وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حمله هوایی جنگنده های روسی به سوریه 12 فرمانده میدانی جبهه النصره کشته شدند و رهبر این گروه نیز به شدت زخمی شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در یک حمله هوایی جنگنده های روسیه به سوریه  12 فرمانده میدانی گروه تروریستی جبهه النصره کشته شدند.

«ایگور کوناشینکوف»سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که در نتیجه یک عملیات ویژه وزارت دفاع روسیه شمار زیادی از فرماندهان میدانی جبهه النصره در سوریه(شاخه القاعده در سوریه)از جمله معاون«ابو محمد الجولانی» رهبر جبهه النصره کشته شدند.

کوناشینکوف گفت که ابومحمد الجولانی رهبر جبهه النصره در این حمله هوایی به شدت زخمی شده و حال وی وخیم گزارش شده است.

وی گفت: حمله هوایی منجر به زخمی شدن شدید ابومحمد الجولانی رهبر جبهه النصره و قطع دست وی شده است و به گفته برخی منابع مستقل حال وی اکنون به شدت وخیم است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که 12 فرمانده میدانی النصره در سوریه از جمله معاون الجولانی نیز در این بمباران کشته شدند.

در همین حال، برخی منابع در «ریف ادلب» نیز به المیادین گفتند که الجولانی در جریان بمباران فرودگاه نظامی «ابوالظهور»در شرق شهر ادلب از ناحیه پا زخمی شد.

این منابع گفتند که خبر زخمی شدن الجولانی در شهر «سراقب» که برای درمان به آن منتقل شد و از آن به مکانی نامعلوم برده شد، منتشر شد.

این منابع در ادامه گفتند که تیم پزشکان بیمارستانی که الجولانی به آن منتقل شد، به مدت چندین ساعت از خروج از بیمارستان منع شدند و همه ابزارهای ارتباطی شان قطع شد.

در تحولی دیگر، ارتش سوریه و هم پیمانانش در محور مقاومت شمال استان«حماه» را به طور کامل آزاد کردند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.