در جریان درگیری های فلسطینی ها با اشغالگران در کرانه باختری 4 فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در جریان درگیری های فلسطینی ها با اشغالگران در روز سه شنبه در سراسر کرانه باختری و قدس اشغالی پس از اعتصاب گسترده 4 فلسطنیی شهید شدند و بیش از 1400 نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد که 4 فلسطینی به دست نیروهای اشغالگر شهید شدند که 3 تن از آنها در منطقه  رام الله و یک تن در الخلیل به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین در ادامه تأکید کرد که بیمارستان ها 202 زخمی را پذیرش کردند که بیشتر آنها با گلوله واقعی زخمی شده بودند.

از سوی دیگر، هلال احمر فلسطین نیز گزارش داد که به شکل عمومی 1434 زخمی فلسطینی را ثبت کرده است که از این تعداد 182 نفر با گلوله واقعی،195 نفر با گلوله پلاستیکی،931 نفر در اثر خفگی گاز اشک آور و 120 نفر در اثر ضرب، سوختگی و افتادن و 6 نفر در اثر زیر گرفتن با خودرو زخمی شدند.

روز شه شنبه و در پی شدت گرفتن تجاوزهای رژیم اشغالگر به کرانه باختری،قدس و نوار غزه در اراضی فلسطینی تاریخی در مرزهای 1948 تظاهرات بزرگ متعددی در چارچوب «روز خشم» به دعوت جنبش های «حماس» و «فتح» برگزار شد.

ساکنان شهرهای مختلف در کرانه باختری و اراضی اشغالی سال 1948، برای دومین روز متوالی، برای اعلام همبستگی با مردم غزه و قدس و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، به اعتصاب سراسری خود ادامه دادند.

فلسطین اشغالی، امروز چهارشنبه - ۱۹ می برای دومین روز متوالی شاهد اعتصاب و نافرمانی مدنی فراگیر در کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در اعلام همبستگی با مردم نوار غزه و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی است.

مردم کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین، برای نخستین بار پس از چندین دهه، از روز گذشته، به منظور اعلام همبستگی با مردم غزه و قدس و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، اعتصابی سراسری را آغاز کردند.

در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در جریان تجاوز رژیم اشغالکر به نوار غزه تا کنون 219 نفر از جمله 63 کودک،36 زن،و 16 فرد مسن به شهادت رسیدند و 1530 نفر نیز زخمی شدند.

در همین حال، سازمان امداد رسانی بین المللی انروا اعلام کرد که رژیم اسرائیل از ورود کمک های انسانی به نوار غزه از طریق گذرگاه «کرم ابو سالم» جلوگیری می کند.

 

بازداشت 37 فلسطینی دیگر در کرانه باختری

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که نظامیان اشغالگر از شب گذشته تا صبح امروز چهاشنبه 37 فلسطینی از جمله 7 نوجوان را در کرانه باختری بازداشت کردند.

این باشگاه تأکید کرد که این بازداشت ها در روستای«بنی نعیم» در الخلیل و روستاهای قدس متمرکز بوده است.

باشگاه اسیران فلسطینی تأکید کرد که از زمان تشدید درگیری ها میان فلسطینیان و اشغالگران در کرانه باختری در ماه آوریل گذشته تا کنون نیروهای اشغالگر 1800 نفر را از جمله زنان، کودکان و زخمی ها در سراسر فلسطین بازداشت کردند.

 

عفو بین الملل:حمله به غیرنظامیان در غزه جنایت جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل حملات رژیم صهیونیستی به شهروندان غیرنظامی و ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه را «جنایات جنگی» توصیف کرد و خواستار تحقیق درباره آن شد.

به گزارش پایگاه خبری «میدل ایست نیوز»، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات هوایی اسرائیل، کودکان و زنان جان خود را از دست داده و در برخی موارد همه اعضای یک خانواده جان باختند، زندگی غیرنظامیان فلسطینی نادیده گرفته شد و ساختمان‌های غیرنظامی از بین رفت.

در این بیانیه بر لزوم بررسی این حملات در قالب «جنایت علیه بشریت» یا «جنایات جنگی» تاکید شده است.

«صالح حجازی»، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل در این خصوص گفت ، اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل پیش از چهار حمله مرگبار در نوار غزه هیچ هشداری نداده و از دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته شده در این باره تحقیق کند.

وی در ادامه افزود که اسرائیل یک بار دیگر نشان داد که با حمله به مناطق مسکونی بدون هشدار هنگام حضور غیرنظامیان در داخل آن، زندگی فلسطینیان را نادیده گرفته است و از سال ۲۰۰۷ با محاصره غیرقانونی، آنها را مجازات می‌کند.

حجازی بیان کرد که حملات عامدانه به غیرنظامیان، اموال غیرنظامی و زیرساخت های آنها، غیر متناسب بوده و جنایت جنگی به شمار می‌رود.

معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل گفت که دادگاه کیفری بین‌المللی که در حال انجام تحقیقات در مورد اوضاع فلسطین است باید فوری این موضوع را به عنوان جنایات جنگی بررسی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.