واکسن ضد کرونا باعث کاهش مرگ و میر در اثر این بیماری تا 90 درصد می شود.

به گزارش جماران به نقل از اسپوتنیک، تحقیقات نشان می دهد که واکسیناسیون 90 درصد خطر مرگ و میر ناشی از کووید 19 در افراد مسن را کاهش می دهد.

 بررسی های گروه تحقیقاتی Epi-Phare فرانسه نشان می دهد که واکسیناسون ضد کرونا خطر بستری شدن و مرگ و میر را در بین افراد بالای 50 سال تا 90 درصد کاهش می دهد.

Franceinfo اطلاع داد که دانشمندان اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت 11 میلیون نفر در این گروه سنی را که واکسینه شده اند را با 11 میلیون نفری که واکسن نزده اند، مقایسه کردند. اطلاعات از دسامبر سال 2020 تا 20 ژوئیه سال جاری جمع آوری شده است.

در گروه اول تنها افرادی بودند که واکسن های فایزر، مدرنا و آسترازنکا تزریق کرده اند. تحقیقات نشان داد که از روز 40 پس از تزریق دوز دوم واکسن خطر بستری شدن بیش از 90 درصد کاهش دارد.

همچنین دانشمندان به این نتیجه رسیدند که واکسیناسیون طی بیماری با ویروس دلتا نیز موثر است. این تحقیقات از 20 ژوئن تا 20 ژوئیه انجام شد و در این دوره تعداد افراد بستری شده افزایش یافت.

در تحولی دیگر، شرکت «مِرک» روز دوشنبه اعلام کرد که برای دریافت مجوز استفاده اضطراری قرص «مولنوپیراویر» از سازمان غذا و داروی آمریکا اقدام کرده است.

مولنوپیراویر، قرص خوراکی تولیدی این شرکت برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ است که پیشتر و در تحقیقات بالینی نتایج امیدوار کننده‌ای به همراه داشته و میزان بستری و مرگ و میر را در میان کسانی که به ویروس کرونا آلوده شده بودند، به میزان چشمیگیری کاهش داده بود.

دریافت مجوز از سازمان و غذا و داروی ایالات متحده می‌تواند تغییری شگرفت در نحوه مدیریت بالینی بیماری کووید-۱۹ ایجاد کند، چرا که بیماران می‌توانند در منزل و بدون نیاز به بستری شدن و حضور در بیمارستان قرص شرکت مِرک را مصرف و احتمالا بر این بیماری مرگبار غلبه نمایند.

بر اساس داده‌های منتشر شده در اوایل ماه جاری میلادی، میزان مرگ و میر و بستری در میان بیمارانی که بعد از ابتلا به ویروس کرونا، قرص مولنوپیراویر را مصرف کرده‌بودند، به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

انتشار نتایج این تحقیقات سهام شرکت مِرک را به شدت تحت تاثیر قرار داد و کشمکش‌هایی میان کشورهایی چون کره‌جنوبی، مالزی و سنگاپور برای امضای قرارداد با این شرکت به همراه داشته است. شرکت داروسازی مِرک در ماه ژوئن قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار با دولت ایالات متحده منعقد کرده که بر اساس آن موظف است پس از دریافت مجوز استفاده اضطراری یا تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا، ۱.۷ میلیون بسته ویژه درمان (مخصوص یک نفر) را تحویل دهد.

همچنین موافقت شده است که مجوز تولید این دارو به چندین تولیدکننده داروهای عمومی مستقر در هند اعطا شود تا روند تولید و توزیع جهانی قرص مولنوپیراویر سریع‌تر صورت پذیرد.

در حال حاضر داروی ضد ویروسی رمدیسیویر مورد تایید مراکز بهداشت و درمان قرار دارد که تزریق آن تنها به صورت وریدی و در مراکز درمانی صورت می‌پذیرد . به همین علت، موفقیت احتمالی قرص تولیدی شرکت مِرک می‌تواند پیشرفت قابل توجهی در مسیر مقابله و کنترل بیماری کووید-۱۹ ایجاد کند، چرا که فرد بیمار بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان و انجام هزینه‌های بسیار، می‌تواند در منزل روند مقابله و درمان این بیماری را پی بگیرد.

 

واکنش روسیه به دزدی فرمول واکسن ضد کرونا 

بنیاد روسی سرمایه گذاری های مستقیم درگزارش خود از نادرست بودن مقاله The Sun  درباره دزدی فرمول واکسن ضد کرونا توسط روسیه خبر داد.

در گزارش بنیاد روسی سرمایه گذاری مستقیم آمده است که مقاله خبرگزاری The Sun در خصوص دزدی فرمول واکسن ضد کرونا توسط روسیه از آسترازنکا جعلی و دروغی آشکار است.

در این اطلاعیه آمده است: " اطلاعیه رسانه های  انگلیسی در خصوص اینکه " اسپوتنیک وی" روسی به نظر برپایه تحقیقات واکسن آسترازنکا بوده جعلی و دروغی آشکار است و هیچ منبع و اساسی ندارد."

 

در دوران شیوع کرونا افسردگی 26 درصد افزایش یافت

دانشمندان می گویند که در دوره شیوع ویروس کرونا، افسردگی 26 درصد افزایش داشته است.

در دوره همه گیری ویروس کرونا تعداد موارد افسردگی بالینی و اختلالات اضطرابی در کل جهان بیش از یک چهارم افزایش یافته است.

ارزیابی تیم بین المللی دانشمندان در مجله لیسنت منتشر شده است.

محققین 5683 منبع را که حاوی داده های یک نظرسنجی در دوره همه گیری کووید 19 بود را تحلیل و بررسی کردند. از این تعداد 48 مقاله با معیارهای لازم انتخاب شدند، 46 مقاله مربوط به اختلال افسردگی و 27 مقاله به اختلالات اضطرابی مرتبط بود. داده های جمع آوری شده برای ایجاد یک مدل فراگیری از شیوع افسردگی بالینی و اختلالات اضطرابی قبل و در طول همه گیری مورد استفاده قرار گرفت.

مشخص شد که در نبود پاندمی در کل جهان در سال 2020، 193 میلیون نفر با افسردگی بالینی درگیر بودند. آنالیز نشان می دهد که در کل این شاخص شامل 246 مورد بوده که تعداد آنها 28 درصد افزایش یافته است.  تعداد موارد اختلالات اضطرابی تا 26 درصد افزایش داشته و به 374 میلیون در مقایسه با رقم 298 میلیون رسیده است.

زنان بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته اند و 35 میلیون افزایش افسردگی بالینی و تقریبا 52 میلیون اختلال اضطرابی مشاهده شده است. بیشترین افزایش موارد مربوط به جوانان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.