دفتر دادستان منطقه منهتن در حال بررسی یک سری سوء رفتارهای احتمالی مالی، از جمله کلاهبرداری جنایی ترامپ است.

 

به گزارش جماران، به گزارش واشنگتن پست، دادستان منطقه منهتن یک هیئت منصفه عالی تشکیل داده است که انتظار می رود هرگونه اتهام کیفری علیه رئیس جمهور سابق، سازمان ترامپ و مدیران ارشد شرکت وی را سنجیده و درباره صدور کیفرخواست تصمیم بگیرد.

طبق گزارشات، دفتر «سای ونس جونیور» دادستان منطقه منهتن در حال بررسی یک سری سوء رفتارهای احتمالی مالی، از جمله کلاهبرداری جنایی بوده است.

اخبار مربوط به تشکیل هیئت منصفه آخرین نشانه سرعت بخشیدن به تحقیق ونس است که در کنار تحقیقات دادستان کل نیویورک منتشر می شود. دفاتر آنها اکنون تلاش هایشان را با هم هماهنگ می کنند.

نمایندگان ترامپ و سازمان ترامپ به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

سخنگوی دفتر ونس در پاسخ به سوالات نشریه هیل از اظهار نظر خودداری کرد و دفتر «لتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک  بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.

بنا به گزارش واشنگتن پست، هیئت منصفه مذکور علاوه بر شواهد بالقوه فعالیت مالی مشکوک مرتبط با رئیس جمهور سابق و سازمان ترامپ، موارد حقوقی متعددی را نیز می شنود. این هیات سه روز در هفته و به مدت شش ماه تشکیل می شود.

هیئت منصفه موظفند با بررسی شواهد تعیین کنند که آیا علت احتمالی برای متهم کردن رسمی شخص یا نهادی به جرمی وجود دارد یا خیر. آنها همچنین می توانند با دارا بودن قدرت صدور احضاریه یا تحمیل شهادت، به عنوان ابزار تحقیقاتی قوی برای دادستان ها خدمت کنند.

در میان میلیون ها صفحه اسناد موجود، اظهارنامه مالیاتی هشت ساله  ترامپ وجود دارد که دفتر ونس پس از یک درگیری حقوقی طولانی در فوریه بدست آورد.

یک نظریه این است که این شرکت ارزش دارایی ها را دستکاری می کند تا شرایط مطلوب تری برای دریافت وام های بانکی، بیمه و تخفیف های مالیاتی بدست آورد و ارزش آن را کاهش می دهد تا مبلغ بدهی مالیات املاک و مستغلات را کاهش دهد.

محققان همچنین در حال بررسی تقلب احتمالی مالیاتی مربوط به «سون اسپرینگز»، ملک نیویورک در سبد سرمایه گذاری سازمان ترامپ و همچنین پرداخت حق السکوت به «استورمی دانیلز» بازیگر فیلم های مستهجن  هستند که می گوید با ترامپ رابطه داشته است اما وی آن را رد می کند.

زاویه دیگری که گفته می شود دادستان ها دنبال می کنند این است که آیا تجارت ترامپ به جای راهی برای کاهش بار مالیات بر حقوق شرکت، به کارمندان مزایایی می دهد یا نه.

در میان دریافت کنندگان ادعا شده، «آلن ویسلبرگ» مدیر ارشد مالی ترامپ، و اعضای خانواده اش هستند که گزارش شده به آنها حق دسترسی رایگان به آپارتمان های متعلق به ترامپ در منهتن اعطا شده است.

تصور می شود که ویسلبرگ به عنوان مدیر ارشد ترامپ برای چهار دهه، یک منبع بالقوه اصلی اطلاعات برای بازرسان است.

«مری مولیگان» وکیل وایسلبرگ از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

تحقیقات در مورد اتهامات ترامپ در حالی ادامه دارد که وی هنوز هم رویای بازگشت به کاخ سفید را در سر می پروراند. شامگاه گذشته رئیس جمهور سابق آمریکا با این گفته که «کشور ما ویرانه شده، انتخابات ما تقلبی، فاسد و دزدیده شده و دادستان‌ های ما سیاسی شده‌ اند و من باید چون پنج سال گذشته به نبرد ادامه دهم!» به طور تلویحی حضور در انتخابات 2024 را اعلام کرد.

دونالد ترامپ در بیانیه‌ ای مطبوعاتی افزود: این ادامه بزرگترین جادوگری در تاریخ آمریکا است. از روزی که من از پله برقی برج ترامپ پایین آمدم شروع شد و هرگز متوقف نشد. 

وی ادامه داد: آنها دو سال با 48 میلیون دلار از دلار مالیات دهندگان برای مولر و روسیه، استیضاح جعلی شماره 1، استیضاح جعلی شماره 2 هدر دادند و انتشار اطلاعات محرمانه فاش شده غیرقانونی تا امروز نیز ادامه دارد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا مدعی شد: هیچ رئیس جمهوری دیگری در طول تاریخ مجبور به تحمل آنچه که من مجبور شده‌ ام، نبوده است و علاوه بر همه اینها، من کار بزرگی برای کشورمان انجام داده‌ ام، کاهش مالیات، اصلاح مقررات، تقویت ارتش، رسیدگی به کهنه‌ سربازان، نیروی فضایی، حفاظت از مرزها، ایجاد سریع یک واکسن عالی (که گفته می شود یک معجزه است!) و حفاظت از متمم دوم قانون اساسی.

ترامپ اظهار داشت : این کاملا سیاسی و توهین به تقریباً 75 میلیون رأی دهنده‌ ای است که در انتخابات ریاست جمهوری از من حمایت کردند و توسط دادستان‌ های بسیار حزب‌ گرای دموکرات هدایت می‌ شود.

وی تاکید کرد: شهر و ایالت نیویورک از بالاترین میزان جرم و جنایت در طول تاریخ خود رنج می‌ برد، و به جای اینکه به دنبال قاتلان، فروشندگان مواد مخدر، قاچاقچیان انسان و دیگران بروند، به دنبال دونالد ترامپ می‌ آیند.

رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار داشت: جالب است که امروز یک نظرسنجی نشان داد که من در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری‌ خواهان و انتخابات عمومی در سال 2024 پیشتاز هستم.

ترامپ ادامه داد: کشور ما ویرانه، انتخابات ما تقلبی، فاسد و دزدیده شده است، دادستان‌ های ما سیاسی شده‌ اند و من فقط باید چون پنج سال گذشته به جنگ ادامه دهم!

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.