موشک های روسی بار دیگر زیرساخت های اوکراین را هدف قرار داد و باعث قطع جریان برق در بسیاری از مناطق این کشور شدند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «یوری ایگنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که ارتش روسیه نزدیک به 100 موشک به سمت اوکراین شلیک کرده است.

موشک های روسی بار دیگر زیرساخت های اوکراین را هدف قرار داد و باعث قطع جریان برق در بسیاری از مناطق این کشور شدند.

ایگنات گفت که نزدیک به 100 موشک از دریای خزر، منطقه روستوف روسیه و نیز از دریای سیاه به سمت اوکراین شلیک شد و تا کنون استفاده از پهپادها ثبت نشده است.

این سخنگو افزود که تعداد موشکی که استفاده شده است بیشتر از موشک هایی بود که در دهم اکتبر شلیک شد، در آن زمان 84 موشک شلیک شده بود.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین تأکید کرد که تأسیسات زیرساختی هدف اصلی حملات موشکی روسیه بود و برخی از موشک ها نیز سرنگون شدند.

در پی حمله موشکی گسترده روسیه چندین شهر در سراسر اوکراین ، نیمی از کی‌یف در خاموشی کامل فرو رفته است.

در پی حمله موشکی گسترده روسیه چندین شهر در سراسر اوکراین، شهردار کی‌یف، پایتخت اوکراین اعلام کرد نیمی از این شهر در خاموشی کامل فرو رفته است.

ساعتی قبل‌تر رسانه‌ها از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در سراسر اوکراین خبر داده‌ و گفته‌اند روسیه با موشک‌های کروز، اهدافی در کی‌یف را هدف قرار داده است.

در تحولی دیگر، دولت اوکراین می‌گوید که ارتش روسیه از زندانیان آفریقایی به‌عنوان سرباز در جبهه جنگ بهره می‌گیرد.

 کی یف پس از یافتن پیکر یک سرباز سیاه پوست ارتش روسیه این ادعا را مطرح کرد. دولت اوکراین می گوید این مرد، یک دانشجوی زامبیایی است که دوران محکومیت خود را در زندانی در نزدیکی مسکو طی می‌کرد. 

الگ نیوکلنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین، در صفحه توییتر خود نوشت: «پوتین شهروندان آفریقایی محکوم در زندان را به جبهه های نبرد به اوکراین می فرستد.» 

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در توییت خود با محکوم کردن کرملین می گوید که «شهروندان آفریقایی نباید قربانی بازی و جاه طلبی های کینه توزانه پوتین شوند.»

روز دوشنبه دولت زامبیا، بر مرگ لمخانی ناتان نیرندیا، دانشجوی ۲۳ ساله در خاک اوکراین صحه گذاشت. 

دستگاه دیپلماسی زامبیا اعلام کرد این دانشجو در حال طی کردن دوران محکومیت در زندان‌های روسیه بوده و معلوم نیست چگونه در خاک اوکراین جان باخته است. 

وزارت خارجه زامبیا از مسکو در این باره توضیح خواسته است. 

معاون وزیر خارجه روسیه به «ریا نووستی» خبرگزاری روسیه در این باره پاسخ داد و گفت: «ما در حال تحقیق در این باره هستیم و به‌زودی آنرا شفاف اعلام خواهیم کرد.»

 به ادعای برخی ازرسانه های اوکراینی، ایوگنی پریگوجین، رئیس شبه نظامیان واگنر که به‌نوعی یکی از بازوهای نظامی مسکو در آفریقا است، بسیاری از زندانیان روسیه را به ازای حقوق‌های بالا و کاهش دوران محکومیت وارد ارتش و روانه جبهه های جنگ کرده است. 

لمخانی ناتان نیرندیا که دانشجوی مهندسی اتمی در مسکو، به اتهامی که جزییات آن منتشرنشده است، در حال گذران دوران ۹ ساله محکومیت خود در یکی از زندان های حومه مسکو بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.