجبور به تمدید تحریم ها خواهیم شد. 
نشست سالانه پوتین با مردم روسیه از سال 2001 برگزار می شود و شمار پرسش ها نیز به یک میلیون و ششصد هزار رسیده است.
واشنگتن از سال 2014 در چارچوب پرونده اوکراین و اتهام های مطرح شده علیه مسکو مبنی بر دخالت در این کشور، تحریم های اقتصادی و مالی ضدروسی را به اجرا در آورده است و در آخرین روزهای سال 2016 نیز پس از اقدام ناگهانی باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا در اخراج 35 دیپلمات و توقیف دو ساختمان دیپلماتیک روسیه، تیرگی روابط دو کشور بیشتر شد.
اتحادیه اروپا و برخی متحدان غربی آمریکا نیز با دنباله روی از این کشور، تحریم های مشابهی را علیه روسیه وضع کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.