فردا شنبه قرار است تظاهرات میلیونی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در واشنگتن برگزار شود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری وفا، موسسات فلسطینی،عربی،اسلامی و موسسات آمریکایی فعال در ایالات متحده آمریکا برای برگزاری تظاهرات «میلیونی» روز شنبه در واشنگتن پایتخت آمریکا خود را آماده می کنند.

این تظاهرات با عنوان«مجازات و بازدارندگی اسرائیل» و محکومیت جنایت های مستمر ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل علیه ملت فلسطین که آخرین آنها جنگ علیه نوار غزه که جمعه هفته پیش به پایان رسید،برگزار می شود.

این موسسات به بسیج مردمی برای این تظاهرات مردمی پس از موفقیت شان در بسیج ده ها هزار نفر در تظاهراتی که در دوره جنگ علیه غزه و حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه در تعداد زیادی از شهرهای آمریکا از جمله« نیویورک شیکاگو، دربورن،تگزاس و سان فرانسیسکو» برگزار شد، ادامه می دهند.

این موسسات از طریق شبکه های اجتماعی و از طریق خود اعضای موسسات برای مشارکت گسترده و قوی در این تظاهرات در کنار فعالان و مدافعان حق فلسطینی ها در جامعه آمریکا دعوت کردند.

در همین حال، گروههای عمل ملی و برخی سازمان ها فراخوان های منطقه «بیتا» و کمیته های مقاومت مردمی فلسطین امروز جمعه خواهان مشارکت برای محکوم کردن شهرک سازی در شمال کرانه باختری اشغالی شدند.

خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد که تمام گروه های فلسطینی خواهان مشارکت مردمی در این تظاهرات و نامگذاری روز جمعه به نام روز "مقابله و حمایت از مقاومت” شدند.

خبرنگار العالم افزود: تظاهرات قرار است در تمام کرانه باختری از جمله الخلیل و بیت لحم و رام الله برگزار شود. گروه های ملی و اسلامی درخواست کردند که تظاهرات از میدان المناره در ورودی شمالی شهر اشغالی البیره که مقر ارتش رژیم اشغالگر است، آغاز شود.

وی افزود: در روستاهای شهر نابلس و بویژه شهرک های بیتا و عقربه و مناطق اطراف شهر نابلس و نیز منطقه جبل صبیح که صهیونیست ها تلاش می کنند آن را تحت سیطره خود در آورند، نیز تظاهرات برگزار خواهد شد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که کرانه باختری امروز در دومین جمعه پیاپی، شاهد درگیری هایی با نظامیان اسراییلی در نقاط برخورد با نظامیان اسراییلی خواهد بود. جمعه گذشته جمعه پیروزی بود و این جمعه نیز جمعه مقابله با رژیم اشغالگر خواهد بود.

گروهها و سازمانها از همه شهروندان مناطق جنوب شهر نابلس خواستند در نماز جمعه مشارکت گسترده داشته و سپس برای محکوم کردن تلاش اشغالگران برای ایجاد کانون استعماری پس از شهادت دو جوان نابلسی برای دفاع از کوه صبیح به این کوه عزیمت کنند.

گروه های ملی طولکرم خواهان مشارکت در تظاهرات های روز جمعه و عزیمت به مناطق برخورد با اشغالگران برای مقابله با تصمیم مصادره صدها هکتار از اراضی روستای عنبتا جهت زمینه سازی برای ایجاد واحدهای شهرک سازی جدید شدند.

در روزهای اخیر دو جوان به نامهای عیسی برهم از منطقه بیتا و طارق صنوبر از یتما برای دفاع از کوه صبیح به شهادت رسیدند.

شایان ذکر است صهیونیست ها بار دیگر در مارس سال گذشته به منطقه جبل صبیح طمع کردند این در حالی است که اشغالگران و شهرک سازان کانون شهرک سازی در این کوه برای تسلط بر آن و به عنوان مقدمه ای برای ایجاد شهرک نشینی بزرگ در این منطقه ایجاد کردند.

نیروهای ملی در طولکرم نیز خواهان مشارکت در تظاهرات روز جمعه و عزیمت به نقاط برخورد با اشغالگران برای مقابله با تصمیم مصادره صدها هکتار از اراضی روستای عنبتا و مقدمه چینی برای ایجاد واحدهای شهرک سازی جدیدی در آنجا شدند.

در تحولی دیگر،نماینده دائم عربستان سعودی مدعی شد که مسئله فلسطین، مهمترین مسئله این کشور است و جنایات صهیونیستها را محکوم می‌کند.

«عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل شامگاه چهارشنبه تأکید کرد که «مسئله فلسطین، مهمترین مسئله پادشاهی [سعودی] بوده و هست».

در کنار این موضعگیری ریاض، شبکه‌ سعودی العربیه و روزنامه «الریاض» به شدت علیه فلسطین و جریان مقاومت در این کشور فرافکنی و دروغ‌پردازی می‌کنند و هیچ اشاره‌ای به تجاوزات صهیونیستها نمی‌کنند.

 عربستان بر حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل با حاکمیت کامل در اراضی این کشور و در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید دارد.

وی تصریح کرد، ریاض از «شدت گرفتن روند سیاست استعمار اراضی فلسطین توسط اسرائیل به ویژه تهدید به اخراج صدها خانواده فلسطینی از منازلشان در قدس شرقی، ابراز نگرانی می‌کند».

این مسئول سعودی از جامعه بین‌الملل خواست که برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی برای احترام گذاشتن به منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های بین‌الملل، تمام تلاش خود را به کار گیرد.

الواصل ادامه داد، عربستان سعودی به شدت، تجاوزات صهیونیستها، احداث شهرکهای صهیونیست‌نشین، تخریب منازل مردم فلسطین و اخراج آنان را محکوم می‌کند.

وی تصریح کرد، توقف این تجاوزات مستلزم مداخله شورای حقوق بشر است؛ زیرا رخدادهای اخیر، نقض فاحش حقوق بین‌الملل است.

این نماینده سعودی در پایان گفت که عربستان در حمایت از مردم فلسطین برای اعاده حقوق آنان، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

ازسوی دیگر،منابع فلسطینی گفتند که یهودیان ارتدکس با برپایی تظاهرات در خیابانهای نیویورک، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کردند.  

آنان افزودند که گروههای فلسطینی نیز از اهالی کرانه باختری به ویژه نابلس و طولکرم خواستند در اعتراض به شهرک سازی صهیونیستی تظاهرات کنند.

خبرنگار العالم گزارش داد که به همین دلیل کرانه باختری امروز صحنه درگیری میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی خواهد بود.

همزمان نیروهای رژیم صهیونیستی اقدام به بازداشت گسترده جوانان فلسطینی در حی الطور در قدس اشغالی کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.