سرگئی لاوروف در واکنش به نزاع لفظی ایجاد شده گفته باید میان این دو رهبر «مکثی» ایجاد شود تا «عصبانیت آنها فروکش کند».

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه روسیه، مجادله لفظی میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی را به دعوا میان کودکان در مهدکودک تشبیه کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته مجادله لفظی میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، به سطح نازلی رسیده و از نظر او شبیه به «دعوای کودکان در مهدکودک» شده است.

کیم جونگ اون، رهبر جوان کره‌‎شمالی، پس از آن که از سوی دونالد ترامپ «مرد موشکی» و «مرد مجنون» خوانده شد، در واکنشی تند، رئیس‌جمهور آمریکا را از نظر روانی آشفته خواند و گفت که به زودی بابت کلماتی که در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر زبان رانده، پاسخ سختی دریافت خواهد کرد.

پیونگ‌یانگ همچنین تهدید کرده یک بمب هیدروژنی را در اقیانوس آرام آزمایش کند.

در ادامه این مجادله، ترامپ در توییتر یک بار دیگر رهبر کره شمالی را «مرد مجنون» خواند و جمعه شب هنگامی که در میان هوادارنش در آلاباما سخن می‌گفت هم او را «مرد موشکی کوچک» خطاب کرد و وعده داد به او پاسخی بی‌سابقه دهد.

وزیر خارجه روسیه در واکنش به این نزاع لفظی گفته باید میان این دو رهبر «مکثی» ایجاد شود تا «عصبانیت آنها فروکش کند».

«بله. این قبول که ساکت نشستن و اتمی شدن کره‌شمالی را نظاره کردن، غیر قابل‌قبول است اما همزمان غیرقابل‌قبول است که احتمال جنگ در شبه جزیره کره را افزایش داد.»

لاوروف همچنین حمایت خود را از یک راه حل سیاسی که از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد پی‌گیری شود اعلام کرده است.

«ما در کنار چین به دنبال یک رویکرد مستدل و عملیاتی هستیم نه این که هیجانی عمل کنیم و مثل دعوای بچه‌ها در کودکستان بشود که هیچ کس هم نمی‎تواند از هم جدایشان کند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.