مسکو «کارن ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید،«والری» خواهر و «جیمز» و «فرانسیس» برادران بایدن را به روسیه ممنوع الورود کرده است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، روسیه ورود  200شخصیت آمریکایی به اراضی این کشور را ممنوع کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در واکنش به تحریم ها علیه شخصیت های روسی که  دولت آمریکا به شکل مستمر علیه مسئولان روس اعمال می کند مسکو نیز مقابله به مثل کرده و ورود 200 شهروند آمریکایی به اراضی روسیه را ممنوع کرده است.

مسکو «کارن ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید،«والری» خواهر و «جیمز» و «فرانسیس» برادران بایدن را به روسیه ممنوع الورود کرده است.

در تحولی دیگر، ارتش روسیه روز جمعه اعلام کرد که عقب‌نشینی نظامیانش از شمال منطقه خرسون در جنوب اوکراین به پایان رسید. 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که مسکو همچنان کل این منطقه را بخشی از خاک خود می‌داند. روسیه حدود دو ماه پیش چهار منطقه از شرق و جنوب اوکراین را به خاک خود ملحق کرد. 

شهر خرسون که از همان هفته‌های ابتدایی تهاجم نظامی به اوکراین به تصرف ارتش روسیه درآمد تنها مرکز یکی از مناطق اوکراین بود که تحت کنترل نظامیان روس قرار داشت. 

وزارت دفاع روسیه با تاکید بر اینکه نظامیان این کشور تلفات جانی و مادی متحمل نشده‌اند اعلام کرد: «جابه‌جایی واحدهای سربازان روس در غرب رودخانه دنیپرو ساعت پنج صبح به وقت مسکو به پایان رسید.»

دولت اوکراین در واکنش به عقب‌نشینی نظامیان روس از شهر خرسون از آن به عنوان «یک پیروزی مهم» یاد کرد. دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در صفحه توئیتر خود نوشت: «اوکراین هم‌اکنون در حال دستیابی به یک پیروزی مهم دیگر است و این نشان می‌دهد که روسیه هر چه بگوید و هر کاری بکند اوکراین پیروز می‌شود.»

به دنبال عقب‌نشینی نظامیان روسیه وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور وارد خرسون شد. از سوی دیگر بنا به گزارش‌ها پرچم اوکراین بر فراز ساختمان‌های دولتی در خرسون به اهتزار درآمد. 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیش از این تاکید کرده بود که کشورش از استفاده «از همه ابزارها» برای دفاع از سرزمین‌هایی که آنها را بخشی از خاک خود می‌داند دریغ نخواهد کرد. این سخنان ولادیمیر پوتین نگرانی‌هایی را بابت احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای در جریان جنگ اوکراین پدید آورد. 

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه دستور عقب‌نشینی نظامیان این کشور از شهر خرسون را صادر کرده بود. مقامات روسیه با تاکید بر لزوم حفاظت از جان نظامیان این کشور از این تصمیم دفاع کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.