مسلمانان آمریکایی بار دیگر به دلیل جرمی که هیچگاه مرتکب نشده اند، مورد هدف قرار می گیرند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، هافینگتن پست در گزارشی نوشت: مساجد و مراکز اسلامی در نیوجرسی بار دیگر پیام های صوتی تهدید آمیز دریافت می کنند. در یک پیام صوتی به تلفن یکی از مساجد این منطقه گفته شده است: «ما قصد داریم مسجد شما را بسوزانیم.»

در پیام تهدید آمیز دیگری آمده است: «ما قصد داریم شما را بکشیم.»

این فقط یکی از هشت پیام تهدید آمیز وحشتناکی بود که در کمتر از 24 ساعت پس از آنکه راننده یک کامیون در شهر «منهتن» در «نیویورک» مردم را زیر گرفت و هشت نفر را کشت و 12 تن دیگر را زخمی کرد،  به مرکز اسلامی پاساییک کانتی (ICPC) در نیوجرسی ارسال شد.

یک تماس گیرنده سه پست صوتی گذاشته و گفته بود که او عصبانی است و می خواست انتقام بگیرد، حتی اگر این جامعه مسلمان ارتباطی با عمل حمله منهتن نداشته باشد.

«عمر عواد» رئیس مرکز اسلامی پاساییک کانتی با پلیس تماس گرفت و آنها در تلاش برای ردیابی تماس های تهدید آمیز هستند.

متاسفانه برای این جامعه و برای بسیاری از مسلمانان دیگر، این اولین باری نیست که آنها با چنین واکنشی خصمانه ای برخورد کرده اند. در حقیقت، این یک روال معمول است و احتمالا ادامه خواهد یافت.

عواد به هافینگتن پست گفت: «مردم ناراحت هستند که باید با یک اقدام شنیع دیگری مانند این و دیگر پیامدهای آن مقابله کنند. این جامعه احساس می کند که مسئولیت دارند پاسخگو باشند و توضیح دهند که آنها ارتباطی با فرد مهاجم ندارند».

طبق نظر عمر عواد، «با توجه به این تهدیدها، مهم نیست چقدر خوب با آن برخورد کنید. شما امیدوارید که هیچ یک از آن ها به واقعیت تبدیل نشوند.»

جنایات مبتنی بر نفرت علیه مسلمانان آمریکایی در سال های اخیر افزایش یافته است و اغلب پس از حمله فردی که خود را مسلمان می خواند، افزایش می یابد. مسلمانان این کشور اغلب پس از حملات مرتبط با تروریسم مانند حمله اخیر منهتن خود را در معرض آسیب پذیری بیشتری می بینند، در حالی که برای مقابله با حملات بیشتر علیه جوامع خود آماده می شوند.

در شش ماه نخست سال 2017 به طور متوسط ماهانه 9 مسجد و مرکز اسلامی در آمریکا مورد هدف قرار گرفته اند.

در اوایل سال جاری مردی به آتش کشیدن مسجدی محکوم شد که تیرانداز کلوپ شبانه شهر «اورلاندو» در ایالت «فلوریدا» زمانی به آنجا رفته بود. «جوزف شریبر» فردی که به 30 سال حبس محکوم شده بود، در پستی در فیس بوک اعلام کرد که «اسلام دینی رادیکالی است» و با همه مسلمانان باید به عنوان تروریست و جنایتکار رفتار کرد.

تنها یک هفته پس از 2 دسامبر 2015، تیراندازی در شهر «سن برناردینو» در ایالت «کالیفرنیا» توسط یک زوج مسلمان انجام شد، و مردی کوکتل مولوتف را به داخل مسجدی در حدود 70 مایلی سان برناردینو انداخت.

پس از چنین حملاتی بود که مرکز اسلامی نیوجرسی تصمیم گرفت امنیت خود را تشدید کند. این مرکز در آن زمان بیش از 150 هزار دلار برای تقویت امنیت این مرکز هزینه کرد.

این مرکز نیز اخیرا پیام های صوتی تهدید آمیزی دریافت کرده است. «سارا سلیم» یکی از اعضای هیئت مدیره این مسجد گفت: «24 ساعته روز مردم (از پیر و جوان) به این مسجد تردد دارند. ما می دانیم بهتر است که امنیت آنها را تامین کنیم تا شرمنده آنها شویم.»

زمان بندی برای این کار تصادفی نبود. پیام های تهدید آمیز کمتر از 24 ساعت پس از حمله تروریستی نیویورک ارسال شدند.

شورای روابط اسلامی آمریکا به عنوان بزرگ ترین سازمان حقوق مدنی و حمایت از حقوق مسلمانان در این کشور، گزارشی را در اوایل امسال منتشر کرد که نشان می دهد از سال 2014 تا 2016 جرائم بر مبنای تنفر از مسلمانان در آمریکا رشد 65 درصدی داشته است. تنها در نیویورک، واحد جرایم اداره پلیس نیویورک گزارش می دهد که در دو ماهه اول سال 2017 نیمی از جرائم بر مبنای تنفر علیه مسلمانان ثبت شده است.

شورای روابط اسلامی آمریکا در بیانیه ای پس از حمله نیویورک گفت: «از آنجایی که هدف از چنین جنایات شومی ایجاد شکاف در میان ملت است، وظیفه آمریکایی ها از همه ادیان و پیشینه ها است که با اتحاد در برابر تروریسم به این جنایات پایان دهند.»

عواد این درخواست ها را بازتاب می دهد و اشاره می کند که جامعه مسلمان مقاوم است. او گفت: «آنها قصد ندارند اجازه دهند هر کسی ما را به دلیل عمل یک نفر متهم کند.»

وی افزود: «این روزها بسیار ضروری است که به شهروندانمان آموزش دهیم و آنها را مطلع سازیم که ما نماینده اقدامات یک مهاجم نیستیم.»

نگرانی ها در این خصوص به جاست. دونالد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود ادعا کرد «هزاران» نیوجرسیایی پس از حملات 11 سپتامبر 2001 جشن گرفته اند. این ادعا درسخنرانی در شهر «بیرمنگام» در ایالت «آلاباما» در نوامبر 2015 مطرح شد و کاملا غلط بود.

بازداشت فرد مسلمانی که سه شنبه گذشته در نیویورک به تجمعی حمله کرد و شماری را کشت، بار دیگر نگرانی ها را افزایش داده است.

در این اقدام، یک مهاجر اهل ازبکستان روز سه ‌شنبه عده ‌ای دوچرخه ‌سوار را در منطقه «منهتن» نیویورک با وانت زیر گرفت و هشت نفر را کشت. در جریان این حمله یک وانت به مسیر دوچرخه ‌سواران وارد شد که بر اثر آن دست ‌کم 8 تن کشته و 11 تن زخمی شدند. مقامات آمریکایی می‌ گویند که این حمله تروریستی مرگبارترین حمله تروریستی در نیویورک پس از حملات 11 سپتامبر بوده است. راننده خودرویی که به عابران پیاده و دوچرخه‌ سواران برخورد کرده است، مردی 29 ساله معرفی شده است. نام مظنون «سیف‌ الله» و ازبکی‌ الاصل است. او از ساکنان فلوریداست و در‌ سال 2010 از ازبکستان وارد آمریکا شده است.

فرد مهاجم دستگیر شد و مقامات امنیتی آمریکا اسنادی از او کشف کرده ‌اند که به زبان انگلیسی نوشته شده است که این فرد این حمله را به نام داعش انجام داده است.

این حمله در نزدیکی محل وقوع حمله به برج‌ های دوقلو در 11 سپتامبر رخ داده است.

این حمله تروریستی می تواند به مباحثات سیاسی در آمریکا درباره مهاجرت مسلمانان و امنیت دامن بزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.