همزمان با رسیدن انصار الله یمن به دروزه های شهر مهم و راهبردی مأرب نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات خود طی شش سال از جنگ را اعلام کرد.

 

به گزارش جماران،سخنگوی نیروهای مسلح یمن  در آستانه ششمین سالروز آغاز جنگ یمن، به بیان آماری از میزان حملات ائتلاف متجاوز سعودی و مقاومت نیروهای یمنی پرداخت.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد، یمن با امکانات محدودش راه پیروزی را ادامه می‌دهد.

سرتیپ ستاد یحیی سریع  یادآور شد، طی 6 سال جنگ ائتلاف متجاوز، جنگنده‌ها بیش از 266 هزار بار مناطق مختلف یمن را هدف قرار داده‌اند.

سریع افزود، آمادگی نظامی در آغاز جنگ کمتر از 25 درصد بود.

وی خاطرنشان کرد، نیروهای مسلح یمن طی 6 سال از جنگ بیش از 12 هزار عملیات علیه نیروهای ائتلاف متجاوز و مزدورانش صورت دادند.

سریع افزود، در عملیات «ان عدتم عدنا» از 9 موشک بالستیک استفاده شد.

به گفته سخنگوی نظامی انصارالله، عملیات نظامی یمنی‌ها تلفات گسترده‌ای میان نیروهای متجاوز سعودی گذاشت و طی آن، بیش از 10 هزار تن از عناصر و مزدور سعودی کشته و یا زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح تأکید کرد، طی 6 سال از جنگ بیش از 226 هزار تن در صفوف مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

وی گفت: «رژیم سعودی باید افزایش حملات نظامی را محتمل بداند، تأکید می‌کنیم که ائتلاف متجاوز از امروز آرامش نخواهد داشت.»

سریع در ادامه عنوان کرد: ملت یمن قادر است طی هفتمین سال جنگ سرنوشت آن را یکسره کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: «یمن طی 6 سال اخیر، بیش از 266 باز هدف حملات نظامی ائتلاف متجاوز قرار گرفت.»

به گفته سریع، نیروهای مسلح یمن طی 6 سال از جنگ مستمر ائتلاف، بیش از 12 هزار عملیات علیه نیروهای ائتلاف متجاوز و مزدورانش انجام دادند.

در تحولی دیگر، العالم گزارش داد که منابع میدانی یمنی گفتند که ورودی شهر مأرب از صبح امروز شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش و کمیته‌های مردمی (نیروهای صنعاء) با شبه نظامیان ائتلاف سعودی است.

منابع میدانی در استان مأرب (مرکز یمن) گفتند که درگیری‌های شدیدی از صبح امروز (یکشنبه) در منطقه «المشجح» در غرب شهر مأرب در گرفته است.

به نوشته وبسایت الخبر الیمنی، نیروهای ارتش و کمیته‌های مرکزی حملات شدیدی را در منطقه «المشجح» و «البلق» آغاز کرده و درگیری‌ها بشدت جریان دارد. به گفته منابع نظامی، این حملات تاکنون موجب کشته شدن تعداد زیادی از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی شده و همچنین دو تن از فرماندهان شبه نظامیان به نام‌های سرهنگ «علی احمد الغانمی» فرمانده تیپ ۸۱ پیاده و «ابراهیم الطویل» فرمانده گردان یکم نیز به اسارت نیروهای دولت صنعاء در آمده‌اند.

در روزهای گذشته نیز حملات دو طرف به مواضع یکدیگر بارها انجام شده اما بشدت درگیری‌های امروز نبوده است.

روز گذشته نیز منابع وابسته به قبایل مأرب به روزنامه الاخبار لبنان گفتند که در پی پیشروی نیروهای یمنی، روحیه مزدوران سعودی بشدت تضعیف شده و این در حالی است که صدها عنصر سلفی و وابسته به گروه تروریستی القاعده در المشجح، در کنار مزدوران دولت مستعفی حضور دارند.

همزمان شبکه المیادین از شنیده شدن صدای انفجار قوی در شهر مأرب خبر داد. گفته می‌شود صدای انفجار ناشی از حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مقر فرماندهی سعودی‌ها و مزدوران‌شان در مرکز مأرب بوده است.

در تحولی دیگر، مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن تأکید کرد تا زمانی که تجاوزات و محاصره ملت یمن ادامه دارد، حمله به عمق خاک عربستان سعودی نیز ادامه خواهد داشت.

«توفیق الحمیری» مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی در صنعاء گفت تا زمانی که تجاوزات و محاصره علیه ملت یمن ادامه دارد، پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی و حمله به عمق خاک عربستان سعودی توسط نیروهای مسلح ما نیز ادامه خواهد داشت.

الحمیری در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود که حمله به خاک عربستان حق مشروع ما در راستای دفاع از کشورمان و پاسخ به تجاوزات و محاصره ائتلاف سعودی علیه یمن است.

او تأکید کرد که ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات برای هفتمین سال متوالی به تجاوزات خود علیه ملت یمن ادامه می‌دهد و تاکنون هیچ گونه اعلام آتش‌بس یا توقف عملیاتی در کار نبوده است و اینکه آمریکایی‌ها از آتش‌بس سخن بگویند درست نیست چرا که ائتلاف آمریکایی- سعودی هر روز ده‌ها بار یمن را آماج حملات خود قرار می‌دهد.

وی همچنین گفت که جنگنده‌های ائتلاف سعودی در کمتر از ۴۸ ساعت گذشته حدود ۱۰۰ بار به خاک یمن حمله کرده‌اند پس از کدام آتش‌بس سخن می‌گویند حال آنکه محاصره ملت یمن، ممانعت از درمان بیماران، توقیف نفت‌کش و ممانعت از ورود آن‌ها به بندر الحدیده همچنان ادامه دارد.

الحمیری تأکید کرد: تا زمانی که تجاوزات و محاصره ادامه دارد و نیروهای خارجی بخش‌هایی از خاک یمن را اشغال کرده‌اند، عملیات‌های ما برای پاسخ به این تجاوزات نیز ادامه خواهد داشت چرا که حق مشروع ماست.

وی درباره طرح‌های آمریکا نیز گفت که هیچ طرح عملی یا اقدام جدی در این رابطه وجود ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.