به نظر می رسد تحقیقات طولانی مدت در مورد معاملات تجاری رئیس جمهور سابق در حال نتیجه دادن است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادستان های منهتن در حال بررسی پرونده های کیفری علیه شرکت دونالد ترامپ هستند که ادامه تحقیقات طولانی مدت در مورد معاملات تجاری رئیس جمهور سابق است.

نیویورک تایمز با استناد به منابع آگاه در این زمینه گزارش داد که از اوایل هفته آینده می توان اتهاماتی را علیه سازمان ترامپ مطرح کرد که مربوط به مزایای حاشیه ای این شرکت به مدیران ارشد از جمله استفاده از آپارتمان، خودرو و شهریه مدارس است.

«ران فیشتی» وکیل سازمان ترامپ گفت که وی روز پنجشنبه تقریباً یک و نیم ساعت با دادستان ها ملاقات داشت و تلاش کرد آنها را از صدور کیفرخواست جنایی علیه این شرکت بازدارد، اما باز هم اتهامات غیر منتظره نیست.

وی به آسوشیتدپرس گفت: «این اتهامات کاملاً ظالمانه و بی سابقه است، اگر در واقع اتهامات مطرح شده باشد.»

دفتر دادستان منطقه منهتن از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

تاکنون هیچ اتهامی در این تحقیق طولانی مدت ثبت نشده است. دادستان ها سوابق مالیاتی ترامپ، اسناد احضاریه و مصاحبه با شاهدان، از جمله افراد ترامپ و مدیران شرکت را به دقت بررسی کرده اند.

مقامات اجرای قانون که از این موضوع آگاه هستند، می گویند که تحقیقات به یک نقطه حساس رسیده است. یک هیئت منصفه عالی اخیراً برای سنجش شواهد به کار گمارده شد و «لتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک گفت که وی در حالی که تحقیقات مدنی درباره ترامپ را ادامه می دهد، دو وکیل خود را به کار با «سایروس ونس جونیور» دادستان منطقه تجاری منهتن در مورد تحقیقات جنایی اختصاص داده است.

خانم جیمز در مارس 2019 هنگامی تحقیق مدنی را درباره این ادعا آغاز کرد که تشکیلات ترامپ متهم شد ارزش دارایی‌ هایش را برای گرفتن وام بانکی بیشتر از واقع نشان می‌ داده اما هنگام پرداخت مالیات آنها را کمتر اظهار می‌ کرده است.

علاوه بر مزایای اضافی، دادستان ها بررسی کرده اند که آیا سازمان ترامپ درباره ارزش دارایی های املاک و مستغلات برای کاهش مالیات یا به دست آوردن وام بانکی یا بیمه نامه با شرایط مطلوب دروغ گفته است. آنها همچنین به نقش این شرکت در پرداخت پول شتابزده به دو زن پرداخته اند که می گویند ترامپ با آنها رابطه داشته است؛ اتهاماتی که ترامپ رد کرده است.

در جنجالی که به رسوایی حق السکوت معروف شد، ادعا ‌شده بود که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016 مبالغی را به دو زن پرداخته است که می‌گفتند با او رابطه جنسی داشته اند.

برخی از بررسی ها بر روی «آلن ویسلبرگ» مدیر ارشد مالی سازمان ترامپ متمرکز شده است.

تحقیقات ونس از ویسلبرگ 73 ساله، تا حدی ناشی از سوالاتی در مورد استفاده پسرش از آپارتمان ترامپ با هزینه کم یا بدون هزینه، اتومبیل های اجاره ای برای خانواده و پرداخت شهریه به مدرسه ای بود که نوه های ویسلبرگ در آن تحصیل می کردند.

دادن شرکت های مجلل به کارمندان باارزش هیچ مشکلی ندارد، اما در بسیاری از شرایط این مزایا به عنوان خسارت مشمول مالیات بر درآمد محسوب می شوند.

فیشتی گفت که هرگونه اتهامی علیه این شرکت بر اساس مزایای اضافی توسط دادستان ها مورد انتقاد قرار خواهد گرفت.

وی گفت: «ما 100 سال پرونده را مرور کردیم و موردی را پیدا نکردیم که در آن کارمندی به دلیل دریافت مزایای جنبی محکوم شده باشد - و مطمئناً شرکت ما هم این طور نیست.» وی گفت، برای اینکه این یک جرم باشد، «این باید با اطلاع شرکت و به نفع شرکت باشد. آنها به هیچ وجه مدرکی در این خصوص ندارند.»

رئیس جمهور پیشین آمریکا با رد هرگونه تخلف تحقیقات جاری را «ادامه بزرگترین ساحره‌ گیری سیاسی» تاریخ کشورش توصیف کرده است.

ترامپ که دیگر ساکن ایالت نیویورک نیست و محل اقامت خود را به فلوریدا منتقل کرده، تحقیقات دادستانی منهتن را ادامه تحقیقاتی خوانده که از نظر او دموکرات‌ ها از سال 2016 و زمان ورود او به کاخ‌ سفید آغاز کرده بودند تا به زعم او «پیروزی انتخاباتی» ترامپ را خدشه‌ دار کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.