پزشکان هندی به شهروندان این کشور درباره استفاده از مدفوع گاو برای درمان بیماری کرونا هشدار دادند.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، پزشکان هندی به شهروندان این کشور نسبت به استفاده از سرگین گاو برای درمان بیماری کرونا هشدار دادند و تأکید کردند که هیچ دلیل و سند علمی برای اثبات تأثیرگذاری سرگین برای درمان کرونا وجود ندارد.همچنین هشدار دادند که استفاده از سرگین باعث گسترش بیماری های دیگر می شود.

برخی از شهروندان هندی  در ایالت«گوجارات» در غرب این کشور هفته ای یک بار بدن خود را با سرگین و ادرار گاو می مالند به امید آن که این کار  ایمنی بدن های آنها در برابر ویروس کرونا تقویت کند یا به درمان این بیماری به آنها کمک کند.

در باورهای هندوها گاو سمبل مقدس برای زندگی و زمین به شمار می رود و هندوها قرن هاست از سرگین گاو برای تمیز کردن خانه های خود و در مناسبت های مذهبی شان استفاده می کنند و بر این باورند که دارای ویژگی درمانی و پاکیزگی است.

«گوتام مانلال پوریسا» یکی از مدیران یک شرکت دارویی درباره این اقدامات گفت:« می بینیم...حتی پزشکان هم این جا می آیند...آنها بر این باورند که این کار ایمنی آنها را بهبود می بخشد و می توانند بدون هیچ گونه ترسی به بیماران خود رسیدگی کنند».

در زمان انتظار شرکت کنندگان برای مالیدن سرگین و ادرار بیشتر به بدن های شان تا خشک شود، گاوها را در آغوش می گیرند و به آنها احترام می گذارند و برای افزایش توانایی خود تمرین های یوگا انجام می دهند و پس از آن با شیر یا ماست خود را شست و شو می دهند.

ویروس کرونا تا کنون فاجعه ای در هند به بار آورده به طوری که 22.66میلیون مورد ابتلا و 246هزار و 116 مورد فوتی در این کشور ثبت شده است و کارشناسان می گویند که رقم های واقعی پنج تا ده برابر بیشتر از رقم های اعلام شده است.

شهروندان در سراسر این کشور برای به دست آوردن تخت برای بستری در بیمارستان ها یا اکسیژن و حتی دارو  مبارزه می کنند به طوری که بسیاری از بیماران به دلیل کمبود دارو و اکسیژن به حال خود رها می شوند تا بمیرند.

 

 

اروپا نفس راحتی می کشد

با وجود وضعیت شدیدا بحرانی کرونا در برخی دیگر از نقاط جهان به ویژه در هند، چندین کشور اروپایی پس از ماه‌ها اجرای محدودیت‌های کرونایی، با احتیاط آماده ورود به دوران پساقرنطینه شده و برخی از این مقررات موقتی را لغو کردند.

به این ترتیب از روز دوشنبه ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) مدارس، و برخی مشاغل فعالیت خود را در اروپا از سر گرفته و برخی کشورها محدودیت‌های سفر را نیز حذف کردند.

لغو محدودیت‌ها در اروپا به ویژه به لطف افزایش آمار واکسیناسیون صورت می‌گیرد که به طور فعال در چندین کشور اروپا در حال انجام است.

 

انگلیس

در انگلیس که با بیش از ۱۲۷ هزار مورد مرگ و میر ناشی از شیوع کووید۱۹ داغدیده‌ترین کشور اروپا محسوب می‌شود، مقامات بهداشتی روز دوشنبه سطح هشدار همه‌گیری را از ۴ به ۳ در مقیاس ۵ کاهش دادند.

اقداماتی که پیرو این تصمیم برای کاهش محدودیت‌ها صورت می‌گیرد از ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت) در این کشور اعمال خواهد شد. بارها و رستوران‌ها اجازه خواهند داشت تا از مشتریان در فضای داخلی پذیرایی کنند و شهروندان می‌توانند در مکان‌های بسته تا حداکثر ۶ نفر با هم دیدار کنند.

از زمان آغاز کارزار واکسیناسیون در اوایل دسامبر ۲۰۲۰، تاکنون بیش از ۳۵ میلیون از جمعیت ۶۸ میلیون نفری انگلیس دست کم دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

 

اسپانیا

روز یکشنبه با پایان یافتن وضعیت اضطراری بهداشتی در اسپانیا گویی نسیم آزادی وزیدن گرفت. شهروندان اسپانیایی از این روز اجازه یافتند تا منطقه محل سکونت خود را ترک کنند و غروب در خیابان دور هم جمع شوند.

از همان نیمه شب یکشنبه که لحظه پایان محدودیت رفت و آمد شبانه اعلام شده بود، مردم در بسیاری از شهرهای اسپانیا با هلهله و شادی و گاهی همراه با موسیقی پایان مقررات کرونا را که از ماه اکتبر به اجبار بر آنها تحمیل شده بود جشن گرفتند.

با این حال خوان کارلوس کامپو، وزیر دادگستری اسپانیا در مورد برخی زیاده‌روی‌ها هشدار داد. وی با دعوت از مردم به رعایت «مسئولیت‌پذیری» و ادامه اقدامات بهداشتی احتیاطی گفت: «پایان کار مقررات اضطراری به معنای پایان محدودیت‌ها نیست.»

 

آلمان

در آلمان بیش از ۷ میلیون نفری که تاکنون هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند از روز یکشنبه از رعایت بسیاری مقررات کرونایی معاف هستند.

این افراد برای مثال می‌توانند بدون ارائه تست منفی کرونا وارد فروشگاه‌ها یا اماکن دیگر بشوند. کاری که برای باقی مردم بدون داشتن نتیجه منفی تست کووید مجاز نیست.

 

سایر کشورها

در شهر میلان واقع در شمال ایتالیا تئاتر معروف لاسکالا از عصر دوشنبه برای بازدید همگانی بازگشایی می‌شود. دومینیک مایر فرانسوی، مدیر این تئاتر گفت: «من اطمینان دارم که تماشاگران هنگام بازگشت به لاسکالا، اشک شادی خواهند ریخت.»

جزیره مدیترانه‌ای قبرس نیز روز دوشنبه مرزهای خود را برای گردشگران واکسینه شده از ۶۵ کشور بازگشایی کرد.

در یونان همه مدارس پس از شش ماه تعطیلی بازگشایی شدند. یونان همچنین قرار است تا چهار روز دیگر درهای خود را دوباره به روی گردشگران بگشاید.

 

تولید واکسن چینی در مصر

وزیر بهداشت مصر می‌گوید که در این کشور از ماه ژوئن تولید واکسن چینی «سینوواک» آغاز می‌شود.

هاله زاید در یک نشست مطبوعاتی در قاهره با بیان این مطلب تاکید کرد که ۲ میلیون دُز نخست از این واکسن، در ماه ژوئن در کارخانه‌های شرکت مصری «واکسرا» که در زمینه تولید محصولات بیولوژیکی و واکسن فعال است، تولید می‌شود.

به گفتۀ او نخستین محموله مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این واکسن نیز در تاریخ ۱۸ مه دریافت خواهد شد.

واکسن چینی تولید شده در مصر «سینوواک-واکسرا» نامیده می‌شود و به گفتۀ وزیر بهداشت مصر قرار است در سال نخست ۴۰ میلیون دُز از این واکسن در این کارخانه تولید شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت مصر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که توافقنامه‌ای میان این کشور و شرکت سینوواک برای ساخت واکسن ویروس کرونا در مصر حاصل شده است.

این توافقنامه می‌تواند باعث تقویت پروژه واکسیناسیون در مصر شود؛ آن‌هم در شرایطی که در این کشور با جمعیت ۱۰۰ میلیون نفری، تنها ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

مصر تا کنون ۶۵۰ هزار دُز واکسن چینی سینوفارم و حدود ۸۵۰ هزار دز واکسن آسترازنکا دریافت کرده است. مقام‌های مصری امیدوارند با راه‌اندازی خط تولید واکسن چینی در مصر، واکسیناسیون سراسری در این کشور آفریقایی سرعت بیشتری بگیرد.

مصر از اواخر ماه ژانویه واکسیناسیون کادر درمان را در بیمارستان‌های دولتی آغاز کرد و نخستین واکسن مورد استفاده در این کشور نیز محصول چینی «سینوفارم» بود. بعد از پایان مراحل واکسیناسیون کادر درمان، مصر اعلام کرد که واکسیناسیون سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را کلید زده است.

بر اساس آمار رسمی، تاکنون بیش از ۲۳۷ هزار نفر در مصر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۱۳ هزار و ۹۰۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.