سازمان بهداشت جهانی وضع اروپا را بسیار نگران کننده خواند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفاتر منطقه ‌ای سازمان بهداشت جهانی از ثبت بیش از یک میلیون مرگ در کشورهای اروپایی بر اثر یا در ارتباط با کرونا گزارش داده است. 

بنا بر این آمار در هفته حدود یک میلیون و 600 هزار نفر دیگر به این بیماری مبتلا می ‌شوند.

«هانس کلوگه» مدیر منطقه ‌ای سازمان بهداشت جهانی  روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری که در آتن برگزار شد، گفت که معنای این آمار این است که هر ساعت 9500 نفر و هر دقیقه 160 نفر بیمار جدید ثبت می‌ شود. او این وضع را بسیار نگران کننده خواند.

او همچنین گفت که از هنگام شروع واکسیناسیون در اروپا سرعت ابتلای افراد سالمند به این بیماری مقداری کاهش یافته است.

در جغرافیای منطقه ‌ای سازمان بهداشت جهانی 50 کشور جزو کشورهای اروپایی به شمار می‌ روند که شامل ترکیه، روسیه و اوکراین نیز می ‌شود.

در محدوده اقتصادی اروپا نیز کشورهای نروژ، ایسلند و لیختن ‌اشتاین می ‌گنجد که «نهاد سلامت اروپا» 630 هزار مرگ بر اثر کرونا یا در ارتباط با کرونا در آنها ثبت کرده است.

دولت آلمان قصد دارد محدودیت های بسیار شدیدتری را برای مهار کرونا اعمال کند.

پزشکان بخش های مراقبت های ویژه آلمان از عرصه سیاسی این کشور اقدامات حمایتی سخت کرونایی را درخواست کردند. مدیر علمی انجمن بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان با اشاره به محدود بودن زمان گفت: ما نمی توانیم همچنان هفته ها در این باره بحث کنیم.

وزیر بهداشت آلمان هم گفت: در حال حاضر حدود 5 هزار بیمار کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری هستند و پیش بینی می شود که تعداد آنها تا اواخر این ماه به 6 هزار نفر افزایش پیدا می کند. وی هشدار داد که اگر این روند متوقف نشود سیستم بهداشت و درمان به زودی به مرزهای ظرفیت مجاز خود خواهد رسید.

وی همچنین تاکید کرد که در حال حاضر حدود 90 درصد مبتلایان به ویروس جهش یافته انگلیسی آلوده می شوند. موارد جدید ابتلا بیشتر در سنین بین 15 تا 49 سال وجود دارد. موارد مرگ های روزانه کرونایی هم در حال افزایش است.

ایتالیا هم فعلا واکسن آمریکایی «جانسون اند جانسون» را ذخیره کرده و می خواهد برای توزیع و استفاده از آن منتظر تصمیمات آژانس دارویی اروپا بماند. دلیل این اقدام ایتالیا اعلام مشاهده برخی عوارض جانبی بعد از تزریق این واکسن اعلام شده است.

سوئد هم اعلام کرده که برای استفاده از واکسن جانسون اند جانسون منتظر بررسی های آژانس دارویی اروپا باقی می ماند. بعد از انصراف دانمارک برای ادامه روند واکسیناسیون با آسترازنکا، کشور لیتوانی هم برای خرید این واکسن ها اعلام آمادگی کرده است.

این در حالی است که برخی کشورها، از جمله انگلیس از شدت محدودیت های کرونایی کاسته ‌اند. 

این در حالی است که فرانسه با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و مرگ‌ های ناشی از انواع جهش یافته‌ این ویروس، مرز 100 هزار فوتی بر اثر بیماری کووید 19 را رد کرد.

برخی کارشناسان حوزه بهداشت در فرانسه بر این نظر هستند که رقم 100 هزار نفری مرگ و میر ناشی از کرونا نشان دهنده این موضوع است که این بیماری دست کم گرفته شده است. از سوی دیگر، تجزیه و تحلیل گواهی‌ های فوت ‌شدگان نشان می‌ دهد که برخی موارد ابتلا به کرونا یا گزارش نشده‌ اند یا از افراد فوت شده در خانه‌ها یا مراکز مراقبت بیماری ‌های مزمن آزمایش گرفته نشده است. فرانسه هم اکنون با حدود 5.2  میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا، بیشترین میزان ابتلای تایید شده به این ویروس در اروپا را دارد.

این در حالی است که آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌ دهد که شمار قربانیان کووید 19 در سراسر جهان تاکنون حدود 3 میلیون نفر بوده است. کشورهای آمریکا، برزیل و مکزیک (با بیش از 1.1 میلیون نفر) تاکنون بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری را گزارش داده ‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.