به گزارش ایرنا حجت السلام حسن روحانی عصر روز یکشنبه در آئین بهره برداری رسمی از چهار طرح پتروشیمی در منطقه 2 پارس کنگان استان بوشهر در سالن همایش پتروشیمی کاویان افزود: هم اینک ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه محصولات کشاورزی و صنعتی و صادرات به کشورهای شمالی ایران وجود دارد.
وی یادآورشد: افزون بر چهار طرحی که امروز بدست مهندسان و متخصصان داخلی به ثمر نشسته است چند طرح دیگر نیز هفته های آینده بهره برداری خواهد شد که نشان از اقتدار ملت ایران است.
رئیس جمهوری اظهارداشت: این طرح ها مسیر پیشرفت را برای ما آماده کرده است .
روحانی با بیان اینکه هفته گذشته نیز در استان های شمالی 2 بندر بسیار مهم افتتاح و پست اسکله های جدید در بندر انزلی و امیرآباد راه اندازی شد گفت: هر یک از طرح های یادشده به معنی دستیابی به همان درکی است که مردم باید امروز خوشحال و شاداب باشند.
این خبر تکمیل می شود...
چهار طرح جدید صنعت پتروشیمی ایران عصر روز یکشبنه با حضور رئیس جمهوری در منطقه ویژه پارس 2 (پارس کنگان) به طور رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید.
این چهار طرح شامل پتروشیمی تخت جمشید پارس، فاز2 پتروشیمی کاویان، واحد منو اتیلن گلایکول (ام ای جی) پتروشیمی مروارید و پلی استایرن گروه صنعتی انتخاب است.
ظرفیت این طرح های پتروشیمی سالانه یک میلیون و 859هزار تن به ارزش افزوده یک میلیارد و 525 میلیون دلار محصولات پتروشیمی و پلیمری است.
در سفر یک روزه رئیس جمهوری به عسلویه و کنگان محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی کردند.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.