مراجعه به پایگاه‌های خرید بلیت پروازهای خارجی در روسیه به طرز چشمگیری افزایش یافته است. بنا به گزارش‌ها تمام بلیت‌‌های پرواز به مقصد استانبول و ایروان از مبداء روسیه روز چهارشنبه به فروش رفت.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، بلیت‌های یک طرفه پرواز‌های خروجی از روسیه روز چهارشنبه به دنبال سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور که در آن ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره ارتش را به جبهه‌ها فراخواند به سرعت به فروش رسید.

سخنرانی رئیس‌جمهوری روسیه برای آن دسته از مردان که در سن خدمت در ارتش هستند این نگرانی را پدید آورد که به زودی ممنوع‌الخروج خواهند شد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته است که بسیج نیرو برای نبرد در اوکراین محدود به افرادی خواهد بود که سابقه فعالیت نظامی به عنوان سرباز حرفه‌ای دارند.

به گفته وی دانشجویان و مردانی که تنها به عنوان سرباز وظیفه در ارتش حضور داشته‌اند به جبهه فراخوانده نمی‌شوند. 

با این حال داده‌های جستجوهای اینترنتی نشان می‌دهد که مراجعه به پایگاه‌های خرید بلیت پروازهای خارجی در روسیه به طرز چشمگیری افزایش یافته است. بنا به گزارش‌ها تمام بلیت‌‌های پرواز به مقصد استانبول و ایروان از مبداء روسیه روز چهارشنبه به فروش رفت.

اتباع روسیه برای سفر به ترکیه و ارمنستان نیاز به دریافت روادید ندارند. این در حالی است که ارزان‌ترین پرواز از مسکو به دُبی پنج برابر قیمت معمول به فروش می‌رسد. 

ارتش روسیه طی ماه‌های گذشته آمار جدیدی از میزان تلفات خود در جریان جنگ اوکراین منتشر نکرده است. با این حال تحلیلگران بر این باور هستند که تلاش‌ها برای جذب نیرو و فراخواندن نیروهای ذخیره از میزان بالای تلفات روسیه در جنگ با اوکراین حکایت دارد. 

روسیه نزدیک به هفت ماه پیش تهاجم نظامی خود به اوکراین را به دستور ولادیمیر پوتین آغاز کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.