پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

همزمان با آغاز تلاش های ترامپ برای دستیابی مجدد به کاخ سفید،

تحقیقات از کلاهبرداری های سازمان ترامپ وارد فاز «جنایی» شد

در میانه آغاز تلاش های ترامپ برای دستیابی مجدد به کاخ سفید، تحقیقات از کلاهبرداری های سازمان وی وارد فاز جدیدی شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ترامپ اکنون رسما تحت تحقیقات جنایی «لتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک  و «سای ونس، جونیور» دادستان منطقه منهتن قرار دارد.

«فابین لوی» سخنگوی جیمز گفت: «ما به سازمان ترامپ اطلاع داده ایم که تحقیقات ما درباره این سازمان ماهیت صرفاً مدنی ندارد. ما در حال حاضر به همراه دادستان منطقه منهتن به طور فعال در مورد سازمان ترامپ در حال تحقیق در زمینه جنایی هستیم. در حال حاضر هیچ توضیح اضافی در این خصوص نداریم.»

دادستان نیویورک در بیانیه‌ ای اعلام کرد: ما قبلاً هم به ترامپ هشدار داده بودیم که تحقیقات ما در زمینه فعالیت‌ های اقتصادی و مالی وی جنبه تنها جنبه حقوقی و غیرمجرمانه ندارد و امکان گسترش این تحقیقات بسیار بالاست.

در ادامه این بیانیه آمده است: از جمله اتهامات مالی که متوجه سازمان ترامپ است می‌توان به فرار‌های گسترده مالیاتی و بیمه ای، جعل سوابق تجاری و تخلفات اداری اشاره کرد.

این تحقیق بر روی ادعای دروغ گفتن سازمان ترامپ در مورد قیمت دارایی ها برای تأمین وام و مزایای مالیاتی متمرکز شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین قبلاً برچسب با انگیزه های سیاسی را بر تحقیقات زده بود.

این تحقیقات از زمانی جدی‌ تر شد که «مایکل کوهن» وکیل و مشاور سابق ترامپ با پرداخت رشوه سنگین خواستار مسکوت گذاشتن رسوایی اخلاقی رئیس جمهور پیشین آمریکا شد.

سازمان ترامپ یک شرکت خوشه‌ ای تحت مدیریت مستقیم رئیس جمهور پیشین آمریکاست که فعالیت‌ های اقتصادی و مالی گسترده ای را پوشش می‌ دهد. بعد از رسوایی اخلاقی ترامپ در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری، توجهات عمومی به این سازمان بیشتر شد و تحقیقات درباره تخلفات مالی و اقتصادی آن وارد مرحله جدیدی شد.

این تحقیقات در حالی به جد دنبال می شود که رسانه های آمریکایی گزارش داده اند که دونالد ترامپ اکنون به تقویت جایگاه متحدانش در حزب جمهوری خواه امیدوار است و رقابت دوباره برای دستیابی به کاخ سفید را بررسی می کند.

انتظار می رود ترامپ به زودی با از سرگیری گردهمایی های تبلیغاتی که وی را بیش از پیش در مقابل انظار عمومی قرار خواهد داد و ایجاد سوالاتی برای شبکه های تلویزیونی درباره پوشش اخبار مربوطه، مسیر تازه خود را آغاز کند.

قرار است او اولین مراسم جمع آوری کمک مالی به کمیته عالی جدید اقدام سیاسی موسوم به «سوپرپک» را برگزار کند. این در حالی است که نفوذ او بر حزب جمهوری خواه به دنبال رای جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای اخراج «لیز چنی» نماینده جمهوری خواه از تیم رهبری خود، به دلیل انتقادهای مکرر او درباره ادعاهای دروغ رئیس جمهوی قبلی درباره شکستش در انتخابات 2020 افزایش یافته است.

حتی منتقدان حزب جمهوری خواه ترامپ نیز تایید می کنند که آنچه برای چنی رخ داد بر نفوذ رئیس جمهور پیشین آمریکا تاکید خواهد کرد.

ترامپ از زمان خروج از کاخ سفید بیشترین زمان را در باشگاه خود در مار لا لاگو در فلوریدا سپری کرده است؛ جایی که رهبران جمهوری خواه با او دیدار می کنند. وی به تازگی به باشگاه جدید خود در «بدمینستر» ایالت نیوجرسی نقل مکان کرد.

انتظار می رود ترامپ گردهمایی های تبلیغاتی را در ماه های ژوئن و ژوئیه (خرداد و تیر) برگزار کند. 

ترامپ همچنین به شکل فراینده ای تمایل دارد در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت کند. هر چند حضور ترامپ می تواند به کاندیداهای انتخاباتی با توجه به محبوبیت وی در بین جمهوری خواهان کمک کند، اما با توجه به ادعاهای مکرر وی در مورد انتخابات سال گذشته، جمهوری خواهان با چالشی بزرگ مواجه هستند.

«کوین مک کارتی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوری خواه بعد از دیدار با بایدن و دیگر رهبران کنگره تاکید کرد هیچکس مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال نمی برد. در روزهای بعد از این دیدار ترامپ با صدور بیانیه های متعدد گفت که در انتخابات تقلب شده و از «مایک پنس» معاون سابق رئیس جمهور و «میچ مک کانل» رهبر اقلیت سنا از حزب جمهوری خواه به دلیل عدم همراهی با او در مخالفت با پیروزی بایدن انتقاد کرد.

تاریخ نشان می دهد که جمهوری خواهان به دنبال کسب کرسی های بیشتری در مجلس نمایندگان آمریکا برای کسب اکثریت هستند  و حتی می توانند اکثریت را در سنا بعد از انتخابات میان دوره ای کسب کنند.

به رغم این که اشتیاق طرفداران ترامپ می تواند به تلاش های جمهوری خواهان برای بازپس گیری هر دو مجلس سنا و جمهوری خواهان کمک کند، برخی بر این باورند که افزایش فشارهای ترامپ در عین حال می تواند موانعی را در قبال هر دو شیوه افزایش سلطه جمهوری خواهان ایجاد کند.  

یکی از کارشناسان حزب دموکرات با اشاره به انتخابات میان دوره ای سال 2018 پیش بینی کرده که این انتخابات نشان داد که نفوذ بیشتر ترامپ همیشه نشانه خوبی برای موفقیت بیشتر جمهوری خواهان نیست.

در این انتخابات به رغم افزایش محبویت ترامپ نزد جمهوری خواهان و برگزاری چندین گردهمایی تبلیغاتی در روز، جمهوری خواهان با کسب کرسی های برخی ایالت های قرمز اکثریت را در سنا کسب کردند در حالی که دموکرات ها به راحتی توانستند کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار بگیرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.