حمایت نیروهای معارضان سوریه باید از معادله خارج شود زیرا ارتش سوریه عزم خود را برای بازپس گیری همه سوریه به طور کامل جزم کرده است و در این مساله موفق خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از النشره،«روبرت فورد» سفر سابق آمریکا در سوریه بر این باور است که دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه سیطره خود بر غرب و شرق کشور تقویت کرده و جنگ سوریه وارد مرحله جدیدی شده است.

فورد افزود که به رغم دو عملیات نظامی و روسی به شکل جداگانه در سوریه اما اوضاع به دلیل دستاوردهای اسد در شرق کشور با حمایت روسیه و ایران در حال تغییر است.

آخرین سفیر آمریکا در سوریه گفت که گروه های مسلح مورد حمایت واشنگتن به مراکز و مواضع ارتش سوریه در منطقه نزدیک می شوند و آمریکا باید در این زمینه تصمیم گیری کند که کی و چگونه عقب نشینی می کند.

وی افزود: آمریکا گزینه های خوبی در سوریه ندارد و برخی از این گزینه های در دسترس اش بدتر از دیگری هستند. این علاوه بر آن است که ایده بیرون کردن اسد از قدرت و انجام انتقال مسالمت آمیز قدرت از هم می پاشد اگر نگوییم که دور از دسترس و دور از تصور شده است. علاوه بر آن که حمایت نیروهای معارضان سوریه باید از معادله خارج شود زیرا ارتش سوریه عزم خود را برای بازپس گیری همه سوریه به طور کامل جزم کرده است و در این مساله موفق خواهد شد.

روبرت فورد در ادامه گفت که همه اینها معنایش آن است که واشنگتن از حمایت از منطقه کردنشین برای جدایی دست می کشد و گزینه ارائه کمک ها به نظام سوریه برای بازسازی را نیز بعید می داند و فقط به ارائه کمک های انسانی به پناهندگان و کاهش بار آنها روی دوش کشورهای میزبان این پناهندگان بسنده می کند و در راستای محدود کردن امکان جذب آنها در گروه های مختلف فعالیت می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.