راهپیمایی تحریک آمیز شهرک نشینان یهودی از ترس حمله مقاومت به سرزمین های اشغالی لغو شد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، برخی گزارش های خبری رسانه های اسرائیلی حکایت از آن دارد که «راهپیمایی پرچم ها» که قرار بود شهرک نشینان یهودی روز پنج شنبه در شهر «قدس اشغالی» برگزار کنند، لغو شده است.

این رسانه ها تأکید کردند که این راهپیمایی به دلیل نگرانی های امنیتی لغو شده است.

این در حالی است که در سایه توصیه پلیس به برگزار نشدن راهپیمایی پرچم ها توسط یهودی های شهرک نشین  و نیز توصیه «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر اجازه ندادن به برگزاری آن، ده ها شهرک نشین یهودی با حمایت پلیس رژیم اشغالگر به صحن های مسجد الاقصی حمله کردند.

از سوی دیگر، جنبش حماس لغو راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در قدس اشغالی را شکستی دیگر برای رژین اشغالگر دانست.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که لغو راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در قدس اشغالی، شکستی دیگر برای دشمن و تثبیت این معادله جدید است که قدس خط قرمز است.

 پس از هشدارهای حماس در خصوص برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی، خبرنگار وبسایت اسرائیلی «والا» گزارش کرد که پلیس رژیم صهیونیستی در پی افزایش نگرانی‌های امنیتی، این راهپیمایی در قدس اشغالی را لغو کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این خصوص گزارش کرد که سازماندهندگان راهپیمایی پرچم در قدس امروز (دوشنبه) اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند برگزاری این مراسم را که قرار بود روز پنجشنبه هفته جاری (۲۰ خردادماه) برگزار شود، لغو کنند زیرا پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که به واسطه نگرانی‌های امنیتی، اجازه عبور از بخش مسلمان‌نشین قدس را به برگزارکنندگان راهپیمایی نمی‌دهد.

پلیس رژیم صهیونیستی در حالی چنین راهپیمایی را لغو کرد که پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی، شامگاه دیروز (یکشنبه - شش ژوئن) اعلام کردند، فرماندهی پلیس این رژیم با «راهپیمایی پرچم‌» شهرک‌نشینان صهیونیست در شهر قدس اشغالی در روز پنج‌شنبه آینده موافقت کرده است.

به دنبال انتشار این خبر، «بزالل یوئل اسموتریچ» رئیس حزب راست‌گرای افراطی موسوم به «صهیونیسم مذهبی» واکنش تندی نشان داد و گفت: لغو راهپیمایی پرچم در قدس تسلیم شدن در برابر  تهدیدهای جنبش حماس است».

یش از این یک تحلیلگر صهیونیست از آماده باش رژیم صهیونیستی به دنبال اولتیماتوم حماس در واکنش به فراخوان‌های تحریک‌آمیز گروه‌های راست‌گرای افراطی در قدس خبر داد و گفت: ارزیابی دستگاه‌های امنیتی، امکان درگیری را محتمل می‌داند از سوی دیگر میانجی‌گر مصری در ایجاد توافق مقبول حماس و اسرائیل موفق نبوده است.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، امیر بوحبوط، تحلیلگر صهیونیست روز یکشنبه از ابراز نگرانی محافل امنیتی درباره امکان ورود به موج جدید تنش‌ها در غزه و کرانه باختری به دنبال اعلام گروه‌های افراطی صهیونیست درباره برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها در روز پنجشنبه آینده اشاره کرد.

«یحیی السنوار» رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه، در واکنش به فراخوان‌های تحریک‌آمیز گروه‌های راست‌گرای افراطی اسرائیل برای برگزاری «راهپیمایی پرچم‌ها» در شهر قدس در روز پنج‌شنبه آتی، گفت: «اگر [صهیونیست‌ها] برای تجاوز به مسجدالاقصی بازگردند، ما نیز بازخواهیم گشت و زمین و زمان را بر سرشان خراب خواهیم کرد. در این ماجرا از جانب ما جای هیچ شک و تردیدی نیست».

تحلیلگر صهیونیست به نقل از منابع امنیتی این رژیم اعلام کرد: ارتش به طور جدی با تهدیدات یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه و هشدار او درباره هرگونه اقدام برای تغییر اوضاع کنونی قدس و ضربه زدن به مقدسات، برخورد می‌کند. از این رو تصمیم به تقویت سامانه‌های پدافندی طی روزهای آتی از بیم شدت گرفتن تحولات و امکان حملات موشکی از غزه همزمان با برگزاری تظاهرات احتمالی در کرانه باختری و قدس، روی آورده است.

بوحبوط تحلیلگر اسرائیلی هشدار دستگاه‌های امنیتی درباره امکان موج جدید درگیری همزمان با جلسه برآورد امنیتی فرماندهان پلیس و ارتش و وزارت جنگ و دیگر نهادهای امنیتی برای اتخاذ تصمیم مهم درباره راهپیمایی است که گروه‌های افراطی راستگرا به دنبال برگزاری آن در روز پنجشنبه آینده هستند.

وی از عزم دفتر گانتس برای درخواست از پلیس به منظور عدم موافقت با راهپیمایی تحریک کننده موسوم به پرچم‌ها خبر داد.

اما رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که به رغم هشدارهای محافل امنیتی و نظامی اسرائیلی نسبت به عواقب و پیامدهای خطرناک برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی، پلیس رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه (16 خرداد ماه) موافقت خود را با برگزاری آن اعلام کرد.

در همین راستا، روزنامه "اسرائیل الیوم" خاطرنشان کرد که پلیس رژیم صهیونیستی پس از پایان جلسه‌ای در مورد این راهپیمایی، موافقت خود با برگزاری آن را اعلام کرده است.

 

در تحولی دیگر، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که در صورتی که دشمن بخواهد دوباره به همان شرایط قبل از 11 می بازگردد، وارد میدان شده و هرگز به دشمن اجازه نخواهند داد بحران‌های داخلی خود را به ملت فلسطین انتقال دهد.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای عموم ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 را به مقابله با اشغالگران اسرائیلی به هر شیوه ممکن و جلوگیری از اجرای طرح‌های یهودی‌سازی و شهرک‌سازی این رژیم در اراضی اشغالی دعوت و تاکید کرد که مقاومت آماده دفاع از آنان در لحظه مناسب خواهد بود.

متن کامل بیانیه اتاق مشترک گروه های مقاومت فلسطین:

ملت و مقاومت ما در مقابله با دشمن صهیونیستی در نبرد شمشیر قدس حماسه ای قهرمانانه به ثبت رساندند. ملت ما با حفظ وحدت و انسجام و با اشکال مختلف مقاومت توانست پوزه اشغالگران را به خاک بمالد و طرح های آنها برای تحمیل واقعیت های جدید در قدس شریف را ناکام بگذارد.

دشمن بزدل در محاسباتش خطا کرد. او گمان کرد که زمینه برای اینگونه اقدامات احمقانه و حساب نشده مهیا است. گمان کرد که فرصتی طلایی در اختیار دارد تا به مقدسات ما و اصول و آرمان های تثبیت شده ما ضربه بزند. اما پاسخ ما تکان دهنده بود.

مقاومت که در طول سالیان دراز برای محافظت از قدس، قدرت و توان خود را افزایش داده بود و به همراه مردمش محاصره و قحطی را تحمل کرده بود، اینک نمی توانست سکوت کند.

از این رو در این نبرد بهترین یار و یاور مردم قدس و کرانه باختری بود. مردم ما در سرزمین های اشغالی و تمام امت ما با یکدیگر متحد شدند و این امر محاسبات رژیم اشغالگر را بر هم زد. رژیم صهیونیستی فهمید که الاقصی مردانی دارد که برای دفاع از مقدسات خود لحظه ای درنگ نمی کنند و این امر سبب شد تا تجاوزگری خود را متوقف کند و به جز شکست و ناکامی در این نبرد چیزی عایدش نگشت.

در سایه انتشار اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر برگزاری راهپیمایی پرچم و اوضاع حاکم بر محله شیخ جراح و کل شهر قدس، اتاق مشترک مقاومت فلسطین این موارد را مورد تاکید قرار می‌دهد:

نخست: فرماندهان اتاق مشترک مقاومت از نزدیک پیگیر رفتارهای دشمن صهیونیستی در شهر قدس هستند و در صورتی که دشمن بخواهد دوباره به همان شرایط قبل از 11 می بازگردد، وارد میدان شده و هرگز به دشمن اجازه نخواهند داد بحران‌های داخلی خود را به ملت فلسطین انتقال دهد.

دوم: از مقاومت و پایداری ملت فلسطین در هر مکانی تقدیر می‌کنیم، این ملت قادر است طرح‌های دشمن صهیونیستی برای نابودی مسئله فلسطین را به نابودی بکشاند.

سوم: عموم ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 را به مقابله با اشغالگران اسرائیلی به هر شیوه ممکن و جلوگیری از اجرای طرح‌های یهودی‌سازی و شهرک‌سازی این رژیم در اراضی اشغالی دعوت و تاکید می‌کنیم که مقاومت آماده دفاع از آنان در لحظه مناسب خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.