در این حمله جبهه النصره حمله خود را با خودروهای بمب گذاری شده آغاز کرد و مقدمه سازی گسترده را با حملات خمپاره ای و توپخانه ای انجام داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از اسپوتنیک عربی، گروه های وابسته به «جبهه النصره» ساعت های اولیه صبح روز جمعه حمله گسترده ای را برای نفوذ به روستاهای«الطامه»،«ام تریکیه»،«ام غزال»،«المشیرفه» و «الحمدانیه» آغاز کردند و پس از  آن نیز حمله سخت خود به مواضع و نقاط نیروهای همپیمان ارتش سوریه در نزدیکی  روستای«ابو دالی»  که در محاصره قرار گرفت را  آغاز کردند. در این حمله جبهه النصره حمله خود را با خودروهای بمب گذاری شده آغاز کرد و مقدمه سازی گسترده را  با حملات خمپاره ای و توپخانه ای انجام داد.

عناصر جبهه النصره نتوانستند که یک متر هم به سمت این روستا که هدف از حمله گسترده آنها به دلیل جایگاه استراتژیک آن، پیشروی کنند. این روستا همچنین دروازه ورود کالا و مواد غذایی و شهروندان از استان «ادلب» به «حماه» و برعکس است.

منابع آگاه این احتمال را دادند که این حمله چیزی نیست جز نمایش قدرت جبهه النصره به منظور اثبات توانایی برای حمله به منطقه و بالا بردن روحیه اعضای اش به ویژه پس از شکست آخرین حمله اش که «یا عباد الله اثبتوا» نام داشت و علیه مواضع ارتش سوریه در روستاهای «معان» ،«الطلیسیه» ، «الشعثه» و «قبیبات ابو مهدی» در ریف شمال شرق حماه صورت گرفت.

علاوه بر آن روستای ابو دالی در شرق این محورهای یاد شده قرار دارد و جبهه النصره می خواست با این حمله شکافی ایجاد کند که بتواند جای پایی در این منطقه برای خود ایجاد کند که چنین نشد.

در همین حال، نیروهای تقویتی گسترده ای از ارتش سوریه به منطقه رسیدند به طوری که توانستند محاصره روستای ابو دالی را در عملیاتی منحصر به فرد بشکنند و پس از آن عملیاتی با آتش سنگین به سمت روستاهای  ام غزال، ام تریکیه، الطامه، المشیرفه و الحمدانیه در غرب و جنوب غرب ابو دالی که نیروهای همپیمان ارتش سوریه طی عملیات نفوذ تروریست از دست دادند را آغاز کردند.

نیروهای ارتش سوریه طی آن به شدت با عناصر و گروه های وابسته به جبهه النصره درگیر شدند و جنگنده های سوریه و روسیه نیز عملیات مشترکی در متوقف کردن حمله النصره و جلوگیری از پیشروی عناصرش انجام دادند و خطوط امداد این گروه را از مناطق«التمانعه» و «خان شیخون» را مورد حمله قرار دادند و شمار زیادی از افراد مسح را کشتند؛ از جمله این کشته شدگان«سیف القعدونی» است که به گفته سازمان های هماهنگی های افراد مسلح حمله النصره را فرماندهی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.