وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که کشورش قصد ندارد نیروهای خود را در منطقه خاورمیانه افزایش دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رویترز، «جیم ماتیس» وزیر دفاع آمریکا امروز- شنبه – تاکید کرد که واشنگتن قصد ندارد که نیروهای آمریکایی را در خاورمیانه افزایش دهد.

ماتیس در کنفرانسی مطبوعاتی در توکیو با تکرار ادعاهای واهی دولت جدید این کشور مدعی شد: درباره ایران باید گفت که بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و من بر این باورم که عاقلانه است که تأکید کرد که ایران آن چه انجام می دهد توجه بسیاری را جلب می کند.

با وجود چنین ادعاهای واهی، وزیر دفاع آمریکا به شکل قاطعی ایده هر گونه تقویت نظامی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را کم اهمیت دانست.

ماتیس گفت: افزایش نظامیان آمریکایی در خاورمیانه مطرح نیست.

وی تصریح کرد: به نظر من هیچ نیازی به افزایش تعداد نیروهای کنونی ما در خاورمیانه نیست.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه تاکید کرد: همیشه این توانایی را داریم که این کار را انجام دهیم ولیکن اکنون باور داریم که ضرورتی به این کار نیست.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور تازه کار آمریکا تهدید کرد که سیاست تندتری را علیه تهران اتخاذ می کند و  مدعی شد که دولتش هشدار می دهد که اگر ایران برنامه موشک های بالستیک خود را محدود نکند و به حمایت از نزاع های منطقه ای نیابتی ادامه دهد، اقدام ملموسی را انجام می دهد.

از سوی دیگر،ایالات متحده آمریکا روز گذشته-جمعه- و دو روز پس از هشدار دولت ترامپ به ایران در پی آزمایش موشکی، تحریم هایی را علیه ایران تحمیل کرد.

در تحولی دیگر، تحمیل تحریم ها علیه برخی شخصیت ها و نهادها در ایران در پی انجام آزمایش موشکی باعث افزایش بهای نفت در روز گذشته شد.

علاوه بر آن، وزیر دفاع آمریکا امروز تاکید کرد که نیازی به تحرکات نظامی بزرگ آمریکا در دریای چین جنوبی برای مقابله با اقدامات چین که به زور متوسط شده است، نیست.

وی در کنفرانس مطبوعاتی اش در توکیو به شدت از چین انتقاد کرد.

ماتیش در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: در این مرحله هرگز نیازی به تحرکات نظامی بزرگ نمی بینیم  و باید بر دیپلماسی تمرکز کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.