دولت آمریکا تلاش می کند که مسئولان و و خبرنگاران روسی را بخرد و آن ها را علیه دولت خود بشوراند.

به گزارش  جماران به نقل از روسیا الیوم، در پی لشکرکشی روسیه به اوکراین مقامات روسی تأکید کردند که دولت آمریکا تلاش می کند که مسئولان و و خبرنگاران روسی را بخرد و آن ها را علیه دولت خود بشوراند.

« آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در واقعه ای که آن را گروکشی توصیف کرد گفت که نامه ای دریافت کرده است که از او می خواهد که موضعی مخالف با دولت کشورش اتخاذ کند.

آنتونوف در گفت و گو با شبکه یک تلویزیون روسیه گفت که در این نامه از وی خواسته شده است که اقدامات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را محکوم کند.

وی گفت که به من پیشنهاد دادند در صورتی که این کار را می کردم با دفتر وندی شرمن معاون اول وزیر خارجه آمریکا تماس بگیرم.

سفیر روسیه در آمریکا همچنین گفت که سفارت روسیه کتبا از وزارت خارجه آمریکا خواسته است که در این زمینه توضیح دهد و بگوید که «معنای این کار چیست؟»

سفیر روسیه همچنین فاش کرد که کارت هایی در نزدیکی سفارت روسیه در واشنگتن توزیع شده است که حاوی شماره تماس هایی متعلق به اف بی آی است و پیشنهاد صحبت کردن با افسران اطلاعاتی می دهد. همچنین در رسانه های آمریکا مقالاتی منتشر شده است که از نظامیان و دیپلمات های روسی می خواهد که به وطن خود خیانت کنند.

سفیر روسیه در آمریکا پیش از این نیز گفته بود که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا تلاش می کنند که کارکنان رسانه های روسی را جذب کرده و تشویق به همکاری با آن ها کنند.

 

چرخش نفت روسیه به سمت آسیا

در تحولی دیگر، سه منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که روسیه به‌منظور دفع تحریم‌های اروپا و تأمین نیاز مشتریان آسیایی خود، صادرات نفت از بندر کازمینو در شرق این کشور را بیست در صد افزایش داده است.

مسکو امیدوار است مسیر صادرات انرژی از غرب به آسیا را تغییر دهد، چرا که صادرات از طریق نفتکش از بنادر دریایی اروپایی گران تمام می‌شود و به دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه، کشتیرانی روسیه از این مسیر پیچیده خواهد بود.

شرکت‌های چینی و هندی که بارها از تحریم‌های غرب علیه مسکو انتقاد کرده بودند در ماه‌های اخیر و در بحبوحه کاهش قیمت‌ها، از روسیه نفت بیشتری خریداری کرده‌اند.

این افزایش، توان صادراتی روسیه از طریق خط لوله نفت «سیبری شرقی–اقیانوس آرام» در بندر کازمینو را از ۷۵۰ هزار بشکه در روز به ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد؛ چه‌بسا که در ماه جولای چیزی در حدود ۸۸۰ هزار بشکه از این مسیر صادر می‌شود.

خط لوله «سیبری شرقی–اقیانوس آرام» میادین نفتی سیبری روسیه را از طریق زمین به بندر کازمینو و از آن جا به مشتریان چینی می‌رساند.

ظرفیت کلی این خط لوله یک میلیون و ۶۴۰ هزار بشکه در روز است اما باتوجه‌به نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه ریلی رسیدن به این حجم کلی در حال حاضر برای روسیه ممکن نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.