دروغگویی های ترامپ درباره انتخابات خطرناک شده است و در حال ترویج خشونت در آمریکاست.

 

به گزارش جماران، واشنگتن پست نوشت: دروغ هایی که رئیس جمهور درباره انتخابات می گوید خطرناک شده است - و نه فقط به این معناست که به هنجارهای دموکراتیک آسیب برساند  بلکه به طور فزاینده ای تهدید به تحریک خشونت فیزیکی علیه آمریکایی هایی می شود که وظیفه خود را برای نظارت بر یک رای گیری  آزاد و منصفانه انجام داده اند.

مسئولان برگزاری انتخابات آمریکا در برخی از ایالت های این کشور پیام های تهدید به مرگ دریافت کرده و معترضان مسلح هوادار دونالد ترامپ در برابر منزل معاون فرماندار ایالت میشیگان وی را تهدید به تقلب در آرای انتخاباتی کردند.

«معترضان مسلح هوادار دونالد ترامپ» در برابر منزل «جوسلین بنسون» سومین مقام پس از فرماندار ایالت میشیگان تجمع کرده و به ارعاب وی پرداختند.

معترضان مسلح در حمایت از ادعای ترامپ مبنی بر تقلب، با سر دادن شعاری تحت عنوان «دزدیدن آرا را متوقف کن» به تهدید و ارعاب خانواده این مقام ایالت میشیگان پرداختند.

بنسون در بیانیه ای که در این زمینه بر روی شبکه اجتماعی توئیتر قرار داد، اعلام کرد: معترضانی با فریاد وی را تهدید به تغییر نتیجه آرا انتخاباتی در این ایالت کردند.

یکی از این معترضان گفت: ما کوتاه نخواهیم آمد، ما دست بردار نخواهیم بود، شما مقامات این ایالت نمی توانید نتیجه این  انتخابات را از فردی که (دونالد ترامپ) 100 درصد آرا را به دست آورده با یک تقلب گسترده از وی سلب کنید.

بنسون در یک پیام ویدئویی و در واکنش به این اقدام تهدیدآمیز گفت: من  از شهروندان این ایالت می خواهم تا به دفاع از صدای مردم، به دفاع از  دموکراسی ملحق شوند  و آنهایی که خواسته هایی تهدید آمیز دارند را به عقب برانند و از گسترش اطلاعات نادرست که با شعارهای تهدیدآمیز در روزهای اخیر توام شده، مانع چنین اقداماتی شوند تا شاهد چنین رخدادهایی نباشیم، نه تنها تهدید من و مسئولان این ایالت بلکه تهدیدی بر کل انتخابات در سراسر آمریکا صورت نگیرد.

مقامات در «آریزونا، کلرادو، جورجیا، کنتاکی، مینه سوتا، ورمونت و ویسکانسین» گزارش کرده اند که تهدید به آزار و اذیت شده اند. حزب جمهوری خواه در آریزونا روز سه شنبه از فالوئرهای خود در توئیتر پرسید که آیا مایل هستند جان خود را برای لغو انتخابات بدهند و «برای چیزی بمیرند؟»

این در حالی است که برخی فعالان رسانه ‌ای جمهوری‌ خواهان طی چند روز گذشته در شبکه ‌های اجتماعی خبر از جدی‌ تر شدن اعلام وضعیت اضطراری توسط ترامپ می‌ دهند. گفته شده ترامپ قصد دارد با دریافت گزارش رئیس دفتر امنیت ملی کشور که ظاهرا و بر طبق این روایت‌ ها از جمله اظهارات اخیر «مایک فلین» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید و از حامیان و دوستان ترامپ دخالت مالی چینی ‌ها در انتخابات را تایید خواهد کرد، از فرمانی اجرایی که سال 2018 توسط خودش ابلاغ شده به دلیل « دخالت خارجی در روند انتخابات» وضعیت اضطراری برقرار ‌کند.

در عین حال در برخی نقل‌ قول‌ های رسانه ‌ای هم آمده که مشاوران ترامپ از جمله «رودی جولیانی» به ترامپ سفارش کرده ‌اند تا روزی که باید آرای الکترال کالج‌ های 50 ایالت در کنگره و توسط رئیس مجلس سنا شمارش و قرائت شوند؛ در اعلام وضعیت اضطراری عجله نکند. آنها گفته‌ اند رئیس ‌جمهور باید اجازه بدهد در این فاصله 20 روزه تمامی شکایات و پرونده‌ های حقوقی روال عادی خود را طی کنند زیرا امکان به نتیجه رسیدن برخی از آنها وجود دارد.

طبق قانون انتخابات آمریکا، دوشنبه همین هفته در تمام ایالات، نفرات انتخاب‌ کننده «الکترال کالج‌ ها» که اعضای آن به کارازر کاندیدای پیروز در هر ایالت تعلق دارند، آرای خود را به صندوق خواهند ریخت. که به عبارتی همان تنفیذ و تاکید آرای انفرادی هر ایالت می ‌باشد.

مجموع این 538 رای در روز 6 ژانویه باید توسط «مایک پنس » معاون رئیس ‌جمهور که در هنگام برگزاری جلسه کنگره شمارش و قرائت، تا رئیس‌ جمهور رسما مشخص و معرفی شود.

رئیس ‌جمهور جدید از 20 ژانویه (اول بهمن) کار خود را رسما در کاخ سفید و با اجرای مراسم تحلیف و سوگند آغاز می‌ کند اما اگر به هر دلیلی تا آن تاریخ رئیس ‌جمهور مشخص نشود طبق قانون اساسی آمریکا، مجلس نمایندگان از بین دو کاندیدایی که دارای بیشترین آرا هستند «بایدن و ترامپ» رئیس ‌جمهور را برخواهند گزید با این تفاوت که هر کدام از 50 ایالت در این رای‌ گیری فقط حق یک رای دارند و نه به تعداد نمایندگان هر ایالت.

در چنین حالتی آرای ایالات قرمز بیشتر است و به همین دلیل امید جمهور‌ی خواهان در انتخابات جاری به وقوع چنین سناریویی است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.