گزارش هایی در این خصوص به گوش می رسد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواهر کوچک تر خود را به عضویت دفتر سیاسی «پولیت بورو»، ارگان اصلی تصمیم ‌گیرنده در این کشور در آورده است. اما ما در مورد خواهر مرموز کیم چه می دانیم؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دویچه وله در گزارشی نوشت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی جایگاه خواهرش «کیم یو جونگ» را ارتقا داد و وی را به عنوان یکی از اعضای بالاترین ارگان تصمیم‌ گیرنده این کشور معرفی کرد

کیم در واقع خواهرش را جانشین عمه ‌اش «کیم کیونگ هی» کرد که در زمان «کیم جونگ ایل» رهبر سابق کره شمالی یکی از اصلی ‌ترین تصمیم گیرنده‌ های حزب حاکم کره شمالی بود.

رهبر کره شمالی سه فرد دیگر را نیز ارتقا رتبه داد: «کیم جونگ سیک» و «ری پیونگ کول» دو مهره اصلی  برنامه موشکی این کشور، و همچنین «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل «رئیس جمهور شیطانی» خوانده بود.

 

کیم یو جونگ کیست؟

با وجود نقش فعال کیم یو جونگ در دولت کیم جونگ اون، این زن در جهان خارج کم تر شناخته شده است.

در ماه ژانویه وزارت خزانه داری آمریکا، کیم یو جونگ، 28 ساله را به همراه دیگر مقامات کره شمالی به دلیل نقض شدید حقوق بشر تحریم کرد.

«مایکل مددن» کارشناس کره شمالی در وب سایت « 38 North» در دانشگاه دانشگاه «جان هاپکینز» گفت: «این نشان می دهد که سابقه او واضح تر از چیزی است که باور آن می رفت و با قدرت خانواده کیم بیش از حد گره خورده است.»

مددن در مصاحبه ای گفت که کیم یو جونگ یکی از نزدیک ترین ها به رهبر کره شمالی است اما با توجه به ماهیت پدرسالارانه فرهنگ سیاسی کره شمالی، او کاندیدایی برای رهبری در این کشور نیست.

یاور برادر

مددن به دویچه وله گفت: کیم یو جونگ جوانترین فرزند از هفت فرزند کیم جونگ ایل و خواهر کوچکتر کیم جونگ اون است. مادرش «کوی یونگ هویی» عضو تئاتر هنری معتبر «مانسودائه» و همسر قانونی کیم جونگ ایل بود.

مددن گفت: «کیم یو جونگ در خانه تدریس خصوصی دریافت می کرد و در دهه 1990 و اوایل سال 2000 همراه با کیم جونگ اون در دو مدرسه در نزدیکی شهر «برن» سوئیس ادامه تحصیل داد. او بعدها در دانشگاهی در کره شمالی تحصیلات عالی را ادامه کرد و مدت کوتاهی پس از آن در اروپایی غربی تحصیل کرد.»

کیم یو جونگ اولین بار در کنار منشی شخصی پدرش و معاون او در سومین کنفرانس حزب کارگران در سپتامبر 2010 دیده شد.

در سال 2012 او پست مدیر تور را برای کیم جونگ اون در چارچوب کمیته دفاع ملی ایفا کرد.

برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که کیم یو جونگ در اکتبر 2014 و در هنگام بیماری برادرش وظایف دولتی او را ایفا می کرد. در نوامبر 2014، وی به عنوان معاون رئیس اداره تبلیغات حزب حاکم معرفی شد.

مددن گفت: «او به عنوان یکی از نزدیکان کیم، وظایف اداری دیگری را هم انجام می داد - گزارش ها را دریافت و آنها را برای برادرش خلاصه می کرد، دستورالعمل های او را ارسال می کرد و مقامات ارشد را مواخذه می کرد.»

او گفت: «این اتفاق همچنین زمانی افتاد که کیم جونگ ایل رهبر سابق در تابستان و پاییز سال 2008 سکته مغزی شدیدی را پشت سر گذاشت.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.