تعلیق عضویت روسیه در پیمان استارت نو (New START) مبنی بر کاهش تسلیحات هسته‌ای

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، سخنرانی سالانه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه‌شنبه ۲۱ فوریه یک روز پس از سفر از پیش تعیین نشده جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به اوکراین انجام شد. وی در آغاز سخنرانی خود گفت که «قدم به قدم به تمام اهداف روسیه در اوکراین که از سال ۲۰۱۴ تعیین شده است» می رسد. 

آقای پوتین مجددا غرب را «مسئول آغاز درگیری و کشته‌شدن تعداد بسیاری از مردم» دانست و هدف غرب را کشیدن این درگیری به سطحی جهانی عنوان کرد و گفت: «مردم اوکراین توسط حکومت این کشور و حاکمان غربی به گروگان گرفته شده‌اند. غرب و حکومت اوکراین این کشور را از لحاظ سیاسی، نظامی و اقتصادی اشغال کرده‌اند.»

وی سیاست غرب در قبال روسیه را انتقام گرایانه دانست و اتهام‌های مطرح شده از سوی غرب بر علیه روسیه در کنفرانس مونیخ را «بی‌پایه و اساس» خواند. او همچنین غرب را به راه انداختن «جنگ اطلاعاتی» علیه کرملین و هدف قراردادن جوانان روس متهم کرد. وی همچنین ادعا کرد: «پدوفیلی به یکی از هنجارهای جوامع غربی تبدیل شده است.» 

آقای پوتین هدف حکومت‌های غربی را «بی‌ثبات کردن ملت روس» خواند و گفت: «ما باید به خود ببالیم. ما یک ملت چند فرهنگی هستیم و اکثر مردم ما پشتیبان نبرد در اوکراین هستند.» 

ولادیمیر پوتین ثمره تحریم‌های دولت‌های غربی علیه روسیه را «مجازات خودشان» دانست و با ذکر این که توجه روسیه پس از این تحریم‌ها به سوی آسیا متمایل شده است، گفت: «شکست روسیه غیر ممکن است.»

پوتین با اشاره به تعلیق عضویت روسیه در پیمان استارت نو (New START) مبنی بر کاهش تسلیحات هسته‌ای گفت: «در همین راستا، امروز ناچارم اعلام کنم که روسیه مشارکت خود در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک را تعلیق می‌کند.»

رئیس جمهوری روسیه، دریای آزوف را جزء قلمرو روسیه دانست و گفت: «ما به احیای بنگاه‌ها، مشاغل و بنادر دریای آزوف که بار دیگر به دریای داخلی روسیه تبدیل شده است می‌پردازیم.» دریای آزوف در غرب روسیه و جنوب شرقی اوکراین قرار دارد و در قلمرو هر دو کشور است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.