هر چند هیچ نظرسنجی دقیقی در ایران صورت نگرفته، از نظر تحلیلگران حسن روحانی همچنان کاندیدای مورد علاقه بسیاری از ایرانیان باقی مانده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد بیش از 1600 نفر برای حضور در انتخابات ایران ثبت نام کرده اند. این یکی از پر مشارکت ترین انتخابات ها در ایران از نظر شمار کاندیداهای ثبت نام شده محسوب می شود. پیش از این بیشترین تعداد ثبت نامی در سال 2005 دیده شد که بیش از هزار نفر برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند.

روحانی که دولت میانه روی آن در مورد توافق هسته ای با قدرت های جهانی مذاکره کرده است، به دنبال انتخاب شدن برای یک دوره دیگر است.

انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در ایران به احتمال زیاد «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران را در مقابل رقبای متعددی قرار خواهد داد

«ابراهیم رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی یکی از این رقبا است.  برادر «اکبر هاشمى رفسنجانى» و شهردار تهران دیگر رقبای اصلی وی محسوب می شوند.

هر چند هیچ نظرسنجی دقیقی در ایران صورت نگرفته، از نظر تحلیلگران حسن روحانی همچنان کاندیدای مورد علاقه بسیاری از ایرانیان باقی مانده است. از سال 1981 تاکنون تمامی روسای جمهور ایران دو دوره در سمت خود کار کرده اند.

اما انتخاب مجدد برای روحانی کار آسانی نخواهد بود. قشر متوسط ایران هنوز هم از مزایای توافق هسته ای برخوردار نشده اند. برای رای دهندگان، اقتصاد موضوع مهمی است.

صلاحیت همه کاندیداها توسط شورای نگهبان مورد بررسی قرار می گیرد. مهلت پنج روزه شورای نگهبان برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات امروز 31 فروردین به پایان می رسد. درصورت لزوم شورای نگهبان می تواند این مدت را برای پنج روز دیگر تمدید کند.

نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ششم اردیبهشت به وزارت کشور اعلام می شود.

وزارت کشور نیز اسامی نامزدها را در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه اعلام می کند و تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از هشتم اردیبهشت ماه به مدت 20 روز آغاز می شود.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.