در حال حاضر عملیاتی نظامی برای آزادی بزرگترین کانون گروه تروریستی داعش در منطقه «المیادین» سوریه در جریان است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،  وزارت دفاع روسیه می گوید که عملیات بزرگی اکنون برای آزادی پایگاه بزرگ داعش در سوریه در جریان است و اشاره به این می کند که ورود تروریست ها از عراق به سوریه علامت سوالهایی را درباره اهداف عملیات ائتلاف آمریکایی مطرح می کند. خبرنگار المیادین نیز خبر داد که ارتش سوریه و همپیمانانش در محور مقاومت حضور گروه های مسلح در بادیه السویداء و ریف جنوب شرقی دمشق تا منطقه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را به طور کامل پاک سازی کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای امروز سه شنبه اعلام کرد که در حال حاضر عملیاتی نظامی برای آزادی بزرگترین کانون گروه تروریستی داعش در منطقه «المیادین» سوریه در جریان است.

در این بیانیه آمده است که تروریست ها و مزدوران خارجی به شکل روزانه از عراق به شهر المیادین سوریه وارد می شوند.

سرلشکر«ایگور کوناشینکوف»سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که جنگنده های روسیه روزانه 150 حمله هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در شهر دیرالزور انجام می دهند و زیرساخت های اقتصادی این گروه را نابود کرده . همچنین نیروی هوایی روسیه به دنبال آن است که تلاش های داعش برای از سر گیری استخراج نفت از اراضی سوریه که در اشغال خود دارد را خنثی کند.

کوناشینکوف در ادامه گفت که تروریست ها مواضع خود در غرب عراق را تقویت می کنند و ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا فقط تظاهر به جنگ با داعش در عراق می کند این در حالی است که این ائتلاف با داعش نمی جنگد.

در این بیانیه آمده است که ورود پیوسته تروریست ها از عراق به سوریه علامت سووال هایی مهمی درباره اهداف عملیات ائتلاف آمریکایی به وجود می آورد.

وزارت دفاع روسیه همچنین به این مساله جلب توجه کرد که با آغاز عملیات آزادی «دیرالزور» در سوریه ائتلاف آمریکایی شدت بمباران تروریست ها در عراق را کاهش داد.

کوناشینکوف در ادامه گفت که کاری که ائتلاف بین المللی انجام می دهد نیاز به توضیح دارد که آیا اولویت ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش پیچیده کردن عملیات نظامی ارتش سوریه است که نیروی هوایی روسیه به آن کمک می کند یا اینکه طرح آزادی عراق از تروریست هاست و گشودن راه به روی آنها برای ورود به سوریه است تا آن وقت زیر ضربات هوایی دقیق نیروهای هوایی روسیه قرار گیرند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است که اراضی تحت اشغال داعش در غرب عراق توسعه پیدا می کند این در حالی است که در سوریه کمتر می شود.

در تحولی میدانی و همزمان با اعلام عملیات نظامی گسترده علیه داعش توسط روسیه، خبرنگار المیادین در دمشق گفت که ارتش سوریه و همپیمانانش در محور مقاومت حضور گروه های مسلح در بادیه السویداء و ریف جنوب شرقی دمشق را تا منطقه ممنوعه آمریکایی به شکل کامل پایان دادند.

خبرنگار المیادین به نقل از یک منبع میدانی گفت که مساحت امن شده بیش از 12 هزار کیلومتر مربع است که 4هزار کیلومتر آن در السویداء قرار دارد.

روز گذشته نیز ارتش سوریه و همپیمانانش در ادامه پیشروی های خود، منطقه «حطله الشرقیه» در شرق رود فرات در دیر الزور را بازپس گرفته و ده ها تروریست مسلح داعشی را کشتند.

ارتش سوریه در حال حاضر با همکاری نیروهای عشایر و همپیمانان خود در حال تعقیب باقی مانده گروه تروریستی داعش در منطقه است.

در همین حال، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا گفت که کشورهای اتحادیه اروپا آمادگی بازسازی سوریه را ندارد.

«ولادیمیر چیجوف» در حاشیه همایش اتحادیه اروپا-اوراسیا-چین در آتن پایتخت یونان گفت که تا کنون کشورهای عضو اتحادیه اروپا به لحاظ سیاسی آمادگی خود را برای مشارکت در بازسازی سوریه پس از پایان جنگ نشان ندادند.

در تحولی دیگر، وزارت دفاع روسیه از سقوط یک جنگنده روسی از نوع سوخو24 در زمان پرواز کردن در سوریه  و کشته شدن خلبانان آن خبر داد.

وزارت دفاع روسیه نقص فنی را دلیل سقوط این جنگنده دانست.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که در زمان سرعت گرفتن هواپیما برای پرواز از باند فرود فرودگاه «حمیمیم» برای انجام ماموریت نظامی از باند خارج و منهدم شد. تیم هواپیما نیز نتوانست خودش را در زمان مناسب به بیرون پرتاب کند و در نتیجه آن کشته شد.

از سوی دیگر، گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در استان حماه به جان هم افتادند.

گروه داعش روز گذشته با حمله به جبهه النصره در منطقه تحت کنترل این گروه در شرق استان«حماه» جبهه جدیدی را گشود این در حالی است که ارتش سوریه چند روز پیش گروه تروریستی داعش را از منطقه مجاور بیرون کرده بود.

گروه تروریستی داعش در بیانیه ای اعلام کرد که این گروه توانست 12 روستا را پس از حمله بزرگ به مواضع جبهه النصره به کنترل خود در آورد.

گروه جبهه النصره نیز در بیانیه ای اعلام کرد که گروه داعش به چندین روستا در شرق حماه حمله کرده است. جبهه النصره مدعی شد که ارتش سوریه اجازه داده است که عناصر داعش از اراضی تحت کنترل دولت عبور کنند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری نیز اعلام کرد که داعش 15 روستا را از کنترل جبهه النصره خارج کرد اما النصره و هم پیمانانش 5 روستا را از داعش پس گرفتند.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه روز جمله توانستند که آخرین منطقه تحت اشغال داعش در ریف شرقی حماه آزاد کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.