ایمن الظواهری گفت: «القاعده نخستین گروهی بود که جهاد در شام را تایید کرد. باید به القاعده اعتماد داشت و از این گروه حمایت کرد».

 

رهبر القاعده در یک پیام صوتی از تمامی پیروان خود در سراسر جهان خواسته است به آمریکا حمله کنند.

به گزارش جماران به نقل از پایگاه خبری نیشن ایمن الظواهری، رهبر القاعده در یک نوار ۳۰ دقیقه‌ای با تاکید بر بین‌المللی شدن "جهاد" گفت که این موج اکنون بسیار گسترده شده است.

وی همچنین خواستار اتحاد میان "مبارزان" شده و بن لادن رهبر پیشین این گروه را به خاطر متحد کردن مسلمانان حول مسائل حساس ستود.

الظواهری همچنین از عملکرد جبهه النصره که ارتباط خود را با القاعده قطع کرده و با نام هیات تحریر الشام فعالیت می‌کند، انتقاد کرد.

وی در ادامه افزود: القاعده نخستین گروهی بود که جهاد در شام را تایید کرد. باید به القاعده اعتماد داشت و از این گروه حمایت کرد. بیعت کردن یک قرارداد شرعی الزام‌آور بوده و شکستن آن حرام است. ما با بیعت‌های خود می میریم و از آن دست نمی‌کشیم.

الظواهری برخی گروه‌ها در سوریه را بدون ذکر نام  به تکرار تجربه شکست خورده اخوان المسلمین در مصر متهم کرد و افزود: برخی افراد از رویارویی با حقایق فرار می‌کنند و فکر می‌کنند که از طریق فریفتن آمریکا که فریب نمی‌خورد به پست ریاست دست پیدا می‌کنند. بهار عربی شکست خورده و رهبری ضعیف باعث از بین رفتن انرژی‌های مردمی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.