در اثر اصابت مستقیم موشک به یکی از شهرها در جنوب سرزمین های اشغالی 2صهیونیست به هلاکت رسیدند و 6 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش جماران، خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که در حمله موشکی مقاومت فلسطین در نوار غزه به شهر«اشکول»6 صهیونیست زخمی شدند.

این خبرنگار گفت که در اثر اصابت مستقیم یک موشک به شهر اشکول 6 صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آن وخیم گزارش شده است.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز گزارش داد که در نتیجه حمله موشکی گروه های مقاومت فلسطین به شهر اشکول 2 صهیونیست به هلاکت رسیدند.

گروه یگان های قدس نیز اعلام کرد که  دشمن رسماً به مجروح شدن 14 سرباز و وخیم بودن حال 4 تن از آنها و خسارت دیدن تعدادی از ساختمان ها بعد از حمله موشکی اخیر در مجاورت نوار غزه اعتراف کرد. 

گروه های مقاومت فلسطینی به ویژه گردان های قسام از نوار غزه شهرک های مجاور غزه را موشک باران کرد.شهرهای «اسدود»،«عسقلان»،«بئر السبع» و دیگر شهرک های غلاف غزه به شدت موشک باران شدند.

رسانه های اسراییلی نیز گزارش دادند که بر اثر شلیک یک موشک از غزه و اصابت آن به کارگاهی در اشکول، 14 شهرک نشین صهیونیست زخمی شدند که حال 5 نفر از آنها وخیم است.

رادیو ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که در اثر اصابت مستقیم موشک به یک خودرو در شهر«بئر السبع» شماری صهیونیست به شدت زخمی شدند که حال چندتن از آنها است.

 

 

اعتصاب و درگیری با اشغالگران در کرانه اختری

منابع فلسطینی گزارش دادند که همزمان با اعتصاب در کرانه باختری و اراضی 1948، درگیری شدیدی میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در مرکز کرانه باختری آغاز شده است.

منابع فلسطینی، بعدازظهر امروز سه‌شنبه، از درگیری شدید میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در بخش‌های مختلفی از کرانه باختری به ویژه بیت لحم خبر دادند.

منابع فلسطینی در این خصوص گزارش دادند که این درگیری‌های شدید همزمان با اعتصاب مردم در کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ آغاز شده است.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که این درگیری‌ها به حدی رسیده است که نظامیان صهیونیست برای متفرق کردن مردم مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شده‌اند.

طبق گزارش امروز منابع فلسطینی، تمامی فعالیت‌های صنفی، تجاری، آموزشی (از جمله مؤسسه‌های خصوصی و دولتی) مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و وسائل نقلیه در کرانه باختری و بخش‌های از اراضی ۱۹۴۸ متوقف شده و مردم امروز دست به اعتصاب زده‌اند.

بر اساس گزارش‌های مذکور، این کمپین با شعار «اعتصاب از بحر تا نهر» به دعوت رهبران گروه‌های مقاومت آغاز شده است.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» در این خصوص نوشت که پیش‌بینی می‌شود، با اعتصاب رانندگان اتوبوس‌ها، هرج و مرج بزرگی در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ ایجاد شود. همچنین احتمال درگیری‌های شدید میان فلسطینی‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی در نقاط ایست و بازرسی در کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ وجود دارد.

شورای وزیران تشکیلات خودگردان نیز تصمیم به مشارکت سازمان‌های دولتی به جز وزارت بهداشت و مؤسسات خدمات اورژانسی در این اعتصاب گرفته است.

 

آواره شدن 52هزار فلسطینی در نوار غزه 

سازمان ملل نیز اعلام کرد که  در نتیجه حملات رژیم اسرائیل به غزه بیش از 52 هزار نفر آواره شده‌اند.

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد از آواره شدن بیش از 52 هزار نفر از ساکنان نوار غزه در پی حملات رژیم اسرائیل به این منطقه خبر داد.

«ینس لارک،» سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در کنفرانس مطبوعاتی خود در مقر این سازمان در ژنو اعلام کرد که در پی بمباران مناطق مسکونی در نوار غزه، بیش از 52 هزار نفر آواره شده‌اند.

وی افزود که حدود 47 هزار نفر از فلسطینیان آواره شده هم‌اکنون به 58 مدرسه تحت نظارت آژانس «آنروا» متعلق به سازمان ملل در نوار غزه پناه برده‌اند.

لارک در ادامه گفت که برق رسانی در نوار غزه کاهش پیدا کرده و مردم غزه فقط روزانه 6 الی 8 ساعت می توانند از برق استفاده کنند.

وی همچنین با بیان اینکه رژیم اسرائیل از بازگشایی گذرگاه مرزی کرم ابوسالم  که تنها گذرگاه تجاری غزه است، خبر داده‌است، از مقامات این رژیم درخواست کرد تا گذرگاه مرزی بیت حانون را نیز بازگشایی کنند.

 

اختصاص 500 میلیون دلار برای بازسازی غزه توسط مصر

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که 500 میلیون دلار برای بازسازی نوار غزه که در پی حملات هوایی رژیم اسرائیل آسیب دیده است،توسط مصر اختصاص یافته است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر اعلام می کند که مبلغ 500 میلیون دلار برای عملیات بازسازی نوار غزه در نتیجه حوادث اخیر ارائه می کند و شرکت های مصری متخصص نیز در اجرای عملیات بازسازی نوار غزه مشارکت می کنند.

بنابراین گزارش، در طول 8 روز گذشته، رژیم صهیونیستی در تجاوز به نوار غزه تاکنون بیش از 213 فلسطینی از جمله61 کودک و 36 زن را به شهادت رساند و حدود 1442 نفر نیز در تجاوز به این منطقه زخمی شدند.

در مقابل،مقاومت در پاسخ به حملات وحشیانه اشغالگران قدس، از شهر تل آویو پایتخت سیاسی رژیم صهیونیستی تا پادگان های نظامی این رژیم و حتی نیروگاه حساس دیمونا را هدف قرار داده است و از لایه‌های متعدد رژیم صهیونیستی و حتی گنبد آهنین عبور کرده است، گروه‌های مقاومت قدرت پاسخگویی بسیار بالای خود را به نمایش گذاشته اند.مقاومت فلسطین در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، همچنان به موشک باران سرزمین های اشغالی ادامه می دهد.

مقاومت فلسطین همچنین در پاسخ به تجاوز گسترده رژیم اشغالگر به نوار غزه و بمباران مناطق مسکونی و قتل عام غیرنظامیان حملات موشکی گشترده ای تأسیسات حیاتی در سرزمین های اشغالی از جمله فرودگاه ها انجام داده است.

علاوه بر آن، بنابر آمار رسمی رژیم اشغالگر تا کنون 13 صهیونیست در حملات مقاومت کشته شدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.