ترامپ در شدیدترین حمله به بایدن، او را «یک رئیس جمهور نامشروع» خواند.

 

به گزارش جماران به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر این که آیا او نگران است که اگر تا زمان تحلیف بایدن شکست را نپذیرد چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: او معتقد است که بایدن یک رئیس جمهور نامشروع خواهد بود.

وی  افزود: «من نگران این هستم که کشور یک رئیس جمهور نامشروع داشته باشد.» 

ترامپ در ادامه ادعاهای ثابت نشده خود تاکید کرد: «شما به جورجیا نگاه کنید، ما در آنجا و پنسیلوانیا و ویسکانسین بردیم.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر آنکه آیا شما در مراسم تحلیف جو بایدن حضور خواهید داشت گفت: «من نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم. من می‌ خواهم در مورد این مطلب صحبت کنم که ما کار بزرگی انجام دادیم. من نسبت به دیگر تمام روسای جمهور تاریخ آمریکا رای بیشتری بدست آوردم، آن وقت به ما می گویند که شما بازنده هستید.»

این بی سابقه ترین حمله ترامپ به بایدن از زمان آغاز تلاش هایش برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع خودش محسوب می شود.

تاکنون و در صورتی که ترامپ دادخواست جدید دیگری را ارائه ندهد، وی و متحدانش 60 دادخواست برای ابطال نتایج آرا در چند ایالت داشته‌اند که 59 دادخواست آنها با شکست مواجه شده است.

دادگاه عالی ایالت جورجیا نیز دادخواست تجدید نظر ارائه شده توسط ستاد دونالد ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات در این ایالت را رد کرد.

روز گذشته نیز قاضی فدرال ایالت «ویسکانسین» در آمریکا دادخواست انتخاباتی ترامپ مبنی بر لغو پیروزی جو بایدن را رد کرد.

ایالت ویسکانسین، کاندیدای دموکرات انتخابات آمریکا را به عنوان برنده تایید کرده است. این در حالی است که در سال 2016، ترامپ در این ایالت پیروز انتخابات شده بود.

فرماندار ویسکانسین همچنین  به نقل از مقامات انتخاباتی این ایالت اعلام کرده که انتخاباتی «ایمن، عادلانه و کارآمد» در این ایالت انجام شد.

«مارک الیاس» وکیل دموکرات در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که در حال حاضر هیچ دادخواست بدون حکمی از سوی ترامپ یا متحدان وی در هیچگونه دادگاهی در آمریکا وجود ندارد. وی همچنین گفت که تنها پرونده‌ ای که همچنان باقی مانده درخواست تجدیدنظر ترامپ درباره رد یکی از دادخواست ‌هایش بوده است.

انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا روز 3 نوامبر برگزار شد. برآورد رسانه‌ ها حاکی است جو بایدن با 306 رای الکترال به عنوان رئیس ‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است. ترامپ 232 رأی الکترال به دست آورد. ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌ هایی را درباره تقلب در فرایند رای‌ گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد.

این شکایت‌ ها در حالی دنبال می‌ شوند که تاکنون نتایج انتخابات در تمامی ایالت‌ های آمریکا مورد تایید قرار گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.