نیروهای دموکراتیک سوریه با عقب نشینی از یک فرودگاه نظامی در شمال سوریه و چندین منطقه آنها را تحویل نیروهای روسیه دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، نیروهای روسیه پرچم این کشور را در فرودگاه نظامی«منج» در ریف شمالی «حلب» امروز شنبه برافراشتند. این تحول پس از آن رخ داد که نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکا هستند از این فرودگاه خارج شده و به سمت شهر«عفرین» رفتند.

یک منبع در مخالفان سوریه به خبرگزاری آلمان گفت که « تحویل فرودگاه نظامی منج در جنوب شهر«اعزاز» به نیروهای روسیه که امروز رخ داد موقتی است تا زمانی که یک گروه نظامی سوری وابسته به گروه ارتش آزاد که چندی پیش تشکیل شد و مورد توافق آنکارا و مسکو است، وارد آن شود. این گروه احتمال می رود لشکر النصر است. نیروهای روس نیز خط تماس به شمار می روند و بر عملیات نظارت کرده و به زودی جاده حلب «غازی عنتاب» نیز بازگشایی می شود».

این منبع افزود:« عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه از روز گذشته خروج خود را آغاز کردند و همه خودروهای نظامی و ادوات خود را امروز صبح بیرون بردند و همه پرچم ها و بنرهای خود را از بین بردند».

وی همچنین گفت که همزمان با آن نیروهای زمینی روسیه که از پایگاه«کفر جنه» آمده بودند به فرودگاه نظامی وارد شدند.

این منبع همچنین فاش کرد که نیروهای قسد از روستاها و شهرک های عربی در منطقه از جمله شهر«تل رفعت» و شهرک های «کفر نیا،«منج»، «مرعناز»، «حربل»، «دیر جمال» ،«مریمین» و «الشوارغه» نیز خارج شدند».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.