دادگاهی در هند مرگ بیماران کرونایی در اثر کمبود اکسیژن را کشتار جمعی توصیف کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، یک دادگاه در هند فوتی های متعددد بیماران کرونایی در بیمارستان ها در در نتیجه کمبود اکسیژن را جنایت«کشتار جمعی» توصیف کرد که به دست مسئولان مربوطه صورت گرفته است.

دادگاه عالی در شهر«الله آباد» روز سه شنبه از مسئولان دو منطقه  در ایالت «آتر پرادش» خواست درباره صحت گزارش های کمبود اکسیژن در بیمارستان های محلی تحقیق کنند و تأکید کرد که مرگ مبتلایان کرونا به این دلیل «اقدامی مجرمانه است که دست کمی از کشتار جمعی ندارد که به دست افراد مکلف به تضمین ادامه ذخیره اکسیژن پزشکی و ذخایر آن ارتکاب شده است».

این دادگاه به گزارش هایی اشاره کرد که حکایت از دستکاری کپسول های اکسیژن و آزار شهروندان فقیر توسط پلیس و مسئولان محلی حکایت دارد؛ این شهروندان فقیر خواستار رساندن اکسیژن به نزدیکان مبتلای خود بودند که در وضعیت وخیمی به سر می بردند.

این دادگاه هندی تصریح کرد که این گزارش ها به شکل ریشه ای با ادعاهای دولت درباره وجود ذخایر اکسیژن به شکل کافی در کشور در تناقض است.

دادگاه عالی شهر الله آباد این پرسش را نیز مطرح کرد:« چگونه می توانیم اجازه دهیم که شهروندان ما به این شکل بمیرند در حالی که علم به قدری پیشرفت کرده است که امروز انجام عملیات کاشت قلب و عملیات جراحی روی مغز انسان را امکان پذیر کرده است.

در تحولی دیگر، خبرگزاری رویترز  گزارش داد که تعداد جان باختگان کرونا در هند طی 24 ساعت گذشته رکورد جدیدی را شکست و به 3780 مورد رسید. این در حالی است که روز گذشته تعداد موارد ابتلا به کرونا در هند از مرز 20 میلیون نفر فراتر رفت.

در بیانیه وزارت بهداشت هند که امروز چهارشنبه صادر شد آمده است که در بیست و چهار ساعت گذشته 382 هزار و 315 مورد ابتلا به کرونا و 3780 مورد فوتی در این کشور ثبت شده است.

هند پس از آمریکا تبدیل به دومین کشوری شده است که تعداد مبتلایان در آن از مرز 20 میلیون مبتلا فراتر می رود. هند در طول بیش از 10 ماه 10 میلیون مورد مبتلا به کرونا ثبت کرد اما 10 میلیون دوم  مبتلا به کرونا را در کمتر از چهار ماه ثبت کرده است.

کارشناسان در عرصه پزشکی می گویند که تعداد واقعی مبتلایان و فوتی ها در هند به عنوان دومین کشور پرجمعیت در جهان(1.35 میلیارد نفر) بسیار بیشتر است و پنج تا ده برابر ارقام اعلام شده است.

از سوی دیگر، سازمان جهانی بهداشت امروز چهارشنبه اعلام که 93 هزار نفر طی هفته گذشته در اثر ابتلا به کرونا جان خود از دست دادند و این یعنی 6 درصد بیشتر از هفته قبل از آن.

این سازمان بین المللی تأکید کرد که تعداد مبتلایان طی هفته گذشته نیز 5.7میلیون نفر دیگر افزایش یافت و تقریبا به اندازه هفته قبل از آن بوده است.

سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان برای دومین هفته متوالی در بالاترین سطح خود از زمان شیوع این ویروس است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.