ترامپ برای گروکشی از ژاپن و کره جنوبی و غرق کردن آنها در مسابقه تسلیحات جنگی و سلاح به دو کشور کره شمالی را تهدید می کند، دقیقا همان کاری که با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس می کند.ژاپن در این دام افتاد و کره جنوبی نیز در راه افتادن در این دام است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ،روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم در سرمقاله خود به سفر ترامپ رئیس جمهور آمریکا به شرق آسیا و تهدید محور مقاومت در خاورمیانه پرداخت و نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سفر دوره ای به شرق آسیا در این منطقه به سر می برد و این سفرش تا کنون کره جنوبی و چین را شامل شده است و هدف از آن نمایش قدرت آمریکا در رویارویی با کشور کم حجم ولی بزرگ اراده ای به نام کره شمالی است.

ترامپ از زبان تهدید و تشویق استفاده کرد و می خواهد بر چین که بیش از 90 درصد از حجم تبادل تجاری آمریکا را در اختیار دارد به منظور تشدید تحریم ها علیه پیونگ یانگ استفاده کند تا شاید از سلاح هسته ای اش و نیز موشک های بالستیک خود عقب نشینی کند لیکن ما بر این باور نیستیم که چین از کره شمالی دست بکشد یا اینکه تحریم های بیشتر و محاصره اقتصادی باعث شود این کشور پرچم سفید را بالا ببرد.

زمانی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا، کره شمالی را به زندان بزرگی تشبیه می کند و نظامش را دیکتاتوری مستبد توصیف می کند، این خودش نوعی«مدح»است که رئیس جمهور آمریکا از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی می کند و وی را به این نتیجه می رساند که در مسیر درست و نه برعکس قدم برداشته است.

ترامپ در سخنرانی اش در سئول پایتخت کره جنوبی اشاره کرد که سه ناوهواپیمابر که با چندین زیردریایی هسته ای تقویت شده اند در مکان مناسی در آب های منطقه ای کره مستقر هستند و در عین حال چشم به مذاکرات با پیونگ یانگ دارد و گفت:« وی صلح را از طریق زور می خواهد» و رهبر کره شمایل را با این گفته تهدید کرد که «ما دولت متفاوت آمریکایی هستیم ...ما را امتحان نکنید».

یک ضرب المثل عربی هست که می گوید:«آن که تهدید می کند سنگش را بزرگ نمی کند»یعنی کسی که می خواهد فورا و بدون تردید حمله کند. حالا این حال و روز ترامپ است فقط یک «دهان بزرگ» است که از شش ماه پیش تا کنون کره شمالی را تهدید می کند این در حالی است که زیر میزی امتیاز و پیشنهاد می دهد بدون آن که پاسخی از جانب کره شمالی دریافت کند.

کره شمالی ترامپ را« امتحان کرد» و او را به چالش کشید و آزمایش های هسته ای و آزمایش های موشک های بالستیک انجام داد که برد آنها به اراضی آمریکا می رسد و مجهز به کلاهک های هسته ای هستند، حالا آیا امتحانی مهم تر و خطرناک تر از این وجود دارد؟

ترامپ برای گروکشی از ژاپن و کره جنوبی و غرق کردن آنها در مسابقه تسلیح فروش تأسیسات هسته ای جنگی و سلاح به دو کشور کره شمالی را تهدید می کند دقیقا همان کاری که با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس می کند.ژاپن در این دام افتاد و کره جنوبی نیز در راه افتادن در این دام است.

ترامپ در حالی سفر دوره ای به شرق آسیا کرده است که چشم اش به منطقه خاورمیانه است. کره شمالی به مانند ایران و حزب الله و سوریه جدید و نیز عراق که بهبود پیدا می کند، اسرائیل را تهدید نمی کند.ترامپ فقط به تهدید و وعده وعید در آن منطقه بسنده می کند این در حالی است که برای شعله ور کردن آتش جنگ در لبنان و یمن و نیز جنگ علیه ایران اقدام به ایجاد ائتلاف جدید می کند زیرا به خوبی می داند که هزینه های این جنگ از قبل از دارایی های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پرداخت شده است.

اگر ترامپ به این افتخار می کند که دولت کنونی اش با دولت های سابق آمریکایی فرق دارد و این البته درست است آن هم از نظر این که به ظاهر متهورتر از دولت های سابق آمریکاست اما محور مقاومت نیز اکنون با ده یا بیست سال پیش فرق دارد. محور مقاومت اکنون قدرت های منطقه ای بزرگ مانند ایران، ترکیه،سوریه و عراق و «حزب الله» را نیز اضافه کنیم ، در بر می گیرد و رهبران این کشورها یا بیشتر آنها دست کمی از «کیم جونگ» رهبر کره شمالی ندارند.

نصحیت ما به ترامپ این است که محور مقاومت را امتحان نکند و به «بنیامین نتانیاهو» و داماد خودش یعنی«جارد کوشنر»گوش ندهد زیرا اگر به آنها گوش بدهد نتایج برایش فاجعه بار خواهد بود زیرا آمریکا و همپیمانانش از جمله متضررها خواهند بود اگر نگوییم متضررترین ها خواهند بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.