در بمباران یک شهر و روستایی در استان دیرالزور توسط هواپیماهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا 12 غیرنظامی کشته شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از سانا، در بمباران روستایی در نزدیکی شهر «البوکمال» و خود شهر البوکمال در استان دیرالزور توسط هواپیماهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، 12 غیرنظامی از جمله کودک و زن کشته شدند.

برخی منابع محلی گفتند که جنگنده های ائتلاف چندین بار خیابان«الکتف» و سیلوهای حبوبات و اطراف مسجد«الشافعی» و میدان «المصریه» در شهر البوکمال را بمباران کردند که منجر به کشته شدن 5 نفر شد.

این منابع گفتند که  بمباران ائتلاف به  روستای «قرص فوقانی»در شرق استان دیرالزور کشیده شد و باعث کشته شدن 7 غیرنظامی شد.همچنین در این بمباران حداقل 10 غیرنظامی نیز زخمی شده و تلفات زیادی به خانه های غیرنظامیان و دارایی های آنها وارد آمد.

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا ماه ژئن گذشته اذعان کرد که از بمب های فسفری که توسط سازمان ملل استفاده از آنها ممنوع است، در بمباران هایش در غرب شهر «الرقه» و منطقه فاصل میان «المشلب» و «الصناعه» در این شهر استفاده کرده است و در منطقه «السباهی» در الرقه نیز استفاده کرده است که باعث مرگ 17 نفر شد.

این ائتلاف همچنین اخیرا به کشته شدن 50 غیرنظامی در عراق و سوریه در حملات هوایی اش اذعان کرد که تا بدین ترتیب تعداد قربانیان غیرنظامی در این بمباران ها به 735 نفر افزایش یابد.

در همین حال، یکی از فرماندهان میدانی سوریه نیز اعلام کرد پس از تسلط گروه تروریستی داعش بر شهر القریتین در حومه جنوب شرقی شهر حمص، یگان های ارتش سوریه این شهر را محاصره کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از دمشق، این منبع تاکید کرد یگان های ارتش سوریه روز یکشنبه شهر القریتین در شرق حمص را که در کنترل عناصر داعش قرار دارد، محاصره کردند.

 این منبع میدانی گفت تروریست های داعش بامداد یکشنبه با یک خودروی بمب گذاری شده از سمت «المرامل» واقع در شرق شهر القریتین به این شهر حمله و خودرو را نزدیک مرکز ایست بازرسی نیروهای امنیتی منفجر کردند و همزمان عناصر نفوذی داعش در داخل شهر القریتین به مراکز ایست بازرسی نیروهای ارتش و همپیمانان آن در مناطق مختلف این شهر حمله کردند و توانستند شهر القریتین را اشغال کنند.

این منبع میدانی تاکید کرد در حمله بامداد یکشنبه تروریست های داعش به شهر القریتین تعدادی از نیروهای ارتش و همپیمانان آن جان باختند اما به جزئیات آن و آمار قربانیان اشاره ای نکرد.

در همین حال گروه دیده بان حقوق بشر سوریه ، وابسته به مخالفان دولت سوریه، روز یکشنبه اعلام کرد تروریست های داعش کنترل شهرک القریتین در شرق حمص را از دست نیروهای ارتش سوریه خارج کرده اند.

 ارتش سوریه شش ماه قبل شهر القریتین را از دست داعش آزاد کرده بود.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد عناصر داعش در حمله ای غافلگیر کننده کنترل این شهر را به دست گرفتند.

در تحولی دیگر، کاروان کمکهای انسان دوستانه از«کلیسای ماریعقوب» در وارد «دیرالزور» شد.

فادیا لحام رییس «کلیسای ماریعقوب» به همراه هیاتی کاروان کمک های انسان دوستانه را همراهی می کردند؛ این کاروان متشکل از 6 کامیون و شامل مواد غذایی و بهداشتی و صندلی های مخصوص افراد معلول و غیره بود.

«محمد ابراهیم سمره» استاندار «دیرالزور» در استقبال کاروان کمکهای انسان دوستانه و هیات همراه بود و در دیدار با فادیا لحام رییس کلیسا و هیات همراه‌اش درباره راه های افزایش خدمات و کمک های انسان دوستانه ای که کلیسا برای اهالی دیرالزور فراهم می کند، گفت و گو کردند.

لحام در گفتگو با خبرگزاری سانا گفت: مقاومت مردم «دیرالزور» اسطوره ای بود. مردم این منطقه طی سالهای گذشته رنج و سختی بسیار کشیدند و امروز به شدت نیاز دارند تا شاهد کمک و حمایت هم وطنان شان باشند.

وی افزود: ما در حال تلاش هستیم تا با همکاری استانداری «دیرالزور» آشپزخانه ای به منظور ارائه غذا به 5 هزار خانواده در روز و فراهم کردن صدها فرصت شغلی افتتاح کنیم.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیون المیادین اعلام کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش در محور مقاومت روستای«سوحا» در ریف شمالی «حماه» را آزاد کردند.

جنگنده های ارتش سوریه نیز مواضع و مقرهای گروه تروریستی داعش در «الموحسن»، المیادین، «صیدا بن موینگ»،«طیبه شامیه»،«قرص التحتانی» و «قرص الفوقانی» در استان دیرالزور را به شدت بمباران کردند.

 

آمادگی قرقیزستان برای اعزام نیرو به سوریه

نخست وزیر قرقیزستان از آمادگی این کشور برای اعزام نیرو به سوریه برای استقرار در مناطق کاهش تنش خبر داد.

«سابار ایساکوف» نخست وزیر قرقیزستان اعلام کرد که به قرقیزستان پیشنهاد رسمی برای اعزام نیروهایش به مناطق کاهش تنش در سوریه ارائه نشده است اما کشورش در صورت ارائه چنین پیشنهادی آماده است تا امکان اعزام نیروهای خود به مناطق کاهش تنش در سوریه را بررسی کند.

ایساکوف به اسپوتنیک گفت: تا کنون چنین پیشنهاد رسمی برای اعزام نظامیان به سوریه دریافت نکردیم اما در صورت دریافت چنین پیشنهادی آماده  ایم  آن را در چارچوب سازمان امنیت و همکاری جمعی را بررسی کرده و در این زمینه تصمیم می گیریم.

نخست وزیر قرقیزستان تأکید کرد: ما نمی توانیم نظامیان خود را بفرستیم اما می توانیم که پیمانکاران نظامی را به سوریه بفرستیم.

 

موضع جدید عربستان درباره اسد

شاهزاده«ترکی الفیصل» رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی تأکید کرد که عربستان موضع خود درباره ماندن «بشار اسد» به عنوان رئیس جمهور سوریه را اعلام نکرده و با آن موافق نیست.

الفیصل در گفت و گو با اسپوتنیک  و تلویزیون روسی«ان تی وی» افزود که سوری ها خودشان باید این مساله را حل کنند و باید زمینه ای مهیا کرد ملت سوریه بتوانند چنین تصمیمی را اتخاذ کنند.

الفیصل در ادامه گفت که مذاکرات ژنو و آستانه تا کنون به ابزاری دست نیافتند تا اجازه دهد ملت سوریه این گونه تصمیمی اتخاذ کند.

شاهزاده الفیصل در ادامه گفت: تا زمانی که این مساله رخ دهد به این گفته ادامه می دهیم که بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه نیست و نماینده ملت سوریه نیست.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.