اینجاست که ضعف دستگاه تبلیغاتی و رسانه های ما بیش از پیش نمود می یابد. چه می شود که زنانی چون رانیا ملکه اردن و بانوی اول ترکیه روزی سر خط خبرهای روهینگیا می شوند اما نام مسئولان جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام شعارها و هزینه ها برای حمایت از مظلومان عالم در این میان گم شده است؟!

پایگاه خبری جماران، شیما شعاعی: یک سرچ ساده در گوگل با عنوان روهینگیا، در کنار  تمام آن تصاویر دلخراشی که به ما می دهد، تصاویر  رانیا عبدالله، ملکه اردن یا امینه اردوغان، همسر رئیس جمهور ترکیه در میان زنان، کودکان و مردمان آواره و رنج دیده که محبت طلب می کنند کم نیست. این در حالی است که ندای حق خواهی و دادخواهی برای مسلمانان میانمار پیش از هر جا از ایران برخاست، آن هم از پنج سال قبل؛ اما آن روزها هیچ یک از این کشورها دعوت ما را لبیک نگفتند. حال چه شده است که نام روهینگیا و مسلمانان میانمار گره خورده است با بانوان اول  کشورهای  خاورمیانه!؟

بزرگترین مجموعه کمک های بشردوستانه در  دوماه اخیر که  جهان و سازمان های بین المللی و حامیان حقوق بشر در حال ابراز نگرانی برای  مسلمانان میانمار بودند، از سوی ایران به مرزهای بنگلادش انتقال یافت اما در نتیجه سرچ های گوگل خبری از نام ایران نیست.

اینجاست که ضعف دستگاه تبلیغاتی و رسانه های ما بیش از پیش نمود می یابد. چه می شود که زنانی چون رانیا ملکه  اردن و بانوی اول ترکیه روزی سر خط خبرهای روهینگیا می شوند اما نام مسئولان جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام شعارها و هزینه ها برای حمایت از مظلومان عالم در این میان گم شده است؟!

 شاید این ماجرا تلنگر خوبی باشد برای مسئولان نظام و دستگاههای عریض و طویل اطلاع رسانی و روابط عمومی شان که کارنامه عملکرد خود را خارج از قالب های کلیشه ای ارائه کنند تا دادخواهی ملت ایران، تفکر انقلابی و آزادیخواهی کشور ما بیش از پیش نزد جهانیان متبلور شود.

 از این جهت ضروری است رویکردی تازه برای معرفی خود به جهان و دنیای خارج پیش گیریم تا مبادا کشورهای وابسته و کوچک خاورمیانه گوی سبقت را از ما بربایند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.