ترامپی که هرگز از او نشنیده اید، بی سر و صدا در حال برنامه ریزی برای یک کارزار سنا است.

 

به گزارش جماران به نقل از ایندیپندنت، اگر 80 میلیون آمریکایی که به جو بایدن رای دادند امیدوار بودند که نام ترامپ را از دولت آمریکا پاک کنند، نفس راحتی که کشیده بودند ممکن است شتاب زده بوده باشد.

از زمانی که ترامپ دو پسر بزرگ خود، «دان جونیور و اریک» را در راس امور تجاری خود قرار داد و به دختر بزرگش، «ایوانکا»، در کاخ سفید پست داد، نام و چهره فرزندان ترامپ در خاطر همه حک شد. شکست ترامپ در انتخابات سال 2020، با مسدود شدن حساب‌ های وی در تمامی شبکه‌ های اجتماعی مهم پس از شورش در ساختمان کنگره آمریکا در روز 6 ژانویه با تشویق مستقیم او، همراه بود. این امر رئیس جمهور پیشین را تا حد زیادی از انظار کنار زد و باعث شد از عمارت «مار-ئه-لاگو» فلوریدا مطالبی طولانی به اشتراک بگذارد، به این امید که مانند سال 2015 که تقریبا هر روز در صدر اخبار بود، شبکه‌های خبری به او توجه کنند. 

از آنجا که رئیس جمهور پیشین سن و سال زیادی دارد، به احتمال زیاد انرژی لازم برای دوران ریاست جمهوری سال 2024 را که مدام در موردش صحبت می‌کند، نخواهد داشت. یک نظرسنجی زودهنگام در ابتدای سال 2020 نشان داد که دان جونیور و ایوانکا هر دو جزو چهار کاندیدای برتر برای ریاست حزب جمهوری‌ خواه در سال 2024 هستند اما امکان دارد در انتخابات میان‌ دوره ای 2022 با عضو دیگری از این خانواده روبرو شویم: «لارا ترامپ».

لارا ترامپ به عنوان همکار شبکه فاکس نیوز در پربیننده‌ترین کانال خبری آمریکا سکویی ملی دارد و اغلب برای اظهار نظر در مورد سیاست‌ های دولت بایدن به این برنامه دعوت می‌ شود. این امر به همسر اریک ترامپ فرصت می‌ دهد تا با میلیون‌ ها آمریکایی - به ویژه رای‌ دهندگان جمهوری‌ خواه - ارتباط مستقیم داشته باشد.

همین چند هفته پیش، اریک و لارا ترامپ در محوطه باشگاه ملی گلف ترامپ در «پالم بیچ کانتی» فلوریدا، یک عمارت 3.2 میلیون دلاری خریدند. این امر به اقامت رسمی او در ایالت فلوریدا تحقق می‌ بخشد، به این معنی که از سال 2022 که «مارکو روبیو» رقیب پیشین ترامپ، می‌ تواند دوباره در انتخابات شرکت ‌کند، واجد شرایط کاندیداتوری در سنای آمریکا خواهد بود. لارا ترامپ از زمان بازنشستگی سناتور «ریچارد بور» نماینده احتمالی ایالت کارولینای شمالی در مجلس سنا تلقی شده است. اما نقل مکان اخیر او به فلوریدا، ایالت طرفدار ترامپ، می‌ تواند نشان‌ دهنده چالش اصلی سناتور روبیو در انتخابات میان‌ دوره‌ ای 2022 باشد.

فلوریدا بهترین ایالت برای عضویت یکی از اعضای خانواده ترامپ در انتخابات است. ترامپ در سال 2020، جو بایدن را با نزدیک به 400 هزار رای در این ایالت شکست داد. ترامپ در روز مراسم تحلیف بایدن به مارالاگو رفت و با استقبال گسترده طرفدارانش روبرو شد. در ضمن در بخشی از قانون اساسی ایالت فلوریدا به فرماندار «رون دسانتیس» - طرفدار سرسخت ترامپ - اجازه داده شده است تا در صورت تعقیب چهل‌ و‌ پنجمین رئیس جمهور آمریکا در جریان تحقیق‌های جنایی از طرف یک هیئت منصفه عالی در نیویورک، در امر استرداد ترامپ مداخله کند (یک اساسنامه فدرال و قانون اساسی آمریکا چنین تلاشی را ملغی می‌کند). با توجه به وفاداری ایالت فلوریدا به خانواده ترامپ و نفوذ مستقیم او از طریق فاکس نیوز به خانه‌ های جمهوری‌ خواهان در این ایالت، لارا ترامپ به راحتی می‌ تواند بر مارکو روبیو غلبه کند.

بر اساس یک نظرسنجی جدید، روبیو در سال 2022 با چالشی مهم روبرو خواهد بود. نظرسنجی و استراتژی «میسون-دیکسون» در ماه مارس 2021 نشان داده است که 49 درصد از اهالی فلوریدا دوباره به روبیو رای خواهند داد، اما 40 درصد به او رای نمی‌ دهند. برای پیش‌ بینی نتیجه انتخابات سنای 2022 در فلوریدا هنوز بسیار زود است (روبیو هنوز مدارک سومین دور کاندیداتوری خود را ارائه نکرده است و هیچ دموکراتی در رقابت با او نیست)، اما اگر لارا ترامپ در این انتخابات شرکت کند، قطعا مورد تایید پدرشوهرش قرار خواهد گرفت و به یکی از رقبای اصلی تبدیل خواهد شد. سناتوری لارا ترامپ در سنای آمریکا، با توجه به دیدگاه‌ های راست افراطی که دارد، برای این کشور فاجعه‌ بار خواهد بود.

او در سال 2019 تصمیم سال 2015 «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را برای پذیرش پناهجویان خاورمیانه‌ ای «یکی از بدترین اتفاق‌ هایی که برای آلمان رخ داده است» توصیف کرد. در سال 2020 هم کارزار ناموفق «لورا لومر» نظریه‌پرداز توطئه، که خود را یک «اسلام‌ هراس مفتخر» خوانده بود را تایید کرد. لومر همچنین اظهار داشته است که تیراندازی‌ ها در مدارس در «پارکلند» فلوریدا و «سانتافه» تگزاس صحنه‌ سازی بوده است.  

همانطور که از برکناری «لیز چنی» منتقد سرسخت ترامپ از پست رهبری کنگره پیداست، خانواده ترامپ هنوز هم روی حزب جمهوری‌ خواه نفوذ دارد. این امر به یک بیماری عمیق در حزب جمهوری‌ خواه منجر شده است: نظرسنجی اخیر نشان داده است که 53 درصد از جمهوری‌ خواهان معتقدند دونالد ترامپ رئیس جمهور واقعی است و 56 درصد معتقدند انتخابات سال 2020 «به آرای غیرقانونی آلوده بودند»، آن‌ هم با اینکه مقام‌ های دولت ترامپ اذعان کرده بودند که این انتخابات «مطمئن‌ ترین انتخابات در تاریخ آمریکا است». اگر آمریکایی ها بخواهند به طور کامل از خانواده ترامپ و ذهنیت پساحقیقت ترامپیسم که دموکراسی را مسموم می کند خلاص شوند، باید در سال های 2022 و 2024 هوشیار بمانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.