دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در بیانیه مشترک خود تاکید کرده‌ اند بحران سوریه راه‌ حل نظامی ندارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته کاخ کرملین، «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور آمریکا و روسیه، امروز شنبه در بیانیه‌ ای مشترک اعلام کردند بر سر برخی موضوعات در جنگ سوریه به توافق دست یافته‌ اند.

رهبران دو کشور که برای شرکت در نشست سران اپک به ویتنام سفر کرده‌ اند، در این بیانیه اعلام کره اند درباره تداوم تلاش‌ های مشترک برای شکست داعش و همچنین برای ایجاد کانال‌ های ارتباطی به منظور پرهیز از حوادث خطرناک در خاورمیانه به توافق رسیده‌ اند.

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در بیانیه مشترک خود همچنین تاکید کرده‌ اند بحران سوریه راه‌ حل نظامی ندارد و نظام سیاسی باید در چارچوب مذاکرات «ژنو» سوئیس و بر پایه قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل باشد. در این سند همچنین از همه طرف‌ های سوری خواسته شده است تا فعالانه در روند مذاکرات سیاسی در ژنو شرکت کنند.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیش از این اعلام کرد که این بیانیه، از قبل و توسط کارشناسان روسی و آمریکایی تهیه شده و روز گذشته مورد توافق «سرگئی لاوروف» و «رکس تیلرسون» وزرای خارجه روسیه و آمریکا قرار گرفته است.

تصاویر تلویزیونی نشان می دهد پوتین و ترامپ در حالی که به سمت جایگاه گرفتن عکس یادگاری در شهر «دانانگ» می روند، در حال گفت و گو با یکدیگر هستند.

کاخ سفید هم روز جمعه اعلام کرده بود هیچ دیدار رسمی میان این دو برنامه ریزی نشده، مگر اینکه این دو در حاشیه اجلاس اپک با هم دیدار ناگهانی داشته باشند. 

ترامپ در چهارمین توقف خود در تور 12 روزه، پس از ژاپن، کره جنوبی و چین، اکنون در ویتنام به سر می برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.