شکست ترامپ در حال حاضر نهایی شده است و به یک ریاست جمهوری فاجعه بار خاتمه می دهد.

 

به گزارش جماران، فاکس نیوز در گزارشی نوشت: رئیس جمهورآمریکا باید با واقعیت روبرو شود: نمایش او پس از چهار فصل آشفته، توسط مردم آمریکا لغو شد.

هر انتخابات یک برنده و یک یا چند بازنده دارد و کالج الکترال آن را دوشنبه رسمی کرد: جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق برنده انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر است و رئیس جمهور ترامپ بازنده است.

بایدن اکنون بدون چون و چرا رئیس جمهور منتخب است و ظهر 20 ژانویه رسما رئیس جمهور خواهد شد. وی 306 رأی انتخاباتی را به دست آورد، بسیار بیشتر از 270 رأی لازم برای رسیدن به پست رئیس جمهور بعدی. ترامپ تنها 232 رأی به دست آورد.

علاوه بر این، بایدن رای مردم را به طرز چشمگیری بدست آورد؛ تقریباً 81.3 میلیون رأی (بیشتر از هر کاندیدای ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا) در حالی که ترامپ تنها 74.2 میلیون رأی به دست آورد.

و نه بر خلاف ادعای ترامپ، پیروزی بایدن نتیجه تقلب نبود.

«کریستوفر کربس» جمهوری خواه منصوب شده توسط شخص ترامپ برای پست ریاست آژانس فدرال ناظر بر امنیت انتخابات، در تاریخ 12 نوامبر با صدور بیانیه ای با مقامات انتخاباتی ایالتی و محلی، انتخابات سوم نوامبر را «امن ترین انتخابات در تاریخ آمریکا» خواند. ترامپ در 17 نوامبر کربس را به دلیل گفتن این حقیقت اخراج کرد.

حتی «ویلیام بار» دادستان کل هم در اول دسامبر گفت که وزارت دادگستری تقلبی در رای گیری «در مقیاسی که می توانست نتیجه دیگری در انتخابات داشته باشد» پیدا نکرده است. ترامپ دوشنبه شب در توئیتی نوشت که بار 23 دسامبر پست خود را به عنوان دادستان کل ترک خواهد کرد.

و «میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنا هم در صحن سنا گفت: « کالج الکترال صحبت کرده است، بنابراین امروز می خواهم به جو بایدن رئیس جمهور منتخب تبریک بگویم.»

نگاه کنید، همه ما می دانیم که هیچ کس دوست ندارد ضرر کند. اما هر چقدر ترامپ ناراحت باشد، هر چقدر مزخرف توییت کند، هر تعداد را که اخراج کند و پرونده های حقوقی بیهوده ای را که تشکیل دهد، باز هم باید برود. شکست وی به پایان یک ریاست جمهوری فاجعه بار ختم خواهد شد که جنگی علیه قانون اساسی، حق رأی ما، آزادی مطبوعات، بسیاری دیگر از حقوق اساسی آمریکا و خود حقیقت به راه انداخته است.

نتایج رای گیری کالج انتخاباتی نباید برای کسی تعجب آور باشد. جو بایدن  سیاست های متوسط ​​و موثری داشته و ده ها سال تجربه کار در دولت را دارد. او یک متحدکننده است، نه یک تقسیم کننده مانند ترامپ. او تصمیمات را بر اساس واقعیت ها بنا می کند و کار ریاست جمهوری را جدی می گیرد.

بایدن بارها و بارها در فجایع شخصی و در مبارزات ناموفق ریاست جمهوری ناکام می ماند، اما مرتباً بلند می شد و دوباره حرکت می کرد. او مسئولیت اشتباهات گذشته را به عهده می گیرد و با نفرت و دروغ به مخالفان حمله نمی کند؛ یعنی کاملا برخلاف ترامپ.

بایدن و سناتور کامالا هریس - که به اولین زن، اولین شخص سیاه پوست و اولین شخص از نژاد جنوب آسیا برای خدمت به عنوان معاون رئیس جمهور در 20 ژانویه تبدیل می شود - ائتلاف پیروزی ایجاد کردند که مورد حمایت زنان سیاه پوست بود .

این مشارکت موفق از حمایت گسترده ای بین افراد رنگین پوست، زنان و مردان تحصیل کرده و خانواده های کارگر برخوردار است.

بلیط بایدن - هریس مورد حمایت شدید رای دهندگانی قرار گرفت که دروغ، اطلاعات غلط و سوء مدیریت رئیس جمهور ترامپ را رد کردند. آنها  - علی رغم نقص های بایدن - به او رأی دادند زیرا او درد آنها را تأیید کرد و بازگشت بالقوه به حالت طبیعی را نشان داد.

برای بیش از شش هفته، مردم آمریکا شاهد بوده اند که یک رئیس جمهور ناامید سعی می کند از هر طریق لازم قدرت را در دست بگیرد. متأسفانه بسیاری از مقامات منتخب حزب جمهوری خواه تصمیم گرفته اند که در این قطار بن بست به او بپیوندند. این رهبران، رئیس جمهور و حامیان وی در تلاش برای بی آبرو کردن سیستم رای گیری آمریکا هستند.

اکنون آنچه باید ما را متعجب و تشویق کند، افزایش تعداد متحدان سابق ترامپ و رهبران جمهوری خواه است که مایلند سرانجام برای حزب خود، کشور و واقعیت ها ایستادگی کنند. این رهبران، از جمله مک کانل، تصمیم گرفته اند نتایج این انتخابات را بپذیرند زیرا آنها می دانند که ما باید در برابر قدرت رای دهندگان آمریکایی فروتن شویم و به انتقال مسالمت آمیز قدرت احترام بگذاریم - مهم نیست که حزب ما چه حزبی باشد. این رهبران درک عمیقی از معنای آمریکایی بودن دارند.

متاسفانه برای ترامپ، ریاست جمهوری و میراث وی شامل عدم تمایل وی به تصدیق اراده و قدرت مردم آمریکا خواهد بود. امتناع بی سابقه او از پذیرش باخت در انتخابات، ضرری برای خود، خانواده، حزب، هواداران وی و آمریکا است.

ترامپ کابوسی است که پدران بنیانگذار ما از آن می ترسند. خوشبختانه، آنها قانون اساسی را با حمایت های قاطع از دموکراسی تصویب کردند که مانع از تصرف قدرت توسط کسی می شود که به رأی دهندگان ما احترام نمی گذارد.

تمایل ترامپ برای زیر سوال بردن سیستم انتخاباتی ما و تقلبی خواندن آن به این دلیل که او در انتخابات شکست خورد منجر به این شد که میلیون ها آمریکایی ایمان خود را به دموکراسی و توانایی اتحاد ما را از دست بدهند. این رفتار ننگین به عنوان یک لکه دائمی بر سوابق ترامپ در تاریخ ثبت خواهد شد.

رفتار ترامپ هر چقدر ناراحت کننده باشد، ما به عنوان یک ملت باید ورق بزنیم و برای نوشتن فصل جدیدی از تاریخ آمریکا حرکت رو به جلو را شروع کنیم. رایکالج الکترال ما را یک گام به جلو می برد.

بگذریم، این فصل جدید چالش های بزرگی دارد. ما نه تنها با بدترین بحران مربوط به همه گیری کووید 19 که اکنون جان بیش از 3000 آمریکایی را در روز می گبرد، دست و پنجه نرم می کنیم؛ بلکه با یک اقتصاد در هم شکسته، یک کشور متفرق و یک جانور نژادپرور مواجهیم.

بایدن راه طولانی ای در پیش دارد...

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.