دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در اوهایو به کارزار تبلیغاتی و سیاسی باز گشت و در همان بدو ورودش اظهارات جنجالی ای بیان کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از وب سایت ام اس ان، دونالد ترامپ در اولین کارزار تبلیغاتی خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، از سیاست های دولت بایدن انتقاد کرد.

دونالد ترامپ در اوهایو بیان داشت که اگر در انتخابات 2020 تقلب نشده بود، می‌ توانست در مدت یک هفته با ایران به یک توافق دست پیدا کند.

وی افزود: ایران و چین و روسیه در حال تحقیر آمریکا در عرصه بین‌المللی هستند. بایدن نیز با اجرای سیاست‌ های فعلی عملاً در حال نابود کردن آمریکا است.

ترامپ درباره عملکرد 5 ماهه دولت بایدن گفت: این عملکرد یک فاجعه کامل بوده است. جرائم به‌ شدت رو به افزایش است، آمار قتل و جنایت افزایش یافته است، خارجی‌ ها در حال عبور از مرز و ورود به کشور ما هستند، هیچ کس تاکنون چنین اتفاقاتی را ندیده است.

دونالد ترامپ درخصوص بازگشت احتمالی آمریکا به توافق هسته‌ای ایران نیز خاطر نشان کرد: الان بازگشت به توافق هسته‌ ای ایران در حال اتفاق افتادن است که این مسئله یا موجب نابودی اسرائیل خواهد شد یا منجر به یک جنگ بزرگ تر می‌ شود.

لازم به یادآوری است، دونالد ترامپ در زمان کار خود بارها وعده طرح صلح رژیم اسرائیل و فلسطین را داده بود؛ برنامه ای که هرگز مورد قبول هر دو طرف قرار نگرفت.

وی در ادامه گفت: ما از توافق هسته‌ ای که بر اساس آن 150 میلیارد دلار پول به ایران داده شد، فوراً خارج شدیم. تصور کنید چه توافق احمقانه‌ ای بود و حالا دولت فعلی می‌ خواهد دوباره به این توافق بازگردد. اگر در انتخابات 2020 تقلب نشده بود و این انتخابات به‌ طور سالم برگزار می‌ شد، در مدت یک هفته با ایران توافق می‌کردیم.

ترامپ در ادامه اظهاراتش به‌شدت از سیاست‌ های مهاجرتی دولت بایدن انتقاد کرد و از حامیانش خواست به حزب جمهوری‌ خواه برای پس گرفتن اکثریت کنگره آمریکا کمک کنند.

دونالد ترامپ هنوز شکست خود را در انتخابات 2020 نپذیرفته، وعده داده است که «هرگز متوقف» نخواهد شد و در برابر نتیجه قانونی مبارزه می کند.

او گفت: «چه کسی می داند در سال 2024 چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ما قرار نیست اجازه دهیم کشور از دست برود. اگر این موضوع را کشف نکنیم، در موقعیتی برای پیروزی در سال 2022 نخواهیم بود.»

ترامپ در ادامه سخنان خود به دموکرات ها حمله کرد.

وی گفت: «ما هرگز از جنگ برای دستیابی به نتایج واقعی دست برنخواهیم داشت، خواه دموکرات ها باشند یا جمهوری خواهانی که مانع ما می شوند. من کسی نیستم که می تواند دموکراسی آمریکایی را تضعیف کند. من کسی هستم که سعی در نجات دموکراسی آمریکایی دارد.»

تعداد کمی از روسای جمهور این فرصت را دارند که در زمان ریاست خود سه قاضی دیوان عالی را تعیین کنند، اما این برای دونالد ترامپ کافی نیست.

او گفت که از اقدامات دیوان عالی «شرمش می شود» زیرا شکایت ها در مورد نتایج انتخابات سال 2020 را نشنیده است. او گفت: «بسیاری از قضات ما بی محتوا هستند، و دادگاه عالی ما، شرمنده ام این کلاهبرداری قرن بود، و این جنایت قرن بود.»

دونالد ترامپ آخرین جمهوری خواهی است که از تئوری‌ های مشخصی درباره نژادپرستی در نهادهای آموزشی انتقاد می کند و آن را متهم به تضعیف ارتش آمریکا می کند.

وی گفت: «ژنرال ها و دریاداران ما اکنون بیش از آنکه به دشمنان ما بپردازند، بیشتر روی این مزخرفات متمرکز شده اند. آیا این ژنرال ها را اخیراً در تلویزیون می بینید؟ آنها بیدار شده اند ارتش ما توانایی جنگیدن و گرفتن دستورات را نخواهد داشت.»

وی افزود: «ما برای ممنوع کردن تئوری حیاتی نژادپرستی به کنگره جمهوری خواهان احتیاج داریم.»

دونالد ترامپ بار دیگر اشاره به مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2024 کرده و به جمعیت حاضر در راهپیمایی اوهایو گفت که نه تنها برنده رقابت های 2020 است ، بلکه قول داده است که برای «سومین بار» برنده شود.

رئیس جمهور سابق گفت: «ما بار دوم در انتخابات پیروز شدیم و ممکن است مجبور شویم بار سوم در آن پیروز شویم.»

دونالد ترامپ اذعان کرد که بسیاری تلاش های او برای ایجاد شاخه جدیدی از ارتش، نیروی فضایی را تا حدودی طنز آمیز دانستند، و به جمعیت در اوهایو گفت «همه خندیدند. روسیه و چین... اما ما در فضا از آنها پیشی گرفته ایم.»

رئیس جمهور سابق گفت: «ما 3 واکسن را در زمان ریاست جمهوری مان تولید کردیم و تحویل جو بایدن دادیم. تمام کاری که او باید انجام می داد این بود که به ساحل برود، جو، به ساحل برو.»

دونالد ترامپ با وجود گذشت ماه ها از تخریب روند انتخابات ایالات متحده به عنوان «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، اکنون جمهوری خواهان را به رای گیری تشویق می کند تا در انتخابات میان دوره  ای 2022 رأی دهند.

در حالی که بایدن و دموکرات ها بیشترین انتقادات را از سوی ترامپ در جریان سخنرانی اوهایو دریافت کردند، وی همچنین به اعضای حزب خود حمله کرد.

وی با استفاده از اصطلاح «جمهوری خواهان اسمی و نه رسمی» (RINOS) گفت: «در بسیاری از موارد، RINOها از دموکرات ها بدتر هستند.»

وی به ویژه به «میت رامنی» تاخت.

در جریان استیضاح اول دونالد ترامپ به اتهام سوءاستفاده از قدرت در ماجرای تماس با رئیس جمهور اوکراین، تنها میت رامنی، سناتور جمهوری خواه با دموکرات‌ ها هم رای بود. اما در استیضاح دوم که در پی ماجرای حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره در واشنگتن دی‌سی برگزار شد، 10 عضو مجلس نمایندگان و 7 سناتور جمهوری خواه در کنار دموکرات‌ ها قرار گرفتند. هر دو استیضاح با شکست پایان یافت و از قرار معلوم دونالد ترامپ همچنان بر کمپ جمهوری خواهان حکم می‌ راند.

ترامپ پس از اینکه رودی جولیانی روز پنجشنبه از وکالت در نیویورک منع شد، از وکیل شخصی سابق خود حمایت کرد.

این ممنوعیت ناشی از اظهارنظرهای جولیانی درباره ادعاهای کلاهبرداری ترامپ است.

ترامپ درباره شهردار سابق نیویورک ادعا کرد: «او بزرگترین شهردار تاریخ شهر بود.»

وی گفت: «اوضاع این شهر در رابطه با جرم و جنایت بدتر از الان بود و او این مسئله را حل کرد و آن را به مکانی عالی و گرم تبدیل کرد.»

در جریان سخنرانی روز شنبه، ترامپ ادعا کرد که هیلاری کلینتون «ناراضی ترین فرد در ایالات متحده است».

او ادعا کرد که او می خواست در سال 2016 در انتخابات «تقلب» کند.

وی اظهار داشت: «ما آنها را در سال 2016 غافلگیر کردیم.»

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان نیز در رادار انتقادات ترامپ بود زیرا وی در مورد موضوع «ماسک زدن» به سمت او رفت.

او ادعا کرد که او پلوسی را دیده است «بزرگترین ماسکی را که تا به حال دیده ام استفاده می کند.»

ترامپ افزود: «من مطمئن نبودم که این سه ماسک باشد یا یکی.»

رئیس جمهور سابق ادعا کرد که در اوهایو روی صحنه «بسیار باد زیاد» است و این مسئله باعث می شود که او برای خواندن دستگاه متن نما telepromgment برای سخنرانی خود مشکل داشته باشد.

ترامپ به جمعیت گفت: «اینجا باد می وزد.»

ترامپ به شوخی گفت که هنگامی که کاخ سفید بایدن را در مورد مهاجرت، امور خارجه و اقتصاد مورد انتقاد قرار داد، جمعیت طرفدارانش «دلشان برای او تنگ شده» بود.

او ادعا کرد کاخ سفید قبل از روی کار آمدن بایدن علی رغم نیاز به برنامه نجات آمریکایی در ماه مارس و باقی ماندن بیکاری بالا، اقتصاد را از قبل بازسازی کرده است.

دونالد ترامپ گفت که دموکرات ها از بیماری همه گیر کووید برای «تقلب» در انتخابات با آرای غایب استفاده کرده اند.

وی با وجود ارائه هیچ مدرکی ادعا کرد: «آنها از کووید برای تقلب استفاده کردند.»

رئیس جمهور سابق پس از یک ساعت تأخیر در رسیدن به تجمع، هنگامی که به صحنه می آمد کلاه های آمریکا با نوشته «دوباره عالی کن» ماگا (MAGA)را به داخل جمعیت پرتاب کرد.

وی هفته آینده پیش از تجمع دیگری در فلوریدا، به مرز آمریکا و مکزیک می رود.

ترامپ کارزاری علیه سیاستمداران جمهوری خواه مخالفش، آنهایی که در کنگره به نفع استیضاح وی رای دادند به راه انداخته است. به علاوه وی 7 ماه پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، پیشاپیش کاندیداتوری خود برای انتخابات 2024 را طرح می‌ ریزد.

جمهوری خواهان امیدوارند در انتخابات میان دوره‌ ای کنگره در سال 2022، اکثریت مجلس نمایندگان و سنا را باز پس گیرند. بازگشت ترامپ به صحنه سیاست رسمی آمریکا با وجود محرومیت وی از استفاده از فیس‌ بوک و توییتر همزمان با ادامه تحقیقات قضایی و کیفری از وی و همقطارانش صورت می‌ گیرد.

بسیاری از صاحب‌ نظران آمریکایی معتقدند همانطور که مشکلات قضایی مانع از ورود ترامپ در سال 2016 به کاخ سفید نشد، در آینده هم لزومی ندارد که تخلف و تعقیب، جمهوری خواهان را از رای دادن به وی منصرف کند.

ترامپ بیشتر دوره پس از خروج از کاخ سفید را در دم و دستگاه شخصی فلوریدا یا زمین گلف نیوجرسی گذرانده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.